Wie heeft het ook gedaan, ontslag genomen zonder ander werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie heeft het ook gedaan, ontslag genomen zonder ander werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:29

De strubelingen en frustraties op mijn werk lopen meer en meer op. Overuren die niet meer worden uitbetaald, kilometervergoeding die opeens negatief wordt gezet, maar waar er ook geen correctie van komt. Collega’s die duidelijk met veel meer wegkomen. De werkuren die zonder overleg opeens worden aangepast. Vroeger was dit in het weekend of een voormiddag of een namiddag. Nu is dit de hele dag geworden. Dus werk je het weekend vertrek je om 9.00 en ben je met wat geluk om 20.00 thuis. Zowel zaterdag als zondag.

Dit is zonder overleg en aankondiging ingevoerd met de belofte dat wij dan per persoon minder weekends moeten werken. Niets is minder waar. Sinds de invoering werkt 1 persoon nagenoeg geen weekend meer (toevallig de lieveling) maar de rest nog altijd evenveel of meer. Ik ga uit ouderschapsverlof op 20 juni. Ik werk nu 18 uur en ga naar 28 uur. Blijkt dat ze mij pas vanaf 1 juli 28 uur willen inzetten. Ik heb wel de belofte gehad dat dit vanaf 20 juni ging zijn. Mijn uitkering voor het ouderschapsverlof valt dan ook weg. Ze hebben eenzijdig dit beslist. Hierdoor heb ik in 1 klap €200/€300 minder. Niet onoverkomelijk voor een maand, maar dit was niet wat was afgesproken.

Vorige maand moest ik opeens 10 uur per week meer werken, zonder overleg. Dit is uitgelegd als zijnde: Je neemt in diezelfde maand een week verlof, dus je werkt meer uren om dan dat verlof te compenseren, zo moeten wij geen verlofdagen gebruiken. Nu heb ik dus en meer uren gewerkt en zijn er wel verlofdagen ingezet. De overuren krijg ik niet gecompenseerd want de tellers werken nu opeens niet meer correct dus ze zijn niet geregistreerd. Ik krijg ze dus niet betaald.

Ik ben al naar de vakbond gegaan maar zonder succes. Deze botsen op dezelfde muur. De vakbond is er mee bezig maar na een dik jaar ben ik het gewoon zat. Uurroosters moeten voor de 15de van de maand uitgehangen worden. Dit is ook elke maand standaard minstens een week te laat.

Nou goed, ik kan blijven doorgaan want het wekt enorm veel emoties op. Ik werk er nu 6 jaar en dit is mijn eerste vaste job. Het idee rond ontslag nemen levert dus ook veel stress op.

Nu ben ik aan het kijken achter ander werk, maar dat gaat natuurlijk niet op 1,2,3. Dus ik vraag mij af: Wie heeft er nog, al dan niet per direct, ontslag genomen zonder uitzicht op ander werk. Is dit goed gekomen? Of juist tegen gevallen?

Financieel gezien kunnen wij het ruim opvangen moest ik langere tijd zonder werk zitten, maar dan moeten wij aan het geld voor de verbouwingen zitten wat wij uiteraard liever niet doen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:31

Yup ik. Vorig jaar gesolliciteerd en aangenomen voor 32u op een locatie (werk in de zorg). Na 3dagen dacht ik dit is het niet. Ik moet mezelf veranderen dat wil ik niet. Dus op dag 7 gezegd dat ik ging stoppen. Had niemand verwacht. Toen had ik niets. Toen een open sollicitatie gestuurd en aangenomen elders en is sinds vd week daar een vast contract.
Het kan dus! Momenteel veel banen die iemand zoeken dus komt vast goed!! Succes!!
Laatst bijgewerkt door dito op 20-05-19 11:35, in het totaal 2 keer bewerkt

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:34

Ik!
GEWELDIG. Heb 3 maanden voor mezelf genomen.

Nu was ik wel heel zeker dat ik snel terug wat anders kon vinden, ik heb het financieel goed, en ik vond het prima om tijdelijk genoegen te nemen met een mindere baan mocht het echt nodig zijn.

Ik zou je aanraden om eens te spreken met een paar recruiters om te peilen hoe je skils in de markt liggen.
Laatst bijgewerkt door FatCat op 20-05-19 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Check!

4 jaar geleden, ondertussen voltijds zelfstandig en 3 weken eerder had ik net een huis gekocht. Geen aanrader, maar ook geen onoverkomelijk iets ;)

x_Jeanine_x

Ik zou ook gaan!
Of gelijk gaan solliciteren en het nog even uitzingen.

Vorig jaar oktober/november heb ik ergens gesolliciteerd en kon pas beginnen zodra ik alles zou hebben en dit is gebeurd eind april, toen ben ik pas begonnen, heb wel mijn werk voort kunnen zetten waar ik werkte.
Liefst had ik ook nog alle vakantie dagen opgenomen en eerder willen gaan, maar dat kon financieel niet :o

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:36

Ik een jaar of 7 terug.

Toen waren er veel minder banen. Maar ik zou het niet opnieuw doen.
Heeft mij een hoop ellende opgeleverd.

Duurde ruim een jaar voor ik weer wat passends had.
De tussentijd vol gemaakt met allerlei rottig uitzendwerk.
Laatst bijgewerkt door F_T op 20-05-19 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:36

Ik.
Had een burn out en ik kon niet meer. Wel gesolliciteerd voor ik mn ontslag had aangevraagd maar werd niet aangenomen omdat mn BO me in de weg zat.
Uiteindelijk 2 1/2 maand via het uitzendbureau gewerkt en toen ergens aangenomen.

Ik werk in de zorg dus ik was zeker van werk via het uitzendbuerau anders had ik het ws niet gedaan.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:43

Ik zeg doen!!!

Ik heb dat ook gedaan.
Ik was veranderd naar een andere baan, daar heb ik het 1 week volgehouden en vrijdags was mijn laatste dag, de week erop naar het uitzendbureau gegaan en had binnen dag weer ander werk voor tijdelijk (pakketten sorteren) en ben toen gaan solliciteren en vrij vlot weer een andere baan (binnen 2 weken).

Dit is wel al een heel aantal jaren terug moet ik zeggen, maar zou het zo weer doen. Ergens blijven waar je slecht word behandeld of onrecht word aangedaan is funest voor je toekomst/zelfbeeld enz. (spreek uit ervaring)

BigOne

Re: Wie heeft het ook gedaan, ontslag genomen zonder ander werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:47

Wanneer je het financieel gemakkelijk uit kunt zingen(gezien het feit dat jullie een poosje geleden er nog een hoeve bij wilden kopen) dan kap je er toch mee en kijk je rustig rond of ga je een opleiding volgen voor een andere baan .

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:57

Ik heb het ook gedaan en nog een feest gegeven ook om het te vieren. Nou zat ik heel dicht tegen overspannen aan, wat volledig aan het werk (sfeer) lag. Beter besluit had ik niet kunnen nemen, had daarna zeker 2 maanden nodig om mentaal bij te komen.

Daarna snel een baan gevonden waar ik nu nog steeds heel gelukkig ben.

Als het financieel kan, is mijn advies ook stoppen. Waarom jezelf blijven pesten met dit gezeur? De banenmarkt is nu ook gunstig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:01

bigone schreef:
Wanneer je het financieel gemakkelijk uit kunt zingen(gezien het feit dat jullie een poosje geleden er nog een hoeve bij wilden kopen) dan kap je er toch mee en kijk je rustig rond of ga je een opleiding volgen voor een andere baan .

We kunnen het gemakkelijk hebben ja :) Maar ik zou het ook zonde van het geld vinden moest ik niet snel werk hebben om weer te kunnen sparen ipv op te gebruiken :D

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:02

als het financieel kan?? Doen!! niets is zo stressvol en slecht voor je lijf als een job waar je niet gelukkig bij bent..

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:12

Ja, ik!

Wat een verademing was dat zeg! Ik heb toen al mijn vakantiedagen opgenomen en in die tijd kwam er iets nieuws langs en kon ik aansluitend daar beginnen!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:12

Ik heb t nooit gedaan maar ik herken wel je ergernissen. Ik zit ongeveer met t zelfde. Werk nu 16 jaar in t zelfde bedrijf maar sinds mn baas 5 jaar geleden een andere vriendin kreeg is de sfeer verziekt door haar. Ik vind mn werk heerlijk maar ga er met buikpijn heen elke dag. Zij maakt me t leven zuur voelt t. Vakantie opnemen is een drama, ben de enige werknemer sinds mn collega weg is. Al meermaals aangegeven dat ik t alleen niet red maar daar word ook niks mee gedaan. Heb nog overuren van vorig jaar staan die ik niet op krijg maar uitbetaald zullen ze ook niet worden aangezien er geen geld is. Afspraken met vertegenwoordigers zijn bijna niet te maken omdat ik alles alleen moet doen. Ik geef niet zomaar mn baan op, financieel kunnen we dat niet opvangen helaas. Maar zou t graag doen, ben dr zat van.

Als je de zekerheid heb dat je een andere baan kan vinden, moet je t doen denk ik. Ik merk dat ik er als persoon ook niet leuker op word zo door alle ergernissen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:15

ja, ik kan het je aanraden. Geeft zoveel rust om zelf de beslissing te kunnen nemen om op te stappen!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:21

Hier ook! En bevalt inderdaad erg goed. Ik heb nu even de tijd voor mezelf en mijn paard en daar was ik harder aan toe dan ik aanvankelijk besefte :o

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:35

Ik lees mee. Heb het niet gedaan maar wel overwogen. Ik herken je frustraties en emoties. Als ik het zou kunnen opvangen was ik al lang gegaan! Doen hoor. Het leven is tekort voor dit soort dingen!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:38

Ik twijfel hier over hetzelfde. Wat mij tegenhoud:

Ik heb nu een vast contract, dat moet ik nog zien te krijgen in een andere baan. Dat vind ik erg onzeker.

Ook weet ik niet hoe snel ik een nieuwe baan heb. Hoe langer dan duurt, hoe minder pensioen je opbouwt en ook al duurt dat voor sommige nog jaaaaaaaren, ik vind het wel iets om tekening mee te houden voor mijzelf.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:44

Ik heb ooit mijn vaste contract opgegeven. 3 maanden werkeloos, toen via een risicovolle flexbaan in mijn huidige organisatie doorgegroeid naar manager.

Zonder dat risico was ik nooit waar ik nu was!

En mijn hele omgeving had het maar over geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt....

Nog steeds het beste wat ik heb gedaan!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:48

ja ik, had wel uitzicht op een baan maar nog niks getekend.

Ik was er zo klaar mee daar en financieel kon het toen ook wel. En weet je, er is altijd wel werk zeker in deze tijd. Misschien niet wat je het liefste zou doen of misschien onder je niveau maar als je wil werken lukt het nu echt wel om iets te vinden.
Als ik zo lees hoe het eraan toe gaat zou ik ze vriendelijk uitzwaaien en al mn verlofdagen opnemen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:49

Ik!
3 jaar geleden zat ik zeer ongelukkig in een uitzichtloze baan en thuissituatie.
Ik heb ontslag genomen en ben 3 maanden in het buitenland geweest om tot rust te komen. Na terugkomst had ik binnen 1 week een nieuwe baan(ook zeer ongelukkig in geweest helaas) en na een half jaar had ik een baan waar ik tevreden mee was en inmiddels al 2 jaar werk.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:52

DeMolenhoek schreef:
bigone schreef:

We kunnen het gemakkelijk hebben ja :) Maar ik zou het ook zonde van het geld vinden moest ik niet snel werk hebben om weer te kunnen sparen ipv op te gebruiken :D

Als het kan zou ik het dan toch doen. Beter gezond blijven en al die frustratie kwijt dan blijven sparen. Reserves zijn ook om dit soort dingen op te kunnen vangen. In zo'n negatieve omgeving zitten kost veel meer..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:53

Siersma schreef:
Ik heb t nooit gedaan maar ik herken wel je ergernissen. Ik zit ongeveer met t zelfde. Werk nu 16 jaar in t zelfde bedrijf maar sinds mn baas 5 jaar geleden een andere vriendin kreeg is de sfeer verziekt door haar. Ik vind mn werk heerlijk maar ga er met buikpijn heen elke dag. Zij maakt me t leven zuur voelt t. Vakantie opnemen is een drama, ben de enige werknemer sinds mn collega weg is. Al meermaals aangegeven dat ik t alleen niet red maar daar word ook niks mee gedaan. Heb nog overuren van vorig jaar staan die ik niet op krijg maar uitbetaald zullen ze ook niet worden aangezien er geen geld is. Afspraken met vertegenwoordigers zijn bijna niet te maken omdat ik alles alleen moet doen. Ik geef niet zomaar mn baan op, financieel kunnen we dat niet opvangen helaas. Maar zou t graag doen, ben dr zat van.

Als je de zekerheid heb dat je een andere baan kan vinden, moet je t doen denk ik. Ik merk dat ik er als persoon ook niet leuker op word zo door alle ergernissen.

Maar ondertussen wel hard op zoek naar iets anders neem ik aan?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:56

Ja zeker. Maar zit met t feit dat ik nu een vaste baan heb en die dus niet zomaar opgeef en het feit dat we nu ook bezig zijn met een nieuwe hypotheek omdat de oude afliep. Dus is lastig op dit moment. Heb wel vanmiddag een gesprek. Mn eerste sollicitatie sinds 16 jaar...

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:01

Ik lees nu dat het financieel kan.

Dan zéker doen.