Ik wil sowieso nog een auto kopen zodat ik niet geheel afhankelijk ben van het OV maar in eerste instantie wil ik dus met de trein gaan reizen omdat die sneller is en met een abonnement goedkoper dan wanneer ik benzine betaal.
Ik werk 5 dagen dus nu overweeg ik om een Altijd vrij abonnement te nemen alleen nu twijfel ik tussen een jaar- of een maandabonnement.
Voor een jaar betaal ik €346,- per maand en met een maandabonnement is dit €424,-.
Aan het eind van het jaar krijg ik wel wat terug, maar dit is slechts een kleine tegemoetkoming.
Ik blijf sowieso het komende schooljaar ook nog hier werken (ik heb een vast contract voor onbepaalde tijd), daarna ga ik kijken in hoeverre het bevalt en dan kan ik altijd nog beslissen om op een school in (de buurt van) Zwolle te solliciteren. Ik moet dus sowieso nog een jaar reizen maar...er zullen ook vakanties tussen zitten waarbij ik dus ook weken heb dat ik niet 5x heen en weer hoef te reizen en dan haal ik het er natuurlijk niet uit. Dus dan zou ik kunnen zeggen dat ik voor die maanden het abonnement even opzeg, dit kan enkel met een maandabonnement. Volgen jullie het nog?

Ik heb ook al wel gekeken naar een voordeelabonnement maar ik denk dat ik met een Altijd vrij abonnement uiteindelijk goedkoper ben tenzij ik een optie over het hoofd zie.
Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen wat het slimst is?
(Ik heb overigens geen collega's in de buurt wonen, anders was carpoolen nog een optie geweest.)
is goedkoper dan een jaar abonnement!
Ik had zelfs voor mn arbeidsvoorwaardengesprek allerlei berekeningen gemaakt wat losse kaartjes kosten, wat een traject abo kost en wat een altijd vrij abo kost. Maar helaas is het onderwijs cao helemaal dichtgetimmert mbt reiskosten
Daarin heb ik de schoolvakanties van Almere meegenomen vanaf nu (dus zomer, herfst, kerst, krokus, mei, totaal 11 weken vakantie) tot aan volgend jaar deze tijd.
Op deze manier doe ik zelf de afwisseling tussen niets, dal voordeel korting en weekend vrij. Werkt prima.