Plastuitervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Plastuitervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 16:27

Oké niet lachen, ik werk in de thuiszorg en het is af en toe te smerig om bij iemand naar het toilet te gaan :r

Helaas zit ik 8 uur lang bij iemand en moet dus echt minstens 1 keer naar het toilet.

In het begin heb ik nog wel eens van die toiletcovers gebruikt maar die kan ik niet meer vinden. Plus ze gaan op natuurlijk.
Hangen boven de wc lukt ook niet altijd aangezien sommige cliënten een verhoogd toilet hebben. Dan zou ik zelf ook op een verhoging moeten gaan staan om niks aan te raken.

Dan blijven er voor vrouwen helaas weinig opties over.

Een vrouwelijk urinaal, zal denk ik ook oefenen worden.
Probleem hiervan is dat ze groot en lomp zijn. Dus na het toiletteren moet ik hem omspoelen, moet hem in een extra tas vervoeren. Past niet in mn laptoptas erbij en ik hoef hem ook niet bij mn brood te hebben.

Die toiletcovers, inslaan als een gek als ik ze weer zie. Zijn ze alleen goed voor het milieu aangezien ze meegespoeld worden? Blijf het eigenlijk nog steeds vies vinden, ik moet nog steeds 'contact' maken met de wc.

Plastuit. Hier heb ik geen ervaring mee.
Lijkt me toch nog wel een kunst om er doorheen te plassen. Kosten, geen idee. Kan je hem meerdere keren gebruiken? Waar koop je ze?

Mocht je andere oplossingen weten dan hoor ik die graag.

x_Jeanine_x

Re: Plastuitervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:28

Ik lees graag mee :D
Ben namelijk touringcarchaffeur en heb regelmatig een bus mee zonder wc...

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:33

Ik heb op reis een plastuit mee gehad. Zo'n siliconen ding die dus flexibel was. Ik vond het echt een hele kunst en denk dat het net zo vaak wel goed ging, als niet goed ging :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:35

Naar voor jou, maar ik schrik er ook wel van voor de mensen bij wie je thuis komt. Er komt al (de hele dag?) thuiszorg dus ze kunnen het blijkbaar niet tóch niet aan om het toilet schoon te houden, en jij hebt er zelf blijkbaar ook echt geen tijd voor. Wat een narigheid om zo te moeten wonen...

En om praktisch antwoord op je vraag te geven; kijk eens op de website van Bever, daar staan ook de nodige ervaringen bij --> https://www.bever.nl/p/whiz-freedom-fre ... lsrc=aw.ds

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:38

Geen ervaring mee, maar bij de action zag ik die dingen voor op de wc bril gisteren nog! :) Bij de kampeer/reis spullen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:41

Ik heb er geen ervaring mee, maar op bol.com zag ik die bril dekjes. Ikzelf gebruik altijd gewoon wc papier om een bril niet te hoeven aanraken

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 16:43

Blijheid schreef:
Naar voor jou, maar ik schrik er ook wel van voor de mensen bij wie je thuis komt. Er komt al (de hele dag?) thuiszorg dus ze kunnen het blijkbaar niet tóch niet aan om het toilet schoon te houden, en jij hebt er zelf blijkbaar ook echt geen tijd voor. Wat een narigheid om zo te moeten wonen...

En om praktisch antwoord op je vraag te geven; kijk eens op de website van Bever, daar staan ook de nodige ervaringen bij --> https://www.bever.nl/p/whiz-freedom-fre ... lsrc=aw.ds

Ja en nee, mijn colleg's zijn er voor de cliënt, niet het huishouden.
Zij hebben slechts een inloop van 20 tot 30 minuten.

In het verleden heb ik idd wel een eerst staan schrobben midden in de nacht voor ik ging plassen :')

Ik ga straks je link even lezen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:55

Ik heb er geen ervaring mee maar zijn hygiënische doekjes geen optie? Kun je toch even poetsen en daarna er op.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:14

Waar wc papier over de bril heen? Of idd dettol hebben ze schoonmaak doekjes, mss met zoiets de bril even poetsen?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:20

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:25

Ik heb voor vakantie in sommige verre landen wegwerpbare plastuiten gekocht ooit. P-mate oid heet het geloof ik? Je zou het zelfs meerdere malen kunnen gebruiken geloof ik, maar ik gebruikte ze eenmalig. Vond het echt een uitkomst, al is het wel even wennen om staand te plassen :') zou het wel een keertje thuis rustig oefenen. Ik weet dat er ook niet wegwerpbare bestaan van bv siliconen, maar ik gebruikte het alleen op plekken waar je dan ook geen mogelijkheden had om het weer schoon te maken, dus heb die nooit gebruikt en vind dat eigenlijk ook een gek idee. Bovendien waren mijne opgevouwen en zo heel handig mee te nemen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:37

Misschien ben ik heel pragmatisch, maar je zit 8 uur op een dag bij een client. Is even die plee schoonmaken (10 minuten werk, max) echt onmogelijk? Kan je je client geen seconde uit het oog verliezen?
Je doet er je collega's ook een lol mee, én de client zelf. Ja, ik weet het, het zal vast niet tot je eigenlijke taken behoren. Maar ik neem aan dat je dit werk uit een soort roeping doet om mensen te helpen. En die eerste keer is het misschien echt ranzig, maar als je er iedere week 1 dag zit (maar misschien meer?) en je houdt het bij kan het nooit meer zó smerig worden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 19:20

Ibbel schreef:
Misschien ben ik heel pragmatisch, maar je zit 8 uur op een dag bij een client. Is even die plee schoonmaken (10 minuten werk, max) echt onmogelijk? Kan je je client geen seconde uit het oog verliezen?
Je doet er je collega's ook een lol mee, én de client zelf. Ja, ik weet het, het zal vast niet tot je eigenlijke taken behoren. Maar ik neem aan dat je dit werk uit een soort roeping doet om mensen te helpen. En die eerste keer is het misschien echt ranzig, maar als je er iedere week 1 dag zit (maar misschien meer?) en je houdt het bij kan het nooit meer zó smerig worden.

In het verleden hebben we dit al eens onder de aandacht gebracht bij dagteams. Is toen ook een tijd goed gegaan, helaas zijn er uitzonderingen.

Ja ik kan best even die wc schoonmaken. Maar de cliënt of de vrouw gaat er weer op en hij is zo weer ranzig hoor.

Iets met decorumgebrek vaak.

En niet iedereen heeft er spullen voor staan in de wc, dus dan moet je gaan zoeken. Terwijl iedereen slaapt :+

Je probeert het dus ook echt zo zacht mogelijk te doen.
Helaas blijkt uit ervaring dat juist bij die smerige wc's ook de middelen ontbreken om eerst te poetsen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:24

Ik heb er een van Ali!
Ik vind het niet werken maaaaar ik kan Mn broek dan ook niet uittrekken.
Ben chaffeur dus zit heel de dag in de auto ;) staat zo raar zonder broek langs de weg :+
Mij lukte het iedergeval niet. Maar jij kan gEwoon je broek uittrekken en met at oefenen moet het vast lukken ;)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:27

Poets dat ding ff denk ik dan. Je kunt je ook aanstellen hoor. Zorg dat je glorix doekjes bij je hebt en een paar handschoenen. Opgelost.
Ik werk ook in de zorg los het gewoon op. En ik zie echt superranzige dingen. Of op een dixie op een festival -O- Verstand op nul en piesen.

Van die vrouwen die niets aanraken in een wc, overal papier op leggen en dat vervolgens gewoon op de grond gooien of de deuren open doen met hun voeten (echt) en vieze schoenzolen. Lekker sociaal. -:(-

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:29

Gewoon van die brillendoekjes /hygiëne doekjes gebruiken? Of billendoekjes. Daarna in de prullenbak en klaar is kees.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 19:30

Ik ga niet teveel in details omschrijven anders krijgt het een 18+ gehalte, maar geloof me als ik zeg dat het soms echt heel vies is en schoonmaken niet eens voldoende zal blijken tenzij ik heel de wc incl vloer ga meenemen.

Niet iedereen is even hygienisch, laat staan dat elk toilet hetzelfde is.
Ik werk met terminale mensen uit alle rangen en standen en dus verschillende huizen, badkamers en situaties.

Ik kan soms echt niet eerst op mn gemak de wc schoonmaken omdat het huis niet groot is en ik bang ben dat ik teveel lawaai maak, lampen aandoen etc.

Vandaar dat ik een makkelijke manier zoek om te plassen. Want ik weet heel zeker dat ik bij mn huidige cliënt elke nacht wel de wc kan gaan afnemen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:31

Ik zou ook een pak schoonmaakdoekjes en evt. handschoenen meenemen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:35

Glorix/dettoldoekjes en een paar handschoenen bij je hebben en daarmee snel opfrissen voordat je gaat plassen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:37

Ik heb wegwerp tuiten van karton. Makkelijk mee te nemen. Even vouwen plassen en weggooien daarna. Thuis even oefenen maar ideaal.

De rits open doen broekje voor iets naar beneden tuit eronder schuiven en plassen. Bij geen rits broek voor even naar beneden trekken ook
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-05-19 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:38

Dat klinkt heel ranzig. Dan zou ik zelf een emmer meenemen en daarin plassen en dan de emmer legen in de wc.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:40

Sommige wc's zijn zo vies dat je echt niet meer 'even kunt doorbijten' of eerst even poetsen.
Ik heb een plastuit van 1,50 bij AliExpress, hij lijkt precies op die van Bever maar dan dus niet zo duur haha. :P Hij is van siliconen en je kunt hem afspoelen/-wassen. Het kost even oefenen, het is net wat moeilijker dan met die wegwerpversie van karton (die zijn iets breder), maar het is zeker niet onmogelijk.
Voor vieze festival- of snelwegwc's vind ik het echt ideaal.
Als je hem vies mee naar huis nemen en dan afwassen vies vindt, kun je wellicht ook wegwerp nemen. Zijn vast wel te koop bij bol of plein.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:00

Suzanne F. schreef:
Dat klinkt heel ranzig. Dan zou ik zelf een emmer meenemen en daarin plassen en dan de emmer legen in de wc.

Tussen alle tips vind ik dit denk ik nog wel de beste optie..kun je zelfs niet op de wc plassen als die echt zo vies is.
Overigens wel heel sneu dat die wc’s zo onwijs vies zijn...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:10

Care Plus Travel John?

Alleen is voor regelmatig gebruik een duur iets denk ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:11

Je kunt bij bol.com eentje bestellen. Overigens moest ik eerst 2 keer lezen voordat ik je titel snapte :+