Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sassefras schreef:maar waar blijft mijn 2000M2 dak daarna ????
khirshanta schreef:Wil je het persé nu vervangen? Is het mogelijk dit project in delen te doen?
blokje schreef:Laatst was er een nieuwsbericht dat zoals saneren nu gaat (overdreven voorzichtig en onwijs duur) echt achterhaald is. Hoop voor je dat de regels en kosten snel veranderen...
rina schreef:sassefras schreef:maar waar blijft mijn 2000M2 dak daarna ????
Dat word op de afvalverwerkingsplekken opgeslagen onder de grond. Lees ze zetten het allemaal bij elkaar en dan wordt het begraven onder grond. Ja echt.khirshanta schreef:Wil je het persé nu vervangen? Is het mogelijk dit project in delen te doen?
In delen doen gaat alleen als het om meerdere daken gaat. Zodra je 1 dak in delen doet krijg je steeds weer besmetting van het oude asbesthoudende op het nieuwe, wat ook weer niet mag. Dan blijf je extra stukken uit moeten wisselen wat tegen het oude aangelegen heeft.
En ja de regels zijn leuk en gaan ver. Heel ver.blokje schreef:Laatst was er een nieuwsbericht dat zoals saneren nu gaat (overdreven voorzichtig en onwijs duur) echt achterhaald is. Hoop voor je dat de regels en kosten snel veranderen...
Dat is al veel langer bekend, maar wordt en werd steeds onder het tapijt geschoven. En ik zal het nog gekker maken, zolang je voorzorgsmaatregelen neemt kan je het gerust zelf doen. Asbest is bij lange niet zo gevaarlijk als men je wil doen geloven. Mijn wederhelft heeft veel met die bedrijven te doen die dat asbest verwijderen. En het is ook volgens hun zwaar overtrokken.
TS hoe zeker is het dat het asbesthoudend is, en is het dan zwaar asbesthoudend of minimaal. In jullie geval kon het laten testen van of er nog wel asbest inzit nog wel eens nut hebben. Het is geen klein dakjeBij ons, in Dld. dus geen last van het moet eraf want dat is echt alleen iets van Nederland, is er 1 dak waarbij twijfel is of het nog wel asbesthoudend is. Die is net in de tijd gezet dat de overgang van asbesthoudende naar niet asbesthoudende platen was. De andere schuur is ouder en overduidelijk asbesthoudend.
sassefras schreef:dit vooral, na ons de zondvloed. t is toch idioot om het zo gevaarlijke spul onder de grond te stoppen.
sassefras schreef:en voor nu laten we het maar liggen, eerst maar eens zien of de regels wat aangepast worden. je mag wel 35 M2 zelf verwijderen, daar krijg je blijkbaar niks van
blokje schreef:Klopt. Mijn man werkt in de bouw en roept al jaren dat het enorme onzin is. Asbest is gevaarlijk maar niet zo extreem als ze nu doen lijken.
Elk schroef gaatje uit zuigen bij saneren is echt onzin maar gebeurt nu wel.
sassefras schreef:vandaag een deftige meneer gehad ivm asbest inventarisatie. in 2000 kochten wij ons droomhuis ( asbest was toen nog geen punt )
henny_w schreef:Wij zitten ook in hetzelfde schuitje. Op de paardenstal ligt een klein gedeelte asbesthoudende platen. Ongeveer 35 m2. De rest die we jaren terug erop gelegd hebben zou asbestvrij zijn. Echter als alles gesaneerd moet worden dan trekken ze er ook werkelijk alles af en kijken niet naar asbesthoudend of asbestvrij heb ik al van meerdere mensen gehoord.
Wij wachten ook nog even de verdere ontwikkelingen af.
En dan te bedenken dat er in o.a. Rusland nog volop asbest gedolven wordt in de asbestmijnen
henny_w schreef:Wij zitten ook in hetzelfde schuitje. Op de paardenstal ligt een klein gedeelte asbesthoudende platen. Ongeveer 35 m2. De rest die we jaren terug erop gelegd hebben zou asbestvrij zijn. Echter als alles gesaneerd moet worden dan trekken ze er ook werkelijk alles af en kijken niet naar asbesthoudend of asbestvrij heb ik al van meerdere mensen gehoord.
Wij wachten ook nog even de verdere ontwikkelingen af.
En dan te bedenken dat er in o.a. Rusland nog volop asbest gedolven wordt in de asbestmijnen
Rosabel schreef:Vorige week is er bij omroep Brabant een bericht geweest over de gemeente Bergeijk (onder Eindhoven), hier mogen de mensen het asbest nu zélf van de daken halen (na het bijwonen van een info avond) én krijgen ze gratis alle benodigdheden (wit pak, mondkapjes, plastic). De afvoer wordt centraal door de gemeente geregeld. Waarom kan dat nu niet gewoon in heel Nederland? Waarom kan het dáár wel en bij andere gemeentes niet? (Wij hebben ook asbest op de stal en stellen het ook zo lang mogelijk uit).