Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonsparkle schreef:Als ik het goed heb begrepen heb je met lease een bkr registratie waardoor je bijvoorbeeld minder hypotheek kunt krijgen, maar ik weet niet of je daar mee bezig bent, het is een handig om te weten. Ik ga altijd voor kopen. Buitenom een huis wil ik nooit lenen. Stel dat je je inkomsten kwijt raakt, een gekochte auto kun je verkopen, een lease blijf je even aan vast zitten.
Romeo2007 schreef:Ik zou gewoon lekker gaan leasen. Is tegenwoordig heel normaal. Geen gedoe met onderhoud etc. Bij Toyota kun je bv na een korte periode al opzeggen. Kijk ook zeker even bij ANWB lease. Die hebben echt goede aanbiedingen!
Ik had een ford fiesta ST line, 100 pk, alle opties voor 24 maanden voor 240 euro incl 20.000 km

Veel goedkoper dan private lease. ikheetesmee schreef:Deze auto was fijn, maar had een nadeel, je moest veel gas bij geven bij het optrekken om een beetje kracht los te krijgen, en het koppel punt was wat lastig. Hierdoor heb ik wel eens midden in een tunnel met flinke helling voor een stoplicht een flinke opstopping veroorzaakt omdat ik het niet voor mekaar kreeg om vooruit te komen. Hier kwam ook een stukje paniek bij kijken.
Nielojram schreef:ikheetesmee schreef:Deze auto was fijn, maar had een nadeel, je moest veel gas bij geven bij het optrekken om een beetje kracht los te krijgen, en het koppel punt was wat lastig. Hierdoor heb ik wel eens midden in een tunnel met flinke helling voor een stoplicht een flinke opstopping veroorzaakt omdat ik het niet voor mekaar kreeg om vooruit te komen. Hier kwam ook een stukje paniek bij kijken.
Met alle respect, maar als je zo ontzettend onbehendig bent in het rijden van een auto, dan zou ik inderdaad gaan leasen.
ikheetesmee schreef:Ik ben daarna veel gaan oefenen met zulke situaties maar het blijft soms toch nog een puntje van aandacht. Vandaar dat ik toch wel na denk over een auto met Hill assist oid. En die vind je voor zover ik weet niet voor 2000,-?
Brainless schreef:Romeo2007 schreef:Ik zou gewoon lekker gaan leasen. Is tegenwoordig heel normaal. Geen gedoe met onderhoud etc. Bij Toyota kun je bv na een korte periode al opzeggen. Kijk ook zeker even bij ANWB lease. Die hebben echt goede aanbiedingen!
Ik had een ford fiesta ST line, 100 pk, alle opties voor 24 maanden voor 240 euro incl 20.000 km
24 x 240 = 5760 E waar je na 24 maanden niets meer van terug ziet,
Vind ik een boel geld voor 24 maanden rijden (en maar 10.000 per jaar).
Dat is 29 ct per km zonder brandstofkosten.
Voor mij zou sowieso het aantal km heel belemmerend zijn.. ik rijd dan alleen al de km's op aan woon/werkverkeer.

ikheetesmee schreef:Misschien handig om er bij te noemen: mijn budget voor kopen is 2000,-. Dus niet erg veel voor een goed betrouwbare auto. Vandaar ook dat lease in me op kwam. Ik heb sowieso het komende jaar een vast inkomen van werk en stage, en daarna begin in aan een vaste baan. Natuurlijk is het zo dat er soms iets weg kan vallen, maar met dit bedrag qua auto lever ik sws altijd geld in mocht ik deze weer weg moeten doen. En onderhoud blijft ook een risico, miss ben ik bij de volgende beurt wel enorm veel geld kwijt..
Dat maakt dat ik het wil afwegen om toch te leasen.