Altijd feesten en partijen in het weekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Altijd feesten en partijen in het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 16:10

Ik heb een vriend met een uitgebreide familie, vrienden, kennissen en buren-netwerk. Zelf heb ik een hele kleine familie en een paar vriendinnen. En dat vind ik prima. Ik ben geen sociaal beest.

Nou stromen de uitnodigingen vanuit zijn kant continue binnen voor feesten en partijen, ook voor mensen die ik welgeteld één keer heb gezien of kort gesproken. Minimaal elke twee weken is er wel een feest in de avond of middag in het weekend. Als ik pech heb, elke week. Het gaat om onder meer om huwelijksjubilea, babyborrels, verjaardagen als 50 jaar geworden... Ik merk dat ik me er steeds meer aan begin te ergeren. We hebben een druk leven en een gezin. In de weekenden wil ik me ook weleens met ons gezinnetje kunnen ontspannen zonder de hele middag in een zaaltje te zitten of te staan en verplicht social talk te voeren met anderen. Dat gaat me prima af, maar ik heb er gewoon geen zin meer in. In de weekenden wil ik ook bij kunnen komen van de drukte van een werkweek en gezellig met ons gezin ontspannen.

Nu ben ik inmiddels een paar keer niet mee geweest. Dat zette bij zijn familie kwaad bloed, want ook zij showen graag met hun kleinkind. Ook mijn vriend vindt dat ik het niet kan maken om mee te gaan. Ik ga alleen nog mee als het minder dan 1 keer in de 3 weken is. Daarnaast vind ik dat hij wat vaker thuis kan blijven. Ben ik nu zo onredelijk?

Anoniem

Re: Altijd feesten en partijen in het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:13

Is redelijk hoor! Snap jou wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:19

Oh ik begrijp je wel hoor. Ik zou daar ook geen zin in hebben. Ik vind ook dat hij dat moet respecteren.
Op zich moet jij dan ook respecteren dat hij wel gaat. Als hij dat graag wil en leuk vindt dan moet hij gaan. Maar jij moet ook gewoon thuis kunnen blijven als je geen zin hebt. Alleen hierom ben ik al blij dat ik geen relatie en geen grote familie heb. Ik zag dat echt als verplichtingen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:22

Ik snap dat het niet leuk is, maar ik snap hem ook heel goed. Elke keer aan komen kakken zonder vrouw en kind, dat zou ik ook niet leuk vinden. Kunnen jullie niet afspreken om na anderhalf uur weer naar huis te gaan? Gewoon even je gezicht laten zien en weer gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:22

Hij kan toch zijn kind meenemen? Die hoef je niet bij de familie weg te houden toch? Kan jij lekker doen wat je wil dat dagdeel.
Overigens vind ik je ook redelijk, ik zou gek worden van zo'n levensstijl, ik kan me daar totaal niet in vinden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:24

Vind hij het wel leuk?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:25

Maar je vriend kan toch met de kinderen gaan? Omdat je zegt dat ze willen showen met kleinkind?
Hier wisselen we 't af. Soms vraag ik expliciet of ie mee wil gaan, bijv naar de jaarlijkse familiebbq. Bij kinderverjaardagen van achterneefjes en nichtjes die ik wel leuk vind ga ik alleen met kind. En andersom.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:25

Maar je kan toch ook 2 uurtjes blijven en weer gaan? Of dat hij met jullie kind/kinderen gaat?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:26

Zelf lekker thuis blijven wanneer je geen zin hebt. Wel van te voren even bedenken welke "evenementen" belangrijker zijn dan anderen en daar je keuze op baseren :j
Man zou ik gewoon laten gaan, kind kan hij inderdaad meenemen toch? Iedereen happy. Heb jij ook nog lekker tijd voor jezelf :D
Ik zou zelf niet maar 1,5u per keer gaan. Dan komt het echt over als een "moetje" en daar zou ik minder blij mee zijn dan wanneer iemand gewoon zegt "joh, volgende keer ben ik er vast weer bij" :=

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:30

Och, als je kleine kinderen bij je hebt valt dat wel mee denk ik. En die heeft TS als ik me niet vergis.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:31

Ik snap je helemaal, voor mij hoef het ook niet.
Meestal ga ik een paar uurtjes mee en ga dan weg, ga ik later hem ophalen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:36

Je niet schuldig voelen hoor! Ik snap volkomen dat je geen zin hebt om ieder weekend verplichtingen aan te moeten gaan. Lekker laten gaan wat zijn familie ervan vindt.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:37

Groot gelijk heb je. Het gaat er hier om waar jij blij van wordt, niet waar zij blij van worden. Als zij het niet kunnen hebben dat je er niet bij bent, jammer voor ze. Ik neem aan dat ze je liever gelukkig thuis zien, dan dat ze je ongelukkig zien op wéér zo'n feestje.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:38

Ik zou precies hetzelfde doen als dat jij doet hoor, heb zelf ook echt geen behoefte om elk weekend naar feestjes te moeten gaan. Laat je geen schuld aan praten :n
Af en toe je gezicht eens laten zien, wanneer jij daar behoefte aan hebt, is meer dan prima lijkt mij :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:39

of je nou een uur of de halve dag gaat, je dag is toch gebroken, dus ik snap TS heel goed. haar man aan de andere kant snap ik ook. Kijk, dat je schoonfamilie met hun kleinkind wil pronken zou ik echt lak aan hebben. Jij moet met je partner een gulden middenweg vinden waar je, je beide goed bij voelt, en de feestjes misschien prioriteren, zodat je naar de belangrijkste wel meegaat, en de rest hij alleen of met kind.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:47

Misschien kan je de afspraak maken dat je bij de mensen waar je dichtbij staat en echt wat mee hebt meegaat.
En de mensen die je eigenlijk helemaal niet echt kent blijf je lekker thuis. En dan kan hij kiezen of hij zonder je gaat of dat ie t afzegt.

Ik zou hier ook geen zin in hebben.
Ben ook geen feestbeest.
Ga zelf naar familie verjaardagen als ik niet hoef te werken. Werk ik wel dan jammer, ik kan niet elke keer vrij nemen. Maar kan ik dan ga ik.
En vrienden van vriend sla ik over, tenzij we heel veel gemeen hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:51

Kind mee met man en zelf thuisblijven maar het belangrijkste is praten met je partner . Dit was waarschijnlijk ook in jullie verkeringstijd al zo en toen ging je wel gezellig mee. Voor familiezieke partners kan het lijken alsof je zijn familie afwijst . Nu heb je een kind , gezin en heb je er geen zin meer in. Maar praten, feestje overdag kind met man mee, in de avond , hij zorgt voor oppas en bedenk dat de feestjes ook een keer weer afnemen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 16:55

Mavelle schreef:
Ik snap dat het niet leuk is, maar ik snap hem ook heel goed. Elke keer aan komen kakken zonder vrouw en kind, dat zou ik ook niet leuk vinden. Kunnen jullie niet afspreken om na anderhalf uur weer naar huis te gaan? Gewoon even je gezicht laten zien en weer gaan.

Nee, dat vindt hij geen optie, want dat is ongezellig -O-

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 16:58

Ach Bigone, ook in mijn verkeringstijd ging ik niet altijd mee, vaak onder mom, we kennen elkaar pas :') . En als mensen me zien als dat saaie mens, nou prima hoor O:)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:02

Ik heb een grote familie en man heeft een grote familie. Daarbij werkt man ook nog onregelmatig en is zijn familie erg claimerig.. Hij trok zich er vaak al niets van aan, maar toen wij wat kregen en zijn zussen mijn telefoonnummer wisten te krijgen, kreeg ik ineens de uitnodigingen. Pffff.
Ik heb ze toen een simpel rekensommetje gemaakt: Ik heb 6 broers en zussen, plus aanhang, plus gemiddeld 2 kinderen per gezin, maakt al 18 verjaardagen, dan nog 2 ouders is al 20. Dan nog zijn familie, 3 broers/zussen en hecht met oom en tante met 4 kinderen, inmiddels alles met aanhang en ook gemiddeld 2 kinderen per gezin, plus hun ouders, dat werden 32 verjaardagen, plus die 20 van mij, zouden we elk weekend dus wel een verjaardag kunnen vieren. En dan nog de feestdagen en jubilea. En we willen ook nog graag ons eigen leven leven, dus nee, we komen niet op elk feestje (daarbij komen ze ook nooit naar ons, want wij wonen zo ver weg..).
Inmiddels ben ik chronisch ziek en klagen ze al een stuk minder, maar ze snappen ook niet dat we er echt niet meer zin in krijgen om vaker te komen als we -als we er dan wel zijn- eerst een uur horen dat we toch zo weinig bij hen zijn. Man probeert in elk geval naar de verjaardagen van zijn ouders te komen (al vluchten zijn ouders zelf ook regelmatig juist weg op die dagen, hahaha). En ook ik vind de verjaardag van mijn moeder eigenlijk de enige van belang. Mijn vader is jarig tussen kerst en oud en nieuw, dus dan kijken we gewoon wanneer we er zijn. Gelukkig is dat in mijn familie geen enkel probleem.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:04

Mazida schreef:
Mavelle schreef:

Nee, dat vindt hij geen optie, want dat is ongezellig -O-

Wat stom, hij zal toch ook ergens water bij de wijn moeten doen. Heeft hij zelf geen voorstel?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:06

Ik voel je! Ik zou hier ook stront moe van worden.
Wij hebben gezegd niet meer aan feesten en partijen te doen, wij zijn 2 dagen in de maand samen vrij en als ik die moet besteden aan een verjaardag flip ik een heel klein beetje. Dus lekker onbeleefd gedaan!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:20

Mavelle schreef:

Wat maakt dat uit? Mijn vriend is ook totaal geen socializer en echt een introvert persoon. Ik ga ook meestal alleen naar mijn familie gelegenheden maar dat maakt mij echt totaal niks uit hoor. Net zo gezellig.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:24

oei TS, ik snap je helemaal. In het weekend wil je wel iets anders doen als een hele tijd in receptiemodus te gaan. Vindt je vriend het echt leuk of gaat hij uit gewoonte?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:37

Ik snap je ook! Hier ook vaak wel wat maar wij gaan vaak gewoon niet. Zijn ook de enigste die ver weg wonen (1,5 a 2u rijden) van de rest van de families dus eigenlijk snapt iedereen het wel. Ze komen hier ook niet :') Als het in het dorp zou zijn zou ik denk ik wel vaker gaan maar het kost nu gewoon je complete dag.

Zou sommige dingen gewoon vermijden, vind ik persoonlijk niet onredelijk. Je heb ook je eigen leven. Wat je man doet moet hij zelf weten, als hij wel graag gaat prima toch?