Welke auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

Welke auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 17:42

Ik ben opzoek naar een leuke auto zuinig en beetje goedkoop in de wegenbelasting
En betrouwbaar

Ik twijfel tussen 2 autos

Afbeelding

Afbeelding
Deze de Daihatsu Young RV 1.3-16V S

Of de hyunday

Afbeelding

Afbeelding

Ik rij niet super veel km
Maar wil wel wwn betrouwbare waar ik min 2 jaar in kan rijden

Anoniem

Re: Welke auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:38

Iedereen wil altijd kleine goedkope autootjes..
Probleem is vaak dat het onderhoud dan een beetje ondergeschoven wordt..
En zodra ze echt centen gaan kosten, gaan ze weg, en dan 'trapt' een ander er weer in..

Check de kentekens even op hoeveelheid eigenaren, dat zegt al heel veel..

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 20:08

Nielojram schreef:
Iedereen wil altijd kleine goedkope autootjes..
Probleem is vaak dat het onderhoud dan een beetje ondergeschoven wordt..
En zodra ze echt centen gaan kosten, gaan ze weg, en dan 'trapt' een ander er weer in..

Check de kentekens even op hoeveelheid eigenaren, dat zegt al heel veel..

Helaas geen geld om hele dure auto te kopen
Die rode heeft 7 eigenaren gehad
En die grijze staat er niet bij

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:36

Hmm die eerste is meer een auto voor oude mensen. Dat kan positief zijn omdat die vaak zuinig zijn en hun auto goed onderhouden. Maar hyundai is vgm meestal beter qua levensduur.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:38

Ik zou dan toch gaan voor de bovenste. Minder kilometers en hopelijk ook minder eigenaren. Besef wel dat deze wellicht hooguit nog een jaar mee gaat tot je kans hebt op flinke kosten. Controleer ook even bandenprofiel. 4 nieuwe banden of laten omleggen is ook een pak geld.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:40

wat zoek je juist?(budget,...),want geen van beiden lijken ideale koopjes-auto's eigenlijk....allebei al veel kilometers voor benzine te zijn,en daar rij je dan niet lang meer mee zonder kosten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:44

Die yrv is niet 1 van de veiligste auto’s volgens mij. Dacht dat die niet zo stabiel zijn en om kunnen vallen bij bijvoorbeeld uitwijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:49

Ga je voor de bovenste dan hou er inderdaad rekening mee dat eerdere eigenaren oudjes waren.

Onderhoud zit dan vaak wel goed maar ze rijden een beetje truttig en schakelen soms niet zo soepel.

Dus bij een proefrit goed kijken of de bak lekker werkt.

Mocht je hem kopen dan voor de zekerheid de eerste tijd rustig opbouwen en inlopen. Motor goed warm laten draaien op lange afstanden en rustig aan het toerental verhogen. Mijn moeder kocht ooit een autotje van een oud vrouwtje......trapt hem een keer door op de snelweg en blaast zo de motor op. Blok beek helemaal verstopt te zitten met aanslag omdat er altijd alleen maar korte stukjes en laag in de toeren mee was gereden.

Eigenlijk altijd verstandig bij aankoop van kleine autotjes; de eerste tijd rijden alsof de motor nieuw is en nog ingelopen moet worden. Vaak hebben die wagentjes vooral binnen de stad gereden en wat verstoppingsprobleempjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:52

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Huis, tuin en techniek. Daar past het beter. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:25

Ik zou er vanuit gaan voor die prijs en met die kms dat je ermee door kan tot de apk, maar dat het dan zou kunnen dat die de apk niet doorkomt. Zelf zou ik kiezen voor minder kms maar eigenlijk zou ik kiezen om wat door te sparen. Je moet ook een beetje geluk hebben met auto's.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:27

Waarom wil je een auto kopen als je er geen geld voor hebt? Stel er mankeert wat aan, rekening van €1000, en dan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:31

plantje01 schreef:
Hmm die eerste is meer een auto voor oude mensen. Dat kan positief zijn omdat die vaak zuinig zijn en hun auto goed onderhouden. Maar hyundai is vgm meestal beter qua levensduur.

Ja of ze hebben er altijd alleen heen en weer mee naar de supermarkt gereden en dat ding nooit doorgetrapt.

Ik zou beide niet doen en doorsparen zodat je een goede auto kan kopen.
Autumnn schreef:
Waarom wil je een auto kopen als je er geen geld voor hebt? Stel er mankeert wat aan, rekening van €1000, en dan?

Dat dus.
Een betrouwbare auto willen en dan een van deze kiezen gaat niet erg samen. Of je moet zelf onderhoud en kleine reparaties kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:53

Kosje4 schreef:

Zeven eigenaren...
Waarom zou iemand een kleine, zuinige auto die goed is weg doen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:56

Inderdaad wat Nielojrman zegt. Zeven eigenaren, dan zou ik op mijn achterhoofd gaan krabben. Niet doen dus.
Je zou een Opel Corsa kunnen overwegen van rond de milleniumwisseling. Die zijn veilig, zuinig, nog goed en goedkoop aan onderdelen te komen en betaalbaar in benzine, verzekering en wegenbelasting.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:08

Ik zou beide niet nemen. Puur vanwege de km stand. Rond de 250 xxx heeft een benzine auto vaak groot onderhoud nodig en kan flink in de papieren lopen. Dan is een goedkoop autootje ineens een dure bak. Ik zal even doorsparen voor een auto met een lagere km stand.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:09

Shenavallie schreef:
Inderdaad wat Nielojrman zegt. Zeven eigenaren, dan zou ik op mijn achterhoofd gaan krabben. Niet doen dus.
Je zou een Opel Corsa kunnen overwegen van rond de milleniumwisseling. Die zijn veilig, zuinig, nog goed en goedkoop aan onderdelen te komen en betaalbaar in benzine, verzekering en wegenbelasting.

En bijkomend voordeel hebben een distributie ketting ipv riem. Dus zo goed als.... onderhoudsvrij

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:37

Ik zou ook beide niet kopen, voorbij de 2ton op de tellerheb je toch kans op flinke kosten, zeker met een leeftijd van tegen de 20 jaar. Ik zou kijken naar een auto van wel die leeftijd maar nog onder de 2 ton, als dat mogelijk is.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:11

Shenavallie schreef:

Ik heb in april een Opel Corsa C uit 2001 voor € 900,- gekocht. Had 158.000 gelopen en 3 eigenaren gehad. Loopt 1 op 15,5 en kost mij € 75,- wegenbelasting per kwartaal. Fijn autootje.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 06:57

vilheide schreef:
Shenavallie schreef:

Ik heb in april een Opel Corsa C uit 2001 voor € 900,- gekocht. Had 158.000 gelopen en 3 eigenaren gehad. Loopt 1 op 15,5 en kost mij € 75,- wegenbelasting per kwartaal. Fijn autootje.

+:)+ Hier hetzelfde verhaal. We hebben er drie staan en allemaal even prima!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 07:21

Dankjewel ga ik daar voor kijke
En een fiat punto goed?

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:22

Suzuki swift zijn ook sterke autootjes.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:23

Fiat heb ik niet zulke goede verhalen over gehoord. Volgens mn vriend is dat dan een Italiaanse (?) Auto en die zijn minder stevig

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:26

Nielojram schreef:
Kosje4 schreef:

Zeven eigenaren...
Waarom zou iemand een kleine, zuinige auto die goed is weg doen?

Daar kunnen duizenden redenen voor zijn ;) hoeft echt niet te betekenen dat het een slechte auto is.

Fiat punto is hier heel goed bevallen, ik had een dieseltje uit 2003.
Verder ben ik enorm fan van Nissan :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:28

Fiat roest nog wel eens, daar goed op letten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:31

En een opel corsa niet? :') die staan er algemeen om bekend dat het roestbakken zijn. Hebben zelfs kunststof wielkassen om te proberen om dat euvel een beetje voor te zijn