Er is een discussie ontstaan waarbij meerdere partijen er een andere uitleg aan geven.
Dus wie heeft er gelijk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gewijzigde wet in aanvraag zorgverlof, sinds juli 2015 ook aan te vragen voor iemand met wie je een sociale relatie hebt. Een werkgever weigert verlof toe te kennen want zou geen sociale relatie zijn. Terwijl dat volgens heel veel anderen wel zo is. Een welles nietes spelletje dus.medewerker is eerste in het bedrijf die het heeft moeten opnemen. Ir111 schreef:Dat staat er toch gewoon achter?
iemand met wie u een sociale relatie heeft. Bijvoorbeeld schoonouders, een buurvrouw of een vriend.
bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -aanvragen
handig he 
en was ook niemand in de buurt, tenzij een vierde partij iemand had ingehuurd en laten overvliegen, slaapplek voor gevonden moest worden in de buurt, wat door arts en reisorganisatie ernstig werd afgeraden enz.
werknemer is eerste in organisatie die het aanvraagt, leeslampje schreef:En in die link staat ook: “..... De relatie moet wel zo zijn dat het aannemelijk is dat u de zorg moet verlenen). Voorwaarde is wel dat u de enige bent die de zieke zorg kan geven.”
Misschien zit hier wel het discussiepunt bij TS?
polly dat is echt sjit. Dan kun je je hoofd er niet bijhouden. Ellende is je vader kon idd de hulp ook geven dus je was theoretisch gezien niet de enige die kon. Mijn zus heeft dit ook gehad met haar lang terminale man (zij is notabene verpleegkundige) en heeft dus onbetaald verlof genomen in combinatie met deels ziek melden. Alleen thuiszorg was niet voldoende.
, werknemer kon en mocht niet terug naar nederland komen van oa de arts na de vakantie om weer te gaan werken. De situatie was accuut, op donderdag al aangegeven kan mogelijk zorgverlof aankomen. Op zaterdag was dit definitief en is er dus meteen doorgegeven. Maandag kwam bericht terug van werkgever dat ze er over gingen nadenken. Maar werk was wel meteen geregeld dus dat kwam niet klem te zitten.
Meteen eea aan linken doorgegeven (oa die van de rijksoverheid die je hier ook neerzette) enige mededeling toen was bel hr maar. Dat gedaan en deze dame wilde er niet over hebben tot medewerker weer in nl was. MarcoBorsato schreef:Ik zou dan beginnen met het verwijderen van alle berichten waarin je schrijft dat jij ziek zit te puzzelen binnen en je gv aan het skiën is op jouw pas want dat maakt je zaak niet sterker.
karuna schreef:Vakantiedagen niet terug maar de noodgedwongen verlenging van 9 dagen welwas geen sprake van ziekenhuis opname. Gekozen voor eerst poging met medicatie zo. Ook omdat de dichtbijzijnde kliniek een heel eind weg was. En na ontslag niet meteen gereist mocht worden dan.
. En was niet even zo simpel als jullie denken. Hij heeft idd heel kort af en toe wat kunnen doen k dat ik toch lag te slapen. Met toestemming van arts overigens en het werk.
. En dat is het probleem van de werkgever ook niet overigens. En heel wat details staan niet op internet hoor. Ik laat los wat ik los wil laten en dat is heel weinig.
Heb begint uitermate irritant te worden. Ga een ander lastig vallen