Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Op de ergste dagen ga ik bij oma op de logeerkamer in de kelder slapen
Niet uit te houden gewoon..sharief schreef:warmtewerende folie op de ramen. Op mijn werk (klas) werd het ook zo vreselijk warm binnen.
Sinds een paar maanden hebben wij deze folie en het werkt echt goed!
Als de zon door de ramen scheen konden wij echt niet in dat zonnetje zitten vanwege de warmte. Nu wel.
Het is in diverse tinten verkrijgbaar, wij hebben doorschijnende folie met een bijna niet zichtbare blauwtint.
Het was geplaatst in de zomervakantie. Toen ik na de vakantie in mijn klas kwam, twijfelde ik er aan of de folie wel geplaatst was.
Omdat je bijna niet ziet dat er folie op zit.
Je kan er normaal doorheen kijken.
Toen de zon er op scheen wist ik zeker dat het geplaatst was, het werd niet meer zo heet.
_lauraaa_ schreef:@Granoek: Kinrooi is inderdaad dichtbij! Ben er wel eens geweest.
Wij hebben inderdaad een airco met slang die naar buiten moet. Ideaal is het niet maar echt koelen doet het ding niet. Ik noem het maar een uit de kluiten gewassen ventilator.
@duhelo: wij wonen op de 2e en 3e etage. De enige manier dat wij iets zouden kunnen maken aan de buitenkant zou al met een hoogwerker zijn. Wij mogen zelfs geen vlag of kerstdecoratie aan de gevel hangen.
Flessen met ijs water zouden we misschien inderdaad nog voor de airco of ventilator kunnen zetten.
_lauraaa_ schreef:De capaciteit zou volgens de medewerker in de winkel goed zijn. Wij hebben de inhoud van de kamer berekend van de grootste kamer en hier de airco op uitgezocht. De woonkamer is 84m3. De airco zou 90m3 aankunnen.
Sommige glassoorten kunnen er inderdaad van barsten vertelde de verkoper in de speciaalzaak ons. Daarom komt morgen iemand Bij ons kijken of de ramen daar geschikt voor zijn.
_lauraaa_ schreef:Sinds december wonen mijn vriend en ik samen in een leuk appartementje. Zoals de titel al zegt wordt het met deze temperaturen ontzettend warm binnen. Afgelopen vrijdag hebben wij een grote mobiele airco gekocht die geschikt zou zijn voor de woonkamer. Zaterdag liep de temperatuur in woonkamer en de 2 slaapkamers op de bovenverdieping al op tot 27 graden terwijl alle rolgordijnen dicht waren. Met de airco aan hebben wij het uiteindelijk weten terug te brengen naar 26 graden. Dit schoot helaas ook niet op. Gisteren met de temperaturen van 31 graden buiten liep de temperatuur binnen op tot 28,5 graden. Ik heb nadat het buiten een beetje was afgekoeld alle ramen open gezet. Helaas was het om half 12 nog niet verder afgekoeld dan 27 graden. Vanochtend was het afgekoeld naar 25 graden. Toen ik zojuist terug kwam was het weer 27 graden in huis terwijl het vandaag niet zo warm is geweest.
Wij mogen helaas niks aan de buitenkant van het pand monteren waardoor vele opties zoals screens al afvallen. De hele gehele voorkant van de woonkamer en de 2 bovenste slaapkamers is van glas en de zon staat vanaf 12:00 tot de zon opgaat vol op deze ramen. Een verzoek voor het mogen plaatsen van een airco met unit ligt momenteel bij de VVE. Ik verwacht alleen niet dat die wordt goedgekeurd gezien in ons contract duidelijk vermeld staat dat wij niks mogen monteren aan de buitenzijde van het pand.
Heeft iemand nog tips voor ons hoe wij het koel kunnen houden in huis? Of op zn minst de temperatuur beneden de 25 graden kunnen houden?