Welke schoenen voor...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Welke schoenen voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 21:09

...moeilijke flexibele voeten (enkels klappen snel dubbel en ook de knie doet dan fijn mee) die ook passen en mooi zijn onder een jurkje.

Inmiddels begint het langzaam aan wat warmer te worden en kunnen de jurkjes voorzichtig weer uit de kast *\o/*
Tot zo ver gaat het goed... want wat doe je er onder voor schoen?

Ik heb dus schoenen nodig die stevig genoeg zijn rondom de enkel of voldoende steun geven en wat breed zijn aan de voorkant. Bij voorkeur waar eigen zooltje in gebruikt kan worden. Echter, degelijk en mooi gaat niet echt samen en loop hier dus al jaren tegen aan dus wie heeft goede tips wat ik nog qua merk en model zou kunnen proberen?

Wat doe ik nu? Dichte zwarte Ariats of zwartlack birckenstocks. Niet mooi, zelfs lelijk maar kan er moeilijk mijn bergschoenen onder aandoen. Wie heeft dus tips?

Sure_lee

Re: Welke schoenen voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:13

Dr Martens ofzo?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:14

Zijn Dr.Martens boots een optie? Heb je in meerdere kleuren ook met fleurige bloemen print bijvoorbeeld en zijn best stevig zeker de hogere modellen. Wel vaak even een tijdje goed uitlopen voor ze echt naar je voeten gaan staan en hemels gaan zitten.
Ik heb zelf soepel wit leren hoge boots van Dr,martens en die zou je best onder een jurkje aankunnen. Zalando bijvoorbeeld heeft altijd wel wat modellen, nelson ook vaak enkele de officiele winkels natuurlijk ook maar soms hebben andere net even een leuke aanbieding want ze zijn wel prijzig maar gaan mits goed verzorgd ook lang mee. Zelfs tweedehands zijn ze goed te kopen omdat zeker de nog niet ingelopen schoenen nog naar je eigen voet gaan staan.
Succes met zoeken naar fijne schoenen!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:22

Of vette ariat laarzen.... deze draag ik ook onder jurkjes of een kort spijkerbroeken...
Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:59

Deze heb ik.
Afbeelding
Zitten erg lekker en kunnen prima van de zomer onder een jurkje.
Van die stoere ariats zou ik onder een flodderig zomer jurkje net iets te winters/hoog vinden. Maar kan met het juiste jurkje/korte broekje vast ook heel tof zijn.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:15

Ik heb gewoon witte gympen, bijv adidas. Lopen heerlijk en past onder elk jurkje :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:52

Enkellaarsjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:56

amado7 schreef:
Ik heb gewoon witte gympen, bijv adidas. Lopen heerlijk en past onder elk jurkje :D

En geven 0,0 steun.

TS: ik zou ook zeggen, dr martens. In elk kleurtje en patroontje te krijgen :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 00:46

Lukasje schreef:
Enkellaarsjes?

Ik zou ook zeggen, een enkellaarsje met een hakje, elegant en geeft steun.

Er zijn best wat betere merken die hele prettige schoenen hebben die heel elegant zijn.

Ik heb deze: http://www.misterjoux.com/gabor-sandale ... ycpdy.html

Is echt heel prettig, en geeft steun rond de enkels omdat de achterkant vrij stevig is. Gympen zijn comfortable, maar geven totaal geen steun, en dr. Martin's vind ik er persoonlijk niet uitzien onder een jurkje.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 07:11

Bedankt voor alle tips tot nu toe. Dr. Martin zijn helaas geen optie. Ze passen naar mijn idee ook niet onder een net jurkje en ik loop mijn voeten er constant in open.

Gympen zouden kunnen, ze geven alleen geen steun waardoor ze dus afvallen.

Heb inderdaad diverse Ariat laarzen. Deze kunnen voor even. Echter is de hak te hoog waardoor de kans op het dubbelslaan van enkels aanwezig is. Daarbij is dat ook weer te hoog voor de knieën die dan pijn gaan doen -O-

Hopelijk komen er nog wat meer tips. Heb ook al even gezocht naar het zelf laten maken van een passende schoen. Dat is alleen erg duur.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:26

Ik koop jaarlijks laarsjes van Mustang. Ze hebben de ene keer al wat elegantere modellen dan de andere keer, maar heb er altijd veel steun aan en ze zijn vooraan ook niet spits (voor mij vaak een probleem).

Ik heb niet zulke zwakke enkels, maar moet er wel voor opletten en geraak ook heel snel 'moe' aan de voeten.

Heb ook héél fijne laarsjes van S Oliver, maar die zijn niet zo elegant, beetje lomper en zwaarder.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:31

Schoenen/laarsjes van Panama Jack?
Ik koop ze via de officiële website en heb ze snel binnen.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:00

Schoenen van Gabor? Die heeft voor de zomer mooie stevige witte sneakers. En bij de meeste schoenen van Gabor kan je zelf een zooltje inleggen.

Anders naar een goede schoenenzaak gaan?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:02

Helpt het niet als je een soort steunkous er in doet? Dan kun je bv toch een sneaker dragen.
Ik roep maar wat hoor, weet niet of dat soort kousen bestaan

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:16

Bekend probleem, ik zit iedere zomer met hetzelfde.
Dit jaar kwam ik bij Van Haren een soort therapeutisch schoenenmerk tegen. Nu heb ik ballerina's van echt leer. Voelt heel stevig, zool kan vervangen worden en het is toch luchtig voor als het warm is.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:40

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:35

Gabor hier inderdaad ook goede ervaringen mee.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:51

Fred de la Bretoniere zou ik niet doen, die vallen heel smal. Ik heb zelf een brede voorvoet en zooltjes. Ik zou kijken naar een veterlaarsje van Gabor. Ik heb er een aantal, heel comfortabel en stevig, maar ook elegant.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:21

Hé en in plaats van 'in de hoogte' te gaan met Dr martins of enkellaarsjes, kun je niet kijken voor een schoen met een breder voetbed/zool? Dat je minder snel omklapt zeg maar
Bv zoals Birkenstocks of hoe je het ook schrijft, de zool is daar tamelijk breed en de buitenste randjes staan wat omhoog, zo sla je ook minder snel om denk ik

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:05

Het schoentje in de link die ik gaf is idd ook Gabor, en ik heb daar heel goede ervaringen mee :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:18

Zoiets dan ts?
Afbeelding

Ik heb zelf ook een moeilijk lijf als het op schoenen aankomt. Merken die anderen hier noemen hoef ik geen dag op te gaan lopen.
Wat bij mij kan is ecco, wolky, Nike, teva. Birkenstocks is qua steun fijn, maar krijg ik blaren van onder mijn voeten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:07

Die zijn toch niet leuk onder een jurkje?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:10

Ik draag graag veterschoentjes onder een jurkje :D Maar niet in de zomer, enkel in de winter met een zwarte panty oid, ik vind het leuk en vlot :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:20

Het zou ook niet mijn keuze zijn nee. Maar met de wensen van ts worden sandaaltjes ofzo best lastig vond ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:20

Ariat heeft ook nette (western) laarzen met een lage hak, ik heb daar zelf ook twee paar van staan. Ik heb niet jouw problemen, maar heb wel snel last van mijn heupen als ik te lang op 'normale' schoenen loop en op Ariats kan ik wel pijnvrij bewegen. :)