hond/baby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

hond/baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 21:01

jah weer leuke vraag.

maar ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.

hoe doen jullie dat in de ochtend met het uitlaten van de hond en natuurlijk een uk die nog ligt te slapen en binnen een uur toch vaak ook wel eten moet

ik ben namelijk niet van in de tuin plassen of poepen..

zelf loop ik nu maar even naar grasveld naast het huis zodat hij tenminste even zijn plas kan doen. maar vind het ook niets om kind alleen in huis achter te laten ook al weet ik dat hij wel slaapt. maar vind het ook sneu voor de hond dat hij niet even zijn rondje kan wandelen.

dus brand los ik ben nieuwgierig!

denice

Re: hond/baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:04

Hond iets later uit en kind meenemen?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:04

Ik ben ook niet zo van in de tuin hun behoefte laten doen. Maar komt er bij ons dan toch op neer dat ik de hond even een plasje laat doen in de tuin of voor het huis (poepen doet ze niet in de tuin). En dan een ronde met haar loop als de kleine ook klaar is.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:05

Onze kids zijn altijd vroeg wakker, max 7 uur.
Meestal gaat manlief met de honden, en ik verzorg de kinderen.

Als ik al vroeg moet werken dan gaat manlief met de kids en honden samen wandelen. Niet altijd ideaal, helemaal niet in de winter, maar is helaas niet anders. Honden gaan niet in de tuin, dat willen wij ook niet.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:10

Ik heb in de ochtend iemand die mijn hond uitlaat, maar 's avonds laat ik mijn kinderen ook alleen in hun bedje liggen. Heb niet echt een andere optie helaas.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:12

heel klein stukje lopen naar gras en babyfoon meenemen, ik had bereik tot aan het grasveld. Zodra mijn kindje wakker was liep ik een groter rondje of nam beide mee naar de wei

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:14

Kind meenemen met uitlaten. En in de ochtend hond iets later eventueel uitlaten als kind nog niet wakker is.

Je kan dan gewoon een grote ronde doen toch? Fles meenemen of buitenshuis voeden kan toch gewoon op een bankje?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:15

Babyfoon kan vaak best een stukje toch? Die meenemen?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:16

Liefst vriendlief op pad sturen maar anders: park voor de deur en ik loop rondjes zolang huis in zicht is en babyfoon bereik heeft. Zoon is 1 en stop ik nog in de box of ledikantje. Dochter is 4 en mag vrij rondlopen, die zette ik op die leeftijd voor de tv, dan verzette ze geen stap. Verder toch ook wel veel mee. Dan maar met draagzak of kinderwagen. Kort rondje s ochtends en lange ronde ander tijdstip.

Heerlijk trouwens als je baby nog slaapt toch? Babyfoon mee of app op je telefoon en even snel een korte ronde. Kan daarna wel weer lang.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:18

Ik heb 3 kids en een hond (en ben zwanger)

Toen mijn jongste kindje een baby was liet mijn man de hond uit als hij ging werken dus om 6 uur.
Dan deed ik hem goed rond een uur of 10:00.
Tegenwoordig laat ik de kids heel ff alleen thuis (8, 5 en 3 jaar) en laat de hond aan de overkant van de weg plassen voor schooltijd en ga dan rond 10:00/10:30 uitgebreid wandelen.

Toen ik 1 kindje had liep ik altijd met me zoontje die sliep in de wagen. Of ik deed fruit eten in de kinderwagen. Meneer een bakje fruit en een tuitbeker drinken en dan lekker een poos wandelen.
Met fruit eten zitten ze toch stil dus dan had ik twee vliegen in 1 klap haha.

Ik woon tegenover natuurgebied liep ook wel eens met een babyfoon. Maar dan ga ik meer voor een plasronde van max 10 minuten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:23

Ik ging gerust even snel de hond in het straatje voor onze boerderij uitlaten hoor. Dat waren hooguit 10 minuten dat ik weg was. Met de auto weg boodschappen doen of een ander kind uit school halen zou ik nooit doen, maar zo dicht bij huis kun je prima de hond even kort zijn behoefte laten doen als je kindje ligt te slapen vind ik. Ik kon de woning altijd zien vanaf een afstand.
Waarom zou je niet gewoon de hond rustig even uitlaten op het veldje naast je huis? Je kindje ligt lekker te slapen en je bent toch in de buurt.

Bleef ik wat langer buiten of ging ik de wei van de paardjes uitmesten, dan nam ik de babyfoon mee. Toen waren ze nog niet zo super qua bereik, maar tegenwoordig wel.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:27

Hier gaat de hond in de ochtend vroeg alleen op pad met mij of mijn vriend. Meestal rondje van 20 minuten.

Rond een uur of 10.00 gaan we dan "buitenspelen" , de hond uitlaten met kinderen. Baby in de draagzak of kinderwagen en peuter lopend of op haar fiets.

Als de peuter na de middag op bed ligt loop ik weer met baby een ronde. Als de baby slaapt neem ik de babyfoon mee en ga ik op het veldje vlakbij ballen gooien.

Einde van de middag gaan we weer met peuter en baby en als vriend of ik weer terug is van werk wordt de hond savonds nog goed uitgelaten.

Eigenlijk gaat de hond gewoon altijd mee als we naar buiten gaan, is ook aandacht en altijd mogelijkheid om te plassen. Als we vrij zijn of allebei thuis dan gaan we vaak ook naar een honden uitlaatplek. Zeker met slechter weer is dat fijn omdat we dan minder lang buiten zijn met de kinderen en de hond zich dan goed kan vermaken met andere honden.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 21:47

mijn man laat hem ook uit (kleine ronde) dit is alleen al om half 5 in de ochtend, vaak al tussen 4 en half 5 ergens.

door de garageboxen heeft mijn babyfoon dus dom weg net niet het bereik best balen.

mijn zoon komt nu rond 4a5uur 's ochtends voor eten en vaak pas om half 9 pas weer. of ik moet hem uit bed halen dan wil hij nog wel wakker worden. maar ik vind het opzich wel fijn want ik word echt wakker met honger in de ochtend dus moet wel eerst eten. en eten als hij slaapt is toch wel makkelijkste ;)

nu probeer ik dan maar eerst te voeden wil dit niet leg ik hem in de wagen en lopen we klein rondje

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:56

Houd de hond het niet langer vol?
Onze huidige en vorige hond waren heeeel makkelijk. Onze hond kan je s avonds om 22 doen en de volgende dag pas om 11 uur. Vind dat zielig maar met ziekte etc gebeurd het wel eens.

Mijn man heeft onze hond een jaar of 1,5 s morgens gedaan omdat onze vorige hond dood was gegaan en kozen voor een pup. En toen bleek ik al snel zwanger. Maar voor het kopen van een pup hebben we afgesproken dat de ochtenden voor hem waren.

Mijn man doet heel ons samen zijn de hond s avonds al.ben geen avond wandelaar

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:06

Koop een camera met wifi verbinding en een app op je telefoon. Zodra ie geluid hoort of beweging ziet krijg je een melding en je kunt altijd live meekijken. Maak gewoon een iets groter rondje met de hond en kijk gewoon live mee. Na een tijdje zal dat meekijken wel minder worden.
Zo sneu als dieren ineens flink moeten inleveren vanwege een kind.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:20

Camera is zelfs niet nodig.
Met de alfred app kan je thuis gewoon je ipad of tablet zetten en buiten op je telefoon via je mobiel netwerk kijken. Werkt supergoed!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:41

Voordat we TS massaal adviseren om lekker te gaan wandelen zonder kind.

Het is strafbaar in Nederland. Niet dat opeens de politie voor je deur staad maar als bijvoorbeeld je huis in de fik vliegt en jij was lekker aan het wandelen zonder je baby dan heb je een probleem. Zou dus echt niet lekker ff een rondje om lopen.

Ik doe het zelf ook wel zo dat het huis in zicht blijft.
Een babyfoon etc had ik puur mee om bijvoorbeeld het brandalarm te horen. Dat je baby 5 min ligt te huilen is geen grote ramp. En doe een briefje in je zak dat er een baby thuis in bed ligt. Voor het geval dat jou iets overkomt.

Ik zou vooral zoeken naar een manier om met hond en kind te gaan wandelen. Of je hond extra uitdaging te geven op een andere manier.
Dan zou je hem ff kunnen laten plassen en die ochtend hersenenwerk in in rond huis kunnen aanbieden. Dat deed ik ook veel hoogzwanger en pas bevallen daagde ik de hond ook veel zo uit

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:53

Wie zegt er dat een dier moet inleveren vanwege een kind? Vraag is toch hoe anderen het s ochtends doen met een hond en een baby? Heb zelf ook even moeten denken destijds hoe ik dat ging doen. Niet alleen s ochtends maar ook s avonds laat.

Hond komt sinds de komst van de kinderen alleen maar meer buiten. Die gaat overal mee naar toe.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:03

Mijn inmiddels ex-man liet de hond tussen 4 en 5 uit even gauw behoefte doen en weer terug. En ik ging dan rond een uur of 10 een lekkere grote ronde wandelen met baby in de wagen. Onze hond kon het trouwens ook prima ophouden als ex geen tijd had om er na buiten te doen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 03:57

Laat alsjeblieft nooit je baby alleen thuis! Ongelofelijk dat mensen dat hier adviseren

Als je man de hond zijn behoefte laat doen tussen 4 en half 5, kan deze prima rond 9u/half 10 de volgende ronde doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 04:00

Als de hond rond half 5 al naar buiten gaat met je man, dan kan hij toch wel tot rond half 9 wachten?
Dat zijn maar 4 uurtjes.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 05:31

Hutcherson schreef:
Koop een camera met wifi verbinding en een app op je telefoon. Zodra ie geluid hoort of beweging ziet krijg je een melding en je kunt altijd live meekijken. Maak gewoon een iets groter rondje met de hond en kijk gewoon live mee. Na een tijdje zal dat meekijken wel minder worden.
Zo sneu als dieren ineens flink moeten inleveren vanwege een kind.

even de vooroordeel eerst de deur uit!!! ik heb alleen in de ochtend het probleem! en mijn hond leverd op dit moment iets in. maar dit deed hij al met mijn zwangerschap! we hebben rustig afgebouwd, normaal mennen we 2a3 x per week met de hond er mee naast. Dit is nu lichamelijk gewoon niet mogelijk daarnaast zou ik het ook weer moeten opbouwen met hem. komt later. maar hij doet nog vele leuke dingen zo als bos, spelen met honden en samen spel tussen de hond en mij.
dus dat tenzij ben de ochtend even zoekende.

daarnaast zal ik geen Wi-Fi verbinding gebruiken om mijn kleine in de gaten te houden, daar ben ik op tegen.

en laat hem ook niet alleen thuis om dood leuk rondje met de hond te lopen.

en klopt hij red het wel tot half 10 hij moet nu ook wel. maar rond 10uur 11 uur heb ik een kind dat blijkbaar steeds wil drinken. maar als ik hem eerder wakker maak om hem dus in de wagen te leggen of draagdoek wil hij ook eten. en komt hij als ik hem dan voed ook gewoon weer rond half 11 :') de ochtend is niet helemaal zijn ding nog. gisteren was hij van half 8 tot 12 uur klaar wakker wilde wel eten maar toch ook weer niet. jah dat.
heb hem toen ook gewoon in de wagen gelegd maar vind het niet zo fijn lopen omdat hij hoe dan ook de hele tijd ligt boos te doen :o

we zullen er wel weg in vinden daarom was ik ook zo nieuwgierig hoe jullie dat gedaan hebben

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 05:34

blokje schreef:
Houd de hond het niet langer vol?
Onze huidige en vorige hond waren heeeel makkelijk. Onze hond kan je s avonds om 22 doen en de volgende dag pas om 11 uur. Vind dat zielig maar met ziekte etc gebeurd het wel eens.

Mijn man heeft onze hond een jaar of 1,5 s morgens gedaan omdat onze vorige hond dood was gegaan en kozen voor een pup. En toen bleek ik al snel zwanger. Maar voor het kopen van een pup hebben we afgesproken dat de ochtenden voor hem waren.

Mijn man doet heel ons samen zijn de hond s avonds al.ben geen avond wandelaar

hoe dan ook zo lange tijd zou ik hoe ziek ik ook ben echt niet over mijn hart verkrijgen. dan zou ik zelfs nog wat regelen voor de hond. :) maar dat ik echt gevoel kwestie
als wij dagje weg gaan zorgen we ook als is het maar voor 8 a 9uurtjes dat de buuf hem zeker 1x mee neemt in die tijd

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 05:52

Als je naast je mobiele telefoon nog een oude telefoon/ipad/laptop hebt, dan kan je de app “babyfoon 3g” gebruiken. Je legt 1 unit bij de baby en je telefoon neem je mee. Is ideaal en heeft ook een videofunctie maar die kan je uitschakelen. Wifi straling is niet meer dan je sowieso in je huis hebt, ik neem aan dat je niet in de bibliotheek aan het forummen bent?

Zolang je maar met het internet verbonden bent heb je contact. Ik ben zelfs een keer 2 km van huis gegaan terwijl mijn peuter thuis lag te slapen (vanwege een noodsituatie). Zelfs dan heb je gewoon bereik.
Laatst bijgewerkt door Waves op 24-04-19 05:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 05:55

Jenkins schreef:
Laat alsjeblieft nooit je baby alleen thuis! Ongelofelijk dat mensen dat hier adviseren

Als je man de hond zijn behoefte laat doen tussen 4 en half 5, kan deze prima rond 9u/half 10 de volgende ronde doen.

Waarom niet als je gewoon op het grasveld naast je huis of in de straat gaat staan met een babyfoon en je binnen een minuutje bij de baby bent als er wat is? Ga je ook niet in de tuin zitten als de baby slaapt?