Contact met buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Contact met buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 14:12

Hoe is jullie contact met je buren, en hoe belangrijks is het om contact te hebben met je buren. Vanmorgen weer een boze buurvrouw aan de deur ik doe de volgende keer niet meer open.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:18

Wij zijn in april verhuisd naar onze huidige woning en kunnen heel goed met onze buren. Is een jong stel (van onze leeftijd) en gaan erg goed met elkaar om. Zijn inmiddels goede vrienden geworden :j

Wat is er gebeurd TS, dat ze schreeuwend aan de deur kwam? :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:18

Ik heb feitelijk gezien heel veel buren, onder woont niemand, schuin onder en schuin boven nauwelijks contact mee, recht langs mij hebben we een goede band mee, helpen elkaar als het kan en wij hebben zijn sleutel zodat hij binnen kan als hij hem vergeten is.

Bovenbuurvrouw “haat” ons. Ze heeft al meermaals de politie gebeld op ons voor geluidsoverlast terwijl we aan het slapen waren, heeft een dreigbrief gestuurd en huurbaas gewaarschuwd. Huurbaas weet gelukkig beter.

Als ze voor de deur zou staan, zou ik weigeren open te doen. We spreken elkaar niet aan en negeren elkaar. Erg zonde maar blijkbaar kan het niet anders.

Waarom is je buurvrouw boos? Contact hoeft niet belangrijk te zijn maar het helpt een hoop als je gewoon vriendelijk tegen elkaar kunt zijn.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:19

Wij wonen in een rustige dorpsstraat met heel veel leuke buren. We zorgen voor elkaars huisdieren en planten tijdens vakanties en maken geregeld een praatje. Geldt voor de hele straat overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:24

Met de meesten prima. Bij de één zorg ik voor zijn huis/post als hij op vakantie is, de ander zorgt voor mijn katten als ik weg ben (als in: neemt elke dag uitgebreid de tijd om te voeren en knuffelen), weer een ander helpt iedereen met wat hij diegene ook maar ziet sjouwen of klussen. Ze hebben laatst met een aantal mijn begroeiing in de voortuin zomaar flink aangepakt omdat ze weten dat ik het haat én niet de juiste spullen heb. En dat met vijf, zes verschillende culturen in één straatje in Amsterdam. Als ik wil verhuizen, moeten mijn buren mee hoor! (Behalve die schreeuwlelijk rechts van me, die mag sip, zielig en alleen achterblijven :+ ).

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:30

Mijn buren wonen 173 km verderop :+ de boerderij naast mij is hun opslag zeg maar, ze wonen zelf in Utrecht. Uhm wel een opslag van verzamelingen waaronder 50 caravans welke mijn aanzicht zijn geworden. 1 x per jaar heb ik een weekendje overlast van ze ivm een festival die ze organiseren -O- voor de rest zijn ze er nooit, wat ook te zien is aan het onderhoud en de rimboe rondom. Ze willen er ooit een museum van maken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:31

ik heb altijd een goed contact met de buren, niet dat de deur plat gelopen word maar indien nodig weten wij elkaar te vinden.

Maar die boze buurvrouw bij jou? Waarom staat zij boos aan de deur is daar geen oplossing voor te vinden?

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:31

Ooh Tica, dat klinkt als een topplekje om te wonen, zou zou het altijd moeten zijn.
We gaan binnenkort verhuizen, voor de tweede x binnen een jaar. Onze buurman is een man alleen, hartstikke aardig en vraagt altijd hoe het gaat als we hem tegenkomen. Andere buren hebben we niet veel contact mee, die menen dat onze oprit bijv hen toebehoort, en als wij onze auto er hebben staan, is mevrouw bijv lichtelijk gepikeerd dat ze op ONZE oprit haar auto niet kan wassen. Ze zijn ook van de flauwe plagerijtjes, erg kinderachtig.. Gelukkig over ruim anderhalve week weg hier, alhoewel ik ons grote huis en dito tuin best ga missen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 14:32

@sharoontje ze is jaloers op mij, en ik heb een huiselijke honden opvang. Ik krijg ook puppy,s en hoog bejaarde hondjes. We hebben nu een 16 jarige jack russel en die krijgt een pijnstiller want hij heeft artrose in zijn achter poot. Toen hij kwam liep hij op 3 pootjes, maar hier heeft hij het zo druk dat hij veel in beweging is. Daar door loopt hij nu steeds op 4 pootjes, maar de schuifpui stond vanmorgen open en toen liep hij heerlijk in de tuin et scharrelen.

Ik zag dat er een donkere lucht aan kwam dus haalde ik de was naar binnen, op dat moment wordt er aan gebeld mijn dochter deed open. Staat daar de buurvrouw en zegt hard en boos IK wil NU je moeder spreken. Toen vielen er 3 druppels regen, ik kwam aan de deur en ze stond aan het begin van het tuin pad. Ze begon te tieren want ik liet een oud hondje in de tuin lopen terwijl het regende, vervolgens vind ze het niet normaal dat het hondje überhaupt nog rond loopt en dus nog leeft. Ze wijst een paar keer naar haar voor hoofd en ze liep weg, al scheldend mij beschuldigend want zo laat je toch geen hond rond lopen.

Sabini

Re: Contact met buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:37

Ach zucht. Een bemoeial als buurvrouw. Ze zal het vast goed bedoelen... Volgende keer niet open doen zou ik gek vinden.

Ik stel mezelf altijd netjes voor aan de buren (ben pas verhuisd). Zeg "hoi" als ik ze zie. Verder heb ik weinig contact met mijn buren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:40

Ik wist niet eens wie m'n nieuwe buurvrouw is. Mens bleek er al anderhalf jaar te wonen.
Met m'n andere buren heb ik soms contact.
Toen ik in m'n huis ging heb ik me netjes voorgesteld. Maar dat is schijnbaar niet meer normaal

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:44

Ik heb maar een directe buurman en -vrouw. Gelukkig gaan die over 6 weken verhuizen. De vrouw zou ik overigens niet eens herkennen, maar de man is een leugenaar en denkt te kunnen bepalen hoe vaak wij ons gras maaien (terwijl wij al 3 jaar moeten vragen of hij z'n heg wil snoeien) dus daar heb ik vanzelfsprekend niet veel mee. Overige buren hebben we niks tegen, maar meer dan elkaar begroeten doen we normaliter niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:46

Hoe weet je dan dat ze jaloers is op je?
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie daar wonen en hoeveel geluid al die dieren produceren, maar ik kan me ook voorstellen dat zoiets overlast kan veroorzaken (wat natuurlijk niet wegneemt dat ze helemaal niets te zeggen heeft over een hondje wat buiten loopt als het gaat regenen)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:52

We groeten elkaar en dat is het.
Geen geruzie etc gewoon lekker rustig

Heerlijk

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 14:54

Ze wil zelf ook 1 of meer honden maar haar vriend wil het niet, ze heeft vroeger ook altijd honden gehad. En ze zei in het begin dat ze het jammer vond dat hij geen honden wilde. Achter ons wonen mensen en die hond blaft de hele dag en daar zegt ze niks van, op de hoek woont ook een grote hond die ook heel vaak in de tuin blaft maar met die mensen gaat ze om en dus zegt ze daar ook niks van.

Blaffen is hier echt zelden, de hondjes zij ook nooit alleen. Dus als er echt veel geblaft zou zijn zou ik of mijn dochters het moeten weten. Ik heb ook geen huis vol met hondjes. Ik doe het al jaren en de vorige bewoner had er nooi last van want dat vroeg ik regelmatig aan hem.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:55

Weinig tot geen contact. De buren die het dichtstbij zitten zou ik amper kennen. Als ik ze tegenkom op straat is de enige die ik zou kennen hun oudste zoon.
En ook de andere buren ken ik nauwelijks. De rest van de straat ken ik wel maar ook verder weinig tot geen contact.
Met niemand echt problemen. Alleen de dichtstbijzijnde zijn wel wat irritaties over. Vooral hun honden en katten. Maar goed ga daar niet over lopen klagen tegen hun. Had nooit verwacht dat ze er zolang zouden blijven wonen. Zolang het niet erger wordt is het nog te doen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:01

ElviraKelan schreef:
We groeten elkaar en dat is het.
Geen geruzie etc gewoon lekker rustig

Heerlijk

Dit.

Hoewel bij mijn ouders thuis hebben we altijd super contact met de buren aan 1 kant, vooral toen we nog honden hadden en wij als kinderen jonger waren.

Toen mijn vader vorig jaar een hartaanval kreeg midden in de nacht ben ik 's morgens naar ze toe gegaan en heb bij hun een potje zitten janken. De buurvrouw heeft toen mijn moeder opgehaald bij het ziekenhuis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:10

Hier goed contact met de buren gelukkig. Ik vind dat wel belangrijk, je woont toch onder 1 dak en je kan elkaar echt het leven zuur maken als je wilt. Rekening met elkaar houden en goed contact vind ik toch wel belangrijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:14

Hier ook goed contact met de buren. We lopen de deur niet bij elkaar plat, maar maken wel altijd een praatje wanneer we elkaar zien en soms een kop thee oid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:17

Zelf ga ik van de week verhuizen dus ben benieuwd... bij mijn ouders super lieve buren gewend!!! De hele buurt waren buren. Kon altijd overal terecht als ik bijvoorbeeld ruzie thuis had. Allemaal bejaarden dus kopje thee en lekker oude verhalen horen! Hun nieuwe buren zijn helemaal handig! Man + kinderen zijn huisarts. Dus toen mijn vader laatst onwel werd ‘s avonds (wondroos en slijmbeursontsteking) kwam de buurman langs. Er was namelijk niemand thuis met rijbewijs. Die heeft hem opgevangen toen hij flauw viel en de HAP gebeld. En daarna het recept “uitgeschreven” via de telefoon en even 25 km verderop opgehaald! Gouden buren!!!!

Ook bij hun vorige huis alleen maar gouden herinneringen! Tuurlijk ook echte gekkies die vanuit de boom over je heen gingen pissen enzo. Maar veel mensen die altijd voor je klaar staan. Spreek sommige nog steeds!
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 20-07-19 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:18

friesiszwart schreef:
ik heb altijd een goed contact met de buren, niet dat de deur plat gelopen word maar indien nodig weten wij elkaar te vinden.

Dit en soms een spontane buurtbarbeque met een aantal buurtjes

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:21

Ik heb heel goed contact met vooral mijn naaste buren. Hier wordt regelmatig achter of voor het huis gebuurt met elkaar onder het genot van een biertje die je zo mag pakken. Achter op het grasveld hebben ze hun eigen speeltuin gemaakt voor de kinderen en wordt het door ons onderhouden, is eigenlijk gemeentegrond maar wordt gedoogd. Regelmatig gaan ze met elkaar naar autoraces kijken of kijken we F1. We tolereren veel van elkaar en niemand heeft problemen en als iemand last van bijvoorbeeld een blaffende hond heeft melden we dit ook aan elkaar. Wat we ook vaak doen voor elkaar is dat de ene buur de dakgoten leeg komt maken van blad, de andere buur het gras achter maait en weer een ander zorgt voor ongediertebestrijding (mieren) of knipt de heg. Ik kan me geen betere buren wensen! We hebben een buurt app dus altijd handig om iets door te geven.
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 20-07-19 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:21

Onze buren rechts van ons zijn helemaal gek op onze hond en omdat mevrouw 100% afgekeurd is om te werken (en dus altijd thuis is), vragen ze vaak of ze even met mijn hond mogen wandelen. Ze passen ook op hem als mijn vriend en ik aan het werk zijn. Echt, goud waard.
De buren links zijn iets jonger dan wij, maken best wel wat herrie in het weekend maar ach, ze zijn best ok. Hij heeft een motorbedrijf en onderhoudt onze beide motoren. Prima zo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:25

Renee1991 schreef:
Onze buren rechts van ons zijn helemaal gek op onze hond en omdat mevrouw 100% afgekeurd is om te werken (en dus altijd thuis is), vragen ze vaak of ze even met mijn hond mogen wandelen. Ze passen ook op hem als mijn vriend en ik aan het werk zijn. Echt, goud waard.
De buren links zijn iets jonger dan wij, maken best wel wat herrie in het weekend maar ach, ze zijn best ok. Hij heeft een motorbedrijf en onderhoudt onze beide motoren. Prima zo.

Aahw die hondenbuurvrouw! <3

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:53

Ik woon hier nu 4 jaar in het gezellige brabant. Ik weet wie mijn buren zijn, we zeggen elkaar gedag. Ze zijn beiden een keer op uitnodiging bij ons geweest. Ik nooit bij hun. Contact over de schutting of via Whats app als er iets is. Meer niet. Niet slecht wn niet goed dus. Was vanuit friesland meer burencontact gewent maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet het type ben die zichzelf ergens uitnodig.