Kledingcrisis.... as usual...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Kledingcrisis.... as usual...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 17:33

Echt... ergernis nummer 1 at the moment... Kleding :')

Ik doe eigenlijk altijd mijn best om er leuk uit te zien. Maar me kleden volgens de laatste mode is doorgaans erg lastig... Aangezien ik te lang ben voor alle hippe broeken. Oké, eigenlijk gewoon ALLE broeken in het algemeen. :+ Leuk, die 7/8broekhype, maar bij mij zit het als een krant omdat de knieën die er standaard in zitten, halverwege mijn bovenbenen komen :+

Gelukkig ben ik gek op jurken en rokken... Blij dat die ook weer wat langer zijn, dan is het bij mij gewoon een minirok. Niet altijd even chique aangezien ik toch vrij fors ben. (90 kilo bij 1.86m, probeer af te vallen maar om gezondheidsredenen valt dat nog niet helemaal mee)
Ook nadelig als ik voor mijn werk in de productie moet zijn, omdat we daar geen blote benen mogen hebben.

En daar zit ik dan... donderdag 18 juli, zwaar te balen, omdat ik veel te weinig leuke kleding heb. Niemand die vanavond mee de stad in kan. En oké, soms wil ik mensen ook liever niet mee hebben, ik heb een hekel op commentaar of vreemde blikken om mijn uitgaven. Ik werk hard, shop weinig, dus als ik een keer shop kijk ik ook echt niet op een dubbeltje.

Maar ja, ik ben ook niet altijd even handig met kleding... Dus ik moet wel onder begeleiding :+ Dat betekent iets plannen. Laat shoppen nu vooral geen nummer 1 prio zijn voor mij totdat ik weer eens de balen krijgen :') Je zou niet zeggen dat ik planner ben van beroep :+ Dus dan moet mams weer mee, maar ja, die is weer druk, op de fiets naar haar werk dus laat thuis. Vanavond word het dus al niks. Dat betekent voorlopig nog niet naar mijn broekenwinkel. -O-
Bedelen of ze morgen dan wel kan. In het weekend word het niets omdat ik 24 uurs dienst heb. :roll: En laat het nu de trend zijn dat ze doordeweeks niet bellen maar in het weekend wel. *\%/*

Ooooh echt... First world problems... :roll:

Normale mensen gaan dan online shoppen, maar bij mij betekent dat meestal dat ik dingen bestel die me als een krant staan. Echt een aardappel is nog sexyer... En daar krijg ik nog meer de balen van. :j

Wie herkent dit? :') Misschien kunnen we elkaar steunen en oppeppen! :Y) *\o/*

Questquedit

Re: Kledingcrisis.... as usual...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:42

Ja hier! Online shoppen is totaal niet voor mij weggelegd. Vaak is het zo dat ik het allemaal niks vind, totdat ik het aan heb. Dan is het zo van "Oh, dit kan ik toch eigenlijk wel hebben.." :+

Shoppen doe ik dan ook altijd samen met een vriendin. Maar goed, probeer daar maar eens regelmatig tijd voor te vinden :Y) Laatst gelukkig een keer geslaagd. Welgeteld 1 shirtje en 1 trui ( {:} ) Kortom, hier ook veel kledingproblemen -O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:45

Zoals ik het begrijp heb je dus een broekwinkel waar je wel vaak slaagt? Een goede jeans is zo fijn, ik kan soms ook maanden zoeken naar de perfecte jeans! Ik heb ook dan een waslijst aan criteria (zelfs de samenstelling van materiaal krijgt een grondige controle). Welke merken draag je vaak? Verder ben ik niet echt bekend met de lange merken :( is een lange jurk met een print niet wat voor je?

En wat betreft het commentaar, schijt aan dat! Je moet lekker dragen wat je zelf wilt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:48

Waar woon je ? Zal ik je komen helpen ? ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:50

En iets als Zalon of Maison365? Daar kan je je maten doorgeven en wensen en eisen aangeven. En dan stellen ze een kleding pakket voor je samen. Wat je niet wil hebben kan je terugsturen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:52

Hahahah, die stomme kledingcrisis ook altijd.. Ik shop tegenwoordig vrijwel altijd online omdat ik dan allerlei criteria kan aanvinken enzo. En ohja, ik heb tegenwoordig een app waar ik mijn kledingstukken in kan opslaan en outfits kan bewaren (en ze zelfs vooruit kan inplannen in de kalender :+ )

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:56

Merken voor extra lange mensen zijn die ook te kort voor jou?
Sterkte met je kleding probleem. Niet leuk.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:04

Pb marlinderooz eens volgens mij zijn jullie even lang en zij ziet er altijd top uit. Kijk maar eens in het post je outfit topic.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 18:08

_Cassidy schreef:
Ja hier! Online shoppen is totaal niet voor mij weggelegd. Vaak is het zo dat ik het allemaal niks vind, totdat ik het aan heb. Dan is het zo van "Oh, dit kan ik toch eigenlijk wel hebben.." :+

Shoppen doe ik dan ook altijd samen met een vriendin. Maar goed, probeer daar maar eens regelmatig tijd voor te vinden :Y) Laatst gelukkig een keer geslaagd. Welgeteld 1 shirtje en 1 trui ( {:} ) Kortom, hier ook veel kledingproblemen -O-

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DIT DUS ECHT!!! _/-\o_

Danique_G schreef:
Zoals ik het begrijp heb je dus een broekwinkel waar je wel vaak slaagt? Een goede jeans is zo fijn, ik kan soms ook maanden zoeken naar de perfecte jeans! Ik heb ook dan een waslijst aan criteria (zelfs de samenstelling van materiaal krijgt een grondige controle). Welke merken draag je vaak? Verder ben ik niet echt bekend met de lange merken :( is een lange jurk met een print niet wat voor je?

En wat betreft het commentaar, schijt aan dat! Je moet lekker dragen wat je zelf wilt.

Voor broeken wel, godzijdank bestaan er tegenwoordig winkels voor lange vrouwen _/-\o_ Anders liep ik echt in mijn blote kont, en zooo charmant is die dus echt niet :')

Ik draag graag Wonderjeans, CMK, Mustang. Met name Wonderjeans zit heel erg lekker :j Maar slijt ook heel snel, ik heb best wel serieus geld over voor een mooie broek, Wonderjeans is meestal 90 euro dus niet heel erg duur. Maar blijft minder lang mooi dan een CMK of Mustang.

Commentaar krijg ik niet zo zeer op de kleding hoor, meer op het feit dat ik er geen moeite mee heb om een paar honderd euro uit te geven.

little_birdy schreef:
Waar woon je ? Zal ik je komen helpen ? ;)

Groningen, redelijk ver van de Randstad af :P

Anoeska schreef:
En iets als Zalon of Maison365? Daar kan je je maten doorgeven en wensen en eisen aangeven. En dan stellen ze een kleding pakket voor je samen. Wat je niet wil hebben kan je terugsturen.

Compleet onbekend mee, ga ik me eens even in verdiepen vanavond! Zalon lijkt wat te tuttig, ik hou toch wel een beetje van boho-chic/gypsy/sportief/casual. Eigenlijk vind ik alles wel leuk. Ik kan een stoer wijf zijn met een zwart leren jasje of een lief meisje in een bloemetjesjurk :+
Lijkt beter bij Maison365 te passen zo op het eerste gezicht. Heb jij hier zelf ervaring mee?

Ladyson schreef:
Hahahah, die stomme kledingcrisis ook altijd.. Ik shop tegenwoordig vrijwel altijd online omdat ik dan allerlei criteria kan aanvinken enzo. En ohja, ik heb tegenwoordig een app waar ik mijn kledingstukken in kan opslaan en outfits kan bewaren (en ze zelfs vooruit kan inplannen in de kalender :+ )

Waar shop jij online dan? Want de enige leuke site die ik momenteel nog ken is 77onlineshop.

XxLMMxX schreef:
Merken voor extra lange mensen zijn die ook te kort voor jou?
Sterkte met je kleding probleem. Niet leuk.

Mwah, ik heb alleen maar lange benen, binnenkant enkel tot mijn kruis is 95cm (ter vergelijk: bij Bonprix hebben ze (kennelijk) ook lange maten, binnenbeenlengte tot 88cm). Opzich met bovenkleding nooit een probleem, maar het zit wel eens anders, dan klopt de taille niet. Of dan koop ik een oversized trui voor de zekerheid in een XL zodat hij in ieder geval lang genoeg is, dan heb ik een lekker breed naveltruitje ofzo. :roll: Terwijl ik gewoon hoopte dat hij dan tot op mijn kont zou vallen :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:10

Dat is een klein beetje ver fietsen
:')

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:11

Ik ben met mijn 1.83 ook altijd te lang voor broeken. Ik herken je probleem onmiddelijk.
Bij o.a. Higley Tall en Passo (in Alkmaar) slaag ik wel goed... maar al die extra centimeters lijken haast wel net zo duur als de rest van de broek in z'n geheel, want extra lang betekent vaak ook extra duur helaas.

Om nog maar niet te spreken over jassen, waarvan de mouwen tot mijn ellebogen komen ongeveer :x
Ik weet nie welke omgeving je vandaan komt, maar een keer samen shoppen met iemand die het probleem begrijpt lijkt me een puik plan!

https://www.passo.nl/

https://www.highleytall.nl

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 18:21

sans6 schreef:
Ik ben met mijn 1.83 ook altijd te lang voor broeken. Ik herken je probleem onmiddelijk.
Bij o.a. Higley Tall en Passo (in Alkmaar) slaag ik wel goed... maar al die extra centimeters lijken haast wel net zo duur als de rest van de broek in z'n geheel, want extra lang betekent vaak ook extra duur helaas.

Om nog maar niet te spreken over jassen, waarvan de mouwen tot mijn ellebogen komen ongeveer :x
Ik weet nie welke omgeving je vandaan komt, maar een keer samen shoppen met iemand die het probleem begrijpt lijkt me een puik plan!

https://www.passo.nl/

https://www.highleytall.nl

Alkmaar is voor mij een aardig ommetje!

Balen dat jij aan de bovenkant ook zo lang bent! :oo
Ik heb wel het oer-Hollandse lange armen probleem met wedstrijdjasjes, HH St Tropez past en sinds kort heb ik een prachtige Kingsland die ook heel fijn zit. Met heeeeeule lange mouwen!
Afbeelding

Maar als het op gewone jassen aan komt heb ik eigenlijk nooit een probleem. Of gewone shirts, daarvoor kan ik gewoon bij de Hema slagen. Wel een beetje afhankelijk van de stof, moet ik eerlijk zeggen. Ik heb ook een t-shirt met lange mouwen van de H&M maar die kruipt in de ellebogen. Lijkt me een drama als ook dat zo lang is. Ik ga wel naar Looks for Tall in Groningen, die hebben ook een leuk eigen merk. Vorig jaar een jurkje gekocht... Was omdat hij prachtig stond... Maar kostte wel 120 euro.
Paar weken geleden een jurkje via 77onlineshop gekocht voor 30 euro ofzo. Die eigenlijk leuker is, maar minder geschikt voor op het werk. -O- (iets te bloot)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:26

Janine1990 schreef:
Anoeska schreef:

Compleet onbekend mee, ga ik me eens even in verdiepen vanavond! Zalon lijkt wat te tuttig, ik hou toch wel een beetje van boho-chic/gypsy/sportief/casual. Eigenlijk vind ik alles wel leuk. Ik kan een stoer wijf zijn met een zwart leren jasje of een lief meisje in een bloemetjesjurk :+
Lijkt beter bij Maison365 te passen zo op het eerste gezicht. Heb jij hier zelf ervaring mee?

Zalon is van Zalando, daar heb ik een paar keer een box besteld, met wisselend succes. Je moet een vrij uitgebreid menu door online met wat je wel en niet wil en welke stijl je kleding wil je hebben. Je kan ook uit verschillende stylistes kiezen die dan voor je uit gaan zoeken. Als je wil, kan je ook met ze bellen, geloof ik.

Ik vind het vooral leuk dat iemand die anders eens iets voor me uitzoekt. Ik blijf zelf toch snel in dezelfde hoek hangen. Maar ik stuur toch vaak zeker de helft terug.

Maison365 heb ik nu de eerste box achter in m'n auto staan. Dus ik ben benieuwd wat daarin zit. M'n beeld tot nu toe is dat daar iets meer kwaliteit/duurdere kleding in de box zit.

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:35

Bestel uit de tall collectie van asos, ik ben nog langer en kan daar mee uit de voeten. Evenals lengtemaat 36 van Miss Etam.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:36

Ik ken het probleem van lang zijn en dus niet passen. Ik heb nu veel broeken van LTB, die zijn er in veel verschillende maten!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 18:38

Chiren schreef:
Bestel uit de tall collectie van asos, ik ben nog langer en kan daar mee uit de voeten. Evenals lengtemaat 36 van Miss Etam.

Asos moet ik ook eens gaan kijken dan! Want volgens mij hebben die een redelijk diverse collectie!

Miss Etam lang vind ik prutkwaliteit :o En bovendien te weinig keus.
Zo heb ik ook jaren in de Molly gelopen van LTB, zodra er eens een nieuwe kleur was kocht ik die maar dan had ik nog wat af te wisselen. Maar qua model, niets... Tot die winkel dus in Groningen kwam zitten :j

Lengtemaat 36 is voor mij overigens ook voldoende (behalve bij Mustang, sommige modellen moet ik wel 38 hebben). Wat bestel jij allemaal bij Asos? En hoe is het terugsturen daar?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:47

Hier ook vaak moeite met het vinden van goede broeken.. maar dat komt vooral omdat ik gewoon hartstikke eigenwijs ben en het verrek om achter de mode aan te lopen.. Ik draag dus al 20 jaar alleen nog bootcut en flare broeken.. Elk jaar wordt voorspeld dat ze weer terug in de mode komen, yes! En toch nauwelijks te vinden in de winkel..
En áls ik er dan een tegen kom, dan is dat bijna altijd een model dat gedragen wordt met hoge hakken, en dus juist veel te lang is voor mij.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:47

Bij mij is het andersom, de enige winkel waar ik betaalbare jeans vind die short zijn zijn te koop bij c en a, maar vervolgens vindt ik daar weer geen maat 34 in :(

Bestellen online heb ik weleens geprobeerd maar ik merk dat ik het dan te snel toch hou terwijl ik het in de winkel bij passen zou hebben terug gehangen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:27

Janine1990 schreef:
Chiren schreef:

Asos moet ik ook eens gaan kijken dan! Want volgens mij hebben die een redelijk diverse collectie!

Miss Etam lang vind ik prutkwaliteit :o En bovendien te weinig keus.
Zo heb ik ook jaren in de Molly gelopen van LTB, zodra er eens een nieuwe kleur was kocht ik die maar dan had ik nog wat af te wisselen. Maar qua model, niets... Tot die winkel dus in Groningen kwam zitten :j

Lengtemaat 36 is voor mij overigens ook voldoende (behalve bij Mustang, sommige modellen moet ik wel 38 hebben). Wat bestel jij allemaal bij Asos? En hoe is het terugsturen daar?

Ik wilde het net zeggen, de Tall collectie van ASOS!

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:42

ik moest gelijk aan de modefilmpjes van Edith Dohmen denken. misschien iets om op te zoeken voor tips rondom kleden naar je bodytype?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:42

Voor wat inspiratie; zoek eens op Edith Dohmen. Zij is ook behoorlijk lang en kan dat op een leuke manier oplossen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:47

Hmm zelfde lengte en qua gewicht ontlopen we elkaar maar een paar kg (toevallig ook schoenmaat 42??) , we moeten samen op stap *\%/*

Heel herkenbaar hoor! Ik haat winkelen! Niks zit leuk of het is knetterduur (vind ik wat minder :o ) blegh!!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:24

Kijk eens op Asos Tall! :D Speciaal een categorie voor lange mensen.

En als je wil kan ik best wat outfits voor je bij elkaar zoeken op die site. Wat verschillende kleding die je op allemaal manieren kan combineren. Doe ik graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:51

Ik heb ook altijd ruzie , zeker t shirts moet altijd stretch zijn en weet ik het dan popt mijn buik eruit . Broeken standaard te lang , maar mijn onderbenen zijn dunner dan mijn bovenpoten dus het slobbert al snel bij de knieën (1.75 en 130 kilo , ander kaliber dan jou haha) . Shoppen vind ik ook geen hol aan