Geven jullie eerlijk antwoord?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geven jullie eerlijk antwoord als de verkoper vraagt of je schoenverzorgende producten wilt?

Ik geef eerlijk antwoord
440 (82%)
Ik geef geen eerlijk antwoord (om van de vraag af te komen)
93 (17%)

Totaal aantal stemmen: 533

Maureen95

Geven jullie eerlijk antwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 20:33

Eigenlijk is dit een compleet onzintopic, maar ik ben hier toch wel heel erg benieuwd naar :P

Ik werk in een schoenenwinkel en als de klant schoenen afrekent, vraag ik altijd of de klant nog verzorgingsproducten voor de schoenen wilt. 5% koopt een van de verzorgende sprays/crèmes, 5% bedankt vriendelijk en 90% zegt dat hij/zij al verzorgende producten in huis heeft.

Het valt mij op dat de klant het vaak ongemakkelijk vind als ik deze vraag stel. Ik heb bijna het idee dat ze denken dat ik ze dwing om schoenverzorgende producten te kopen terwijl het een open vraag is :P
Daarom denk ik dat ze dan snel zeggen dat ze toch al iets in huis hebben liggen, terwijl het eigenlijk helemaal niet zo is om maar snel van de vraag af te komen :P

Hoe is dit bij jullie als je schoenen koopt? Geef je altijd eerlijk antwoord dat je het niet hoeft of al verzorgende middelen in huis hebt? Of zeg je maar snel dat je al wat in huis hebt terwijl het niet zo is om van deze vraag af te zijn?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 10-04-19 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Re: Geven jullie eerlijk antwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:34

Ik zeg altijd gewoon geen intresse :p

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:34

Ja ik heb echt veel spray's liggen. Tenzij ik schoenen koop met een afwijkende stof of een speciale verzorging dan laat ik me vaak al voor de aankoop adviseren.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:35

Ja meestal zeg ik dat ik het al heb, omdat ik het idd al heb!!! Ik spray niet zo vaak mn schoenen in dus het gaat lang mee.

Cinnepin

ik vind het idd vreselijk irritant :P Laatst had ik bij mijn skechers idd gezegd dat ik al verzorgings producten had :P

Furrow

Ik zeg vaak dat ik het niet nodig heb, als ik iets wil kopen vraag ik er zelf om. Ik denk wel dat het vaak een reactie is om van de vraag af te zijn, maar zoiets gaat natuurlijk ook erg lang mee.

Zeepsop

Als ik zeg dat ik thuis al van alles heb dan vertel ik de waarheid, aangezien je over de jaren heen toch veel verzameld. :P Maar anders zou ik ook gewoon vriendelijk 'nee dankjewel' kunnen zeggen.

tones

Ik zeg altijd dat ik nog genoeg heb staan. :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:37

Ik niet, maar bij Mn moeder staat het wel, dus ik vertel wel de waarheid! (Soort van :+)

zonnebloem18

Mijn schoonzusje en zwager zitten in de schoenen dus we hebben al redelijk wat in huis. Ik ben dus eerlijk als ik zeg dat we dat al in huis hebben. Toch vind ik het een vervelende ingestuurde vraag alleen maar om extra inkomsten te genereren.

Marcato

Ik geef altijd eerlijk antwoord. Als ik niks meer in huis heb of schoenen koop met ander materiaal, dan koop ik er een spray bij. Maar dan wil ik wel weten wat ze nog meer kan aanbieden, want 9 vd 10 keer bieden ze eerst de duurste spray aan. En dat vind ik wel irritant.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 20:38

Es_ther schreef:
Ik niet, maar bij Mn moeder staat het wel, dus ik vertel wel de waarheid! (Soort van :+)

:')

Furrow schreef:
Ik zeg vaak dat ik het niet nodig heb, als ik iets wil kopen vraag ik er zelf om. Ik denk wel dat het vaak een reactie is om van de vraag af te zijn, maar zoiets gaat natuurlijk ook erg lang mee.

Dat is een hele goede. Wij moeten deze vraag eigenlijk altijd stellen. Heeft meerdere redenen, maar vooral omdat je merkt dat mensen het toch vaak vergeten :) Ik krijg vaak genoeg een 'Oja dat is wel handig! " reactie. Dus het levert ergens toch wel winst op.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:38

Ik heb veel van die sprays, ook wel eens over laten halen om weer een ander soort spray te kopen.
Dus genoeg voorraad voor jaren, ha ha.
Daarom zeg ik nu altijd dat ik genoeg in huis heb, wat ook zo is.
Maar het voelt wel altijd alsof je de verkoopster moet afschepen, met die vraag of je een spray erbij wilt kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:38

Ik zeg ook altijd dat ik het al heb. Klopt ook, minimaal 5 soorten zelfs :+

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:39

Maureen95 schreef:
Eigenlijk is dit een compleet onzintopic, maar ik ben hier toch wel heel erg benieuwd naar :P

Ik werk in een schoenenwinkel en als de klant schoenen afrekent, vraag ik altijd of de klant nog verzorgingsproducten voor de schoenen wilt. 5% koopt een van de verzorgende sprays/crèmes, 5% bedankt vriendelijk en 90% zegt dat hij/zij al verzorgende producten in huis heeft.

Het valt mij op dat de klant het vaak ongemakkelijk vind als ik deze vraag stel. Ik heb bijna het idee dat ze denken dat ik ze dwing om schoenverzorgende producten te kopen terwijl het een open vraag is :P
Daarom denk ik dat ze dan snel zeggen dat ze toch al iets in huis hebben liggen, terwijl het eigenlijk helemaal niet zo is om maar snel van de vraag af te komen :P

Hoe is dit bij jullie als je schoenen koopt? Geef je altijd eerlijk antwoord dat je het niet hoeft of al verzorgende middelen in huis hebt? Of zeg je maar snel dat je al wat in huis hebt terwijl het niet zo is om van deze vraag af te zijn?

Ik moest dit ook altijd doen bij de schoenen winkel waar ik werkte Gelzooltjes, sokken, schoenen spray. Wij moesten het altijd brengen als een actie. Op die manier dachten de klanten altijd een mooie koop er aan over te houden..
Addertje was dat die "actie" dus gewoon het hele jaar rond was.

Het is dat ik na een jaar toch ging studeren. Maar poh. Wat een rare formule had die winkel.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:39

Ik zeg gewoon nee dankjewel.
Ik heb van alles staan en mijn geliefde is wel gevoelig voor dat soort vragen. Dus door hem hebben we een hele verzameling.

Overigens kom ik vaak verkopers tegen die gelijk een spuitbus uit het schap pakken en een volledige tekst uit hun hoofd opdreunen waarom DAT merk echt goed is om je schoenen netjes te houden.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 10-04-19 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:40

Ik vind zoiets verschrikkelijk irritant en opdringerig.
En ik heb die zooi wel staan maar gebruik het nooit, zie het nut er ook niet van in eigenlijk.

siskeh

94 spuitbussen en 80 potjes van hetzelfde staan, ja we hebben écht nog :P :P
Vaak genoeg gehad dat ik dacht: oww nee volgens mij bijna op! Nog nooit het geval geweest...

NatasjavE

Ik geef eerlijk antwoord. En de ene keer wil ik er wel schoenverzorging hebben. De andere keer niet. Soms omdat ik voor dat type schoenen nog wat heb en soms omdat ik het voor bepaalde schoenen niet nodig vind.

verootjoo

Als ik schoenen in een aparte kleur heb dan neem ik er die kleur schoensmeer bij, maar de standaard kleuren verzorgingsmiddelen heb ik al.
Maar ik zeg dus idd gewoon de waarheid. Ik verzorg mijn schoenen wel heel goed, dus heb idd wel van die spullen en gebruik ze ook veel.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 20:42

Absolem schreef:
Maureen95 schreef:

Ik moest dit ook altijd doen bij de schoenen winkel waar ik werkte Gelzooltjes, sokken, schoenen spray. Wij moesten het altijd brengen als een actie. Op die manier dachten de klanten altijd een mooie koop er aan over te houden..
Addertje was dat die "actie" dus gewoon het hele jaar rond was.

Het is dat ik na een jaar toch ging studeren. Maar poh. Wat een rare formule had die winkel.

Oh wauw. Dat is toch wel net iets anders als wij het doen. Bij ons pakken ze het wel slim aan om als verkoopster genoeg motivatie te krijgen om te verkopen. Want ons bedrijfsuitje moet je zelf bij elkaar verdienen om acties te verkopen. Soms moeten we daarvoor zoveel producten per week proberen te verkopen zonder het dwingend aan de klant te verkopen of om opdringerig over te komen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:43

Ik vind dit een hele normale vraag en ik geef eerlijk antwoord. Afhankelijk van het soort schoenen neem ik er wel of niet iets bij qua verzorgingsproduct.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:43

Mensen vinden het over het algemeen vervelend om nee te zeggen, dat is ook de reden waarom het in winkels gevraagd word. Maar ik zeg gewoon: nee, dank je.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:53

Ik zeg gewoon, nee dank je wel :)

Is ook goed.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:55

Nee hoor, dankjewel.

Toetst pincode in om schoenen af te rekenen.

Fijne dag verder, tot ziens.