Jong grijs worden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Jong grijs worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 10:14

Oké. Zo jong ben ik nu niet meer... _O-

Maar ik begon al grijs te worden op mijn 22ste. :oo

Al vanaf toen ben ik begonnen met verf!
Ik weet het moment nog goed. Ik zat in de pauze in de zon op de stoep. Voor mij stond een collega (mannelijk)
Hij hield ineens zijn hand voor zijn mond en zei na een diepe hap lucht: DAAN!!! Je wordt GRIJS!!!

Sindsdien verf ik het braaf.
Even voor de degene die mij niet geloven...
zie hier mijn uitgroei:
Wees gerus. Over 10 minuten zit ik weer bij de kapper.

Afbeelding

Zijn er hier nog meer, niet vrijwillige grijze bokkers?

Lau

Re: Jong grijs worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:16

Ik kreeg mijn eerste grijze haar toen ik 20 was. Ben nu 24 en ontdek er hier en daar steeds meer.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:16

Ik ken sinds kort een vrouw met prachtig lang wit haar, zou haar nog lang geen 50 geven maar is wel haar natuurlijke haarkleur.

Heb nu echt besloten om niet te verven als het eenmaal begint _O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:18

Mijn vriend had op zijn 18de al met grijze haren en heeft er sindsdien steeds meer bij gekregen. Ben ik nou zo stout? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:24

Gelukkig niet :') , ben bijna 27 en nog nooit haar geverfd en ga ik ook niet doen . Dus word ik grijs dan so be it

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:26

Grijs? Wit is het bij mij
Noem het coupe de solei maar verf het toch snel haha

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:28

Jep, ik kan me melden hier.. schrik niet; op me 17e al een paar grijze haren. Ben nu bijna 25 en verf het om de 4 weken... :(

En idd, Het is bij mij ook meer wit dan grijs

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:33

Zit bij mij in de familie en ook ik begon al op mijn 17de. Verf braaf iedere 3 weken want de rest van mijn haar is donkerbruin en dan valt het dus nog meer op.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:33

Als ik dit alles zo lees ben ik nog best laat... Ik ben nu 31 en sinds een jaartje zit er af en toe ineens een grijze haar tussen (volgens anderen, ik heb ze zelf nog niet zien zitten). Ik wacht het rustig af, geen idee wat ik zal doen als het ‘erger’ wordt. Verven staat mij een beetje tegen omdat ik na twee keer verven jaren geleden nog steeds bezig ben mijn haar weer gezond te krijgen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:36

:j
Ik weet al niet eens meer precies op welke leeftijd, maar rond m'n 20ste.
Uiteindelijk toen ook gaan verven. Dat doe ik nog steeds, maar de laatste 3 jaar met henna ipv chemische kleuring omdat ik zo langzamerhand failliet ging aan kapperskosten.
Overigens vind ik grijs soms heel erg mooi, maar ben er zelf nog niet aan toe :o :D

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:37

Op mijn 28e ontdekte de kapster mijn eerste grijze haar en de jaren daarna moest ik er af en toe eentje uitplukken. Nu ik richting de 36 ga, gaat het ineens een stuk harder. Dus binnenkort maar weer naar de kapper ;(

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:42

38 en laat het al jaren verven door de kapster. Bij mij begon het ook al rond mijn 23ste.
Elke 6/7 weken bijkleuren.
Ben er nog niet aan toe om het niet meer te laten verven.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:44

Mijn collega (jongen) van 20 is ook helemaal grijs. Gewoon totaal. Mn vriend heeft ook zwart haar en die zal er ook gauw aan moeten geloven denk ik..

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:45

Ijn broertje vond de eerste op zijn 21ste en daar komen er wel steeds een paar grijze haren bij. Ik heb vorig jaar mijn eerste gehad maar deze was spier wit. Gelukkig daarna niet meer. Mijn moeder is op haar 50 ook eigenlijk compleet spier wit maar verft het braaf.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:46

Wat een mooie kleur! Waarom laat je geen grijs of asblonde highlights zetten? Dat is helemaal in nu.
Ik ben 37 en nog steeds niet grijs. Ik had al wel verwacht een grijze haar te zien want mijn moeder en tante waren allebei jong grijs. Maar nog niks hier. Misschien ga ik tegen die tijd ook wel voor asblonde highlights en laat ik het zo gewoon door mijn haar heengroeien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:53

Ik had met 26 al de eerste zilveren er tussen zitten (ja, Het lijkt er op dat ik een soort heel bleek grijs zal krijgen..) maar het is nog niet echt uit gaan breiden. Het lijkt haast alsof het zich bedacht heeft. Als ze echt gaan doorzetten denk ik eigenlijk dat ik het dezelfde kleur laat verven als mijn ‘eigen’ grijs tot het niet meer gek is zonder verven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:02

Ik ben een grijze postduif, had al jaren wat licht grijze plukjes aan de voorkant maar met de volgende keer knippen hoop ik echt goed grijs te zijn en is de kleur niet mooi genoeg gaat er een grijze laag over. Ik vind dat je een mooie kleur hebt en zou er een lekker spikey koppie van maken met highlights. Mijn vriendin was met 20 grijs, verfde het al 30 jaar en heeft op mijn aanraden het toch uit laten groeien, ze heeft een mooi glad en gebruinde huid en een spierwit koppie, zo mooi en bijzonder. Lijkt jaren jonger.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:04

Ik heb het grijs geverfd, is vet hip als jong persoon en als je dan toch grijs wordt hoef je ook je uitgroei niet bij te werken. Win-win :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:08

Daantje :oo je bent grijzer dan ik en ik ben bijna 51. :(:) geen ervaring mee dus. Ik weet dat mijn paps ook redelijk vroeg grijs werd. Mijn nichtje had die genen ook overgenomen. Die was met 30 muisgrijs, zij verfde een soort blauwige kleur waardoor het wel hip stond. Ik heb de genen van mijn mams die met 82 nog niet wit was maar een soort licht peper en zout.

Op zich niks mis met grijze haren maar snap wel onder de 30 dat je dan liever verft.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:35

Ik ben niet alleen! :))
Hier ook, begin 20 de eerste grijze haren en nu ook duidelijk in de uitgroei, dus verf het ook =:)

Wat ik zo vervelend vind is dat mijn haar zo snel breekt, als ik niet oplet heb ik een soort kuifje van afgebroken haartjes van een cm of 3 a 4 als ik mijn haar vast heb..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 11:39

Suzanne F. schreef:
Wat een mooie kleur! Waarom laat je geen grijs of asblonde highlights zetten? Dat is helemaal in nu.
Ik ben 37 en nog steeds niet grijs. Ik had al wel verwacht een grijze haar te zien want mijn moeder en tante waren allebei jong grijs. Maar nog niks hier. Misschien ga ik tegen die tijd ook wel voor asblonde highlights en laat ik het zo gewoon door mijn haar heengroeien.

Dat doe ik op exact dit moment.
Zit nu bij de kapper.
:j

@ Karina. Ik ben nu 34

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:58

Ben benieuwd naar het eindresultaat Daantjuhhh ! :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:00

Op mijn 14e had ik mij eerste grijze haren, was wel erg minimaal maar je zag het wel, in der loop der jaren is het veel meer geworden, ik ben nu 19 en verf mijn haar anders ben ik bang dat het heel erg op gaat vallen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:04

Ook ik was rond de 26 jaar toen ik grijs begon te worden en na 10 jaar ben ik wel begonnen met verven en ik pak dan het natuurlijk blond dat ik vroeger had. Als je zo vroeg begint, dan betekent dat je al jong peper en zout kleur grijs hebt (36 jaar voor mij) en nu ben ik 60 jaar en als ik niet zou verven dan zou ik helemaal wit zijn (zoals vrouwen van 80 jaar).
Omdat ik me niet fijn voel bij uit laten groeien verf ik het nog steeds op een natuurlijke manier in licht blond gemengde kleur. En omdat mijn haar zo wit is, zie je in de zomer amper of niet de uitgroei daar ik door de zon licht blond ben. Het past mooi bij mijn kei licht blauwe ogen en ik voel me er goed bij.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:06

Ja ik kreeg ook rond mijn 20e al grijs haar!
Vroeger verfde ik het, maar nu al heel lang niet meer.
Krijg er heel vaak complimenten over, wordt regelmatig aangesproken door vreemden, vragen ze of het mijn eigen kleur is.

Afbeelding