50(+) kleding, wat wel en wat niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

50(+) kleding, wat wel en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 16:28

Zo benieuwd hoe de 50 jarige Bokkers zich kleden. Wat kan wel en wat kan echt niet meer volgens jullie? Waar shoppen voor leuke kleding wat lekker, functioneel maar toch netjes staat?

Hier pas de kledingkast opgeruimd en kwam er achter dat ik toch wat gegroeid was :'). Nu maat 40/42/heel soms 44. Ligt er maar aan hoe het uitvalt. Tot voor kort veel fleece truien en shirts maar nu toch eens overstag gegaan om net eens wat anders te gaan proberen om er wat gekleder bij te lopen zonder dat het te ouwe wijven achtig er uit ziet. Vreemde is ook nog dat ik nu ineens in kledingwinkels voor 50+ qua shirts en truien of zomerjasjes slaag maar in de modewinkels voor de wat jongere leeftijd kennelijk niet? Mijn skinny's, sneakers en fleece truien blijven nog steeds hoor :D

Vroeg me dus af...
wat vinden de andere 50+ dames van Bokt van bv de korte spijkerbroek met t-shirt, de fleecetrui, de skinny, etc? Waar slagen jullie voor wat voor soort kleding? Blijf je hangen in hetgeen je de afgelopen 10 jaar qua stijl droeg of heb je dat gewild of ongewild aangepast? Etc.

En wat vind de jongere garde van de kleding van een 50 plusser? Wat nog wel of wat kan in jullie ogen juist echt niet meer?

Brand los zou ik zeggen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:32

Skinny nooit gedragen, korte broek en t shirt doe ik rustig aan hoor. Idem voor shirts met felle print, spijkerbroeken enz. :D

Maar ik ben een totale kleding leek en ik trek me weinig aan van meningen van anderen. Draag wat lekker zit. Nooit te strak, eerder te wijd :P

De echte dames kleding, ben ik heel beperkt in de kast voor nette gelegenheden. Maar los van het feit dat iets passends vinden lastig is. (Mijn bouw laat geen fijne slanke smalle kleding toe,
Past gewoon niet, meeste dameskleding zijn mijn schouders te breed voor, heel wat verkoopsters tot wanhoop gedreven ermee) Voel ik me er ook niet echt fijn in -O-

Urbanus

Re: 50(+) kleding, wat wel en wat niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:56

Mijn moeder draagt veel Juffrouw Jansen (ik trouwens ook :') ) Ana Alcazar en Twinset. Ik houd van vrouwelijke kleding, ik draag eigenlijk geen broeken. Maar ik heb een hippe moeder van 62 die hele gave leren broeken draagt bijvoorbeeld.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:56

Ik vind een fleecetrui een bankhangtrui.
Niet iets om mee de deur uit te gaan.
Zijn genoeg leuke truien met een model erin die warm en goed draagbaar zijn.

In mijn omgeving loopt 50+ er net zo bij als 40+.
Spijkerbroek met trui of t-shirt en vest.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:10

Gewoon lekker een skinny jeans en t-shirt of sweater.
Ik loop in de week in bedrijfskleding dus voor privé maak ik mezelf niet zo druk.

Ik koop vaak bij Maudd leuke jeans of blouse.

Gewoon sneakers van Nike eronder en klaar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:25

Ik heb ook Nike en skinnybroeken met een leuk shirt oid eronder. Heb toevallig net de witte met zilver Skechers gekocht met zo’n airhakje. Ik maak me er niet zo druk om hoor en ik ben ook wel aan de maat zullen we maar zeggen :=
Korte spijkerbroek draag ik niet ivm groot litteken op mijn onderbeen, vind ik gewoon zelf niet leuk want tijd van schaamte is allang voorbij }>

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:33

Zolang je maar geen kort pittig kapsel neemt en een 12 in een dozijn gestikt tussenjasje aantrekt vind ik dat alles kan :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:35

Hangt heel erg af van de gelegenheid.
Vandaag als groom bv, een skinny en een lekkere warm Naketano vest.
Maar ik draag ook graag een jurkje of rokje met daaronder hakken...

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:40

Ik heb op het moment totaal geen moeite om leuke kleding te vinden, dat komt (denk ik) doordat veel kleding op het moment een beetje gebaseerd lijkt op de jaren tachtig. In de jaren tachtig had ik graag een jeans aan met een trui/sweater en dat heb ik nog steeds. Dokter Martens eronder of all stars en ik ben klaar. Op het moment koop ik graag bij H&M en af en toe bij de Primark.

Mijn spijkerbroeken zijn wel strak, maar niet superskinny. Ik heb één zo’n superskinny broek liggen, maar daar voel ik me niet fijn in, dan voel ik me echt als ‘oma’ die zonodig jong wil doen. Mijn dochters vinden me het wel beter staan, maar de broek blijft lekker in m’n kast liggen...
Fleecetruien draag ik alleen thuis.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:02

Ik blijf denk ik hangen in de stijl van 10 jaar geleden... :')
Gewoon jeans met een t-shirt of sweater.
Voor wat nettere gelegenheden jeans met een nette blouse en een vestje.
Ik ben geen jurkjesdrager. Nooit geweest.

Maar ik heb nog een dik jaar uitstel alvorens de 50 in zicht komt :=

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 20:05

Die neiging van de afgelopen 10 jaar heb ik ook :+. En pittig kort kapsel... Het is redelijk kort maar wel coupe chaos :').
Skinnys altijd gehad en die zullen de komende 10 jaar ook nog niet worden afgeschaft.
Oude dames broek.... dat komt wel over 10 a 20 jaar misschien een keer. Ze zullen eerder schrikken als ik geen skinny draag ondanks m'n leeftijd :D
Maar ja, nette kleding op een nette spijkerbroek zonder gaten, scheuren of te verwassen look... Is toch ook netjes?

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:21

Mijn korte broeken zijn wat langer geworden... Op of net onder de knie. Mouwloos doe ik alleen als de mussen dood van het dak vallen en ik gewoon thuis ben. Als ik werk draag ik graag jurken, ook niet heel kort, of rokken, of een zakelijke broek met colbert of nette bloes. H&M en Primark doe ik laatste 2 jaar amper. Ook heb ik een voor sommige bloesjes een shapewear hemd eronder 8-)

Op stal rijbroek of skinny jeans met een polo of blouse. In een T-shirt zul je mij niet zien, haha!

Ik ga eens kijken bij Juffrouw Jansen, nooit van gehoord!

Qua kapsel ben ik nog redelijk jaren '80 aldus de kids. Ik heb dik en springerig halflang haar :o
Make-up wel aangepast qua kleuren, huid krijgt toch andere kleur ofzo.

Edit: net op site Juff Jansen gekeken, best prijzig? Of ben ik de Oost-Duitse prijsjes gewend geraakt? Ik koop wel bij Topvintage, ook niet goedkoop trouwens.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:31

Precies eekhoornerik :D en ook geen rode bril. Ik draag precies waar ik zin in heb, geen minirokjes meer maar verder is er niet veel veranderd. Behalve voor wat betreft kleur. Sinds ik grijs ben moet ik wat fellere kleuren dragen anders wordt het te flets. :#

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:33

Mijn haar is mijn hele leven al erg kort. :+ langer dan 4 cm en mijn ontelbare kruinen maken het een puinhoop. :P

Hempjes, t shirts maakt niks uit, mijn armen zijn in goede conditie, net als schouders en rugspieren :P idem mijn benen. Alleen buik is ramp.

Grappige is wel ik word niet bepaald boven de 40 geschat trouwens :') nu misschien langzaam ivm de opkruipende rimpels _O- grijs nog steeds niet heel echt. Wat grijze haren hier en daar

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 20:34

Hier kunnen slagen qua shirts en jasjes met de merken Just White, Golle Haug, Barbara Lebek, Frank Walder en Rabe. Niet goedkoop maar het zit heerlijk, niet te strak maar wel getailleerd en het stretcht mee.
Van Juffrouw Jansen ook nooit eerder gehoord, maar ja die ik hier net noemde tot voor kort ook niet. Mij kreeg je zo'n dames winkel eerder echt niet in. Tot ik niet kon slagen en toen naar eens naar binnen wandelde. Met twee oudere dames als verkoopster. Wel heel leuk!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:44

Ik voel niet de neiging om mijn kledingstijl aan te passen nu de 50 in zicht komt. Die kan er prima mee door.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:45

Ik ben dan nog geen 50+, maar als iemand zich fijn voelt met een kort-pittig kapsel, rode bril, witte legging met bloemen tuniek, dan moet die persoon dat helemaal lekker doen :j

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 20:55

LadyMadonna schreef:
Ik ben dan nog geen 50+, maar als iemand zich fijn voelt met een kort-pittig kapsel, rode bril, witte legging met bloemen tuniek, dan moet die persoon dat helemaal lekker doen :j

Idd. Zag straks op een ander forum ouderen voorbij komen die wel dik de 60 voorbij waren in van allerlei soorten kleding (anders dan we vaak gewend zijn). Vond het geweldig om te zien. En ze zagen er prima uit daarmee!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:57

O help, 60+, kort haar, rode bril, oma-spijkerbroeken, grote t-shirts :=
Maar wel Nikes, want wegens hielspoor kan ik nergens anders op lopen :roll:

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 20:59

Skechers! :)*

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:01

Sorry moest gelijk aan mijn oude collega denken. Tegen de 50 en opzich geen lelijk figuur. Maar als directiesecretaresse, receptioniste etc.. moet je toch niet van die korte rokjes aan doen, die de jeugd zelfs niet durft te kopen, zo kort en strak :D

Dus dat zou ik niet aanraden. Verder gewoon aan doen waar je je goed in voelt!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:01

Ik werk in een kledingwinkel waar voornamelijk 50+ dames komen. Ben zelf van 'de jongere garde' :P

Ik vind eigenlijk dat je vooral moet dragen waar je je lekker in voelt :)
Maar ik merk vooral dat de meeste vrouwen toch graag een mouwtje dragen, dus geen tops of jurken die helemaal geen mouwtje hebben.
En strakke broeken kunnen prima als je dat kan hebben vind ik.

Ik vind vooral te korte en blote dingen uit den boze maar dat vind ik ook als je 30 bent :P Maar ik bedoel wel echt kort en bloot. (aka slutty) :')

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 21:09

Tja bij de 1 gaat de huid bij de armen eerder hangen dan bij de ander. Vandaar de voorkeur voor de mouwtjes denk ik. En dat is vast niet het enige wat op een gegeven moment gaat hangen :=

Te bloot en te kort vind ik echt niet kunnen. Maar dat vind ik sowieso al niet mooi, leuk als je heel jong en slank bent maar verder houd het toch echt op.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 12-05-19 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:10

Ja precies.
Ik snap dat ook wel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:11

Op het werk over het algemeen spijkerbroek met shirt, blouse of trui/vest oid. Wel fleece en dan zelfs knalroze fluff fleece, heerlijk!

Ik ben dan wel 50+ maar in een rok zul je me nooit zien, daar voel ik me niet lekker in. Loop op mn werk in cowboy boots, skechers gympen, bergschoenen of nette schoenen al naar gelang wat ik aan heb.
Bij de paarden alles wat niet goed genoeg meer is voor kantoor. Daar wel grote fleece trui of sweat hoody's.