Elektrische bakfiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Elektrische bakfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 21:31

Hey allemaal ,
Ik heb al wat rond gezocht maar kon eigenlijk geen topicv vinden☺️
Wij hebben het besluit genomen om een elektrische bakfiets aan te schaffen. Maar jeetje wat een mogelijkheden!
Voor nu gaat onze voorkeur uit naar de baboe big e!
In eerste instantie wilde ee voor tweedehands gaan maar ik vindt het niet normaal wat mensen vragen . Zeker gezien het feit dat er vaak nog onderhoud aan moet gebeuren en een nieuwe accu a 500 euro geplaatst moet worden .
Nieuw zijn deze fietsen rond de 2000 euro incl 5 jaar gerantie en een goede motor/accu.

Nu de vraag hier ☺️ Heeft iemand nog tips advies aanbevelingen?

Via Google zie ik verschillende aantrekkelijke acties van babboe in het verleden maar momenteel eigenlijk niks.
Ik heb ze al gemaild of er een leuke “zomer” actie aankomt maar men zegt dat ze dit niet op voorhand weten.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

KimD

Re: Elektrische bakfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:39

Via Halfords kun je fietsen leasen, misschien is dat een optie?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:44

Ik heb een baboe dog-e. Nieuw gekocht en beste aanschaf ooit. Ik gebruik de fiets dagelijks. Weekend boodschappen passen zonder problemen op de fiets. Wandelen met 2 grote honden en 1 kind 15km verderop? hup op de fiets.

Afbeelding

Bochten zijn even wennen met een 3 wieler maar verder zou ik het zeker doen!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:48

Babboe heeft testdagen in het weekend. Dan kun je alle fietsen testen en alles vragen wat je maar wilt weten. Op de website staat vermeld waar en wanneer de testdagen zijn.

cp112
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:50

Hier de babboe big E en zeer tevreden.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:55

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 01-04-19 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:57

Ik heb s8nds november 2016 een elektrische bakfiets van Vogue (3 wieler). De babboe werd ons destijds afgeraden om ze bekend staan om roesten. Nu zullen ze dat natuur niet allemaal doen maar ik heb altijd pech dus durfde dat niet te gokken.
Heb bijv ook nog naar een troy gekeken maar de vogue heeft een betere (bafang)motor en is ruimer. Heb zelf 2 kinderen en ben ook gastouder. In de vogue kan ik als het moet zelfs 5 kindjes kwijt, en heb een yepp zitje achterop.
Mijn ervaring is dat het een prima fiets is, en heeft een goede accu.
Ik vond het ook erg betaalbaar, met slot en een huif erbij betaalde ik 2002.95 euro.
Nooit geen problemen mee gehad. Ik raad die dus aan.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 04:17

Naar de vogue kan ik inderdaad nog eens kijken .
Met betrekking tot de test dagen ik weet wat ik wil en kwa technische specifiekatisch is alles duidelijk dus testen is overbodig:) heb er ook al eat uit geprobeerd .

Ik ben meer opzoek naar gebruikers ervaringen en eventuele acties.

Leasen is geen optie dit vind ik zo weg gegooid geld

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 05:05

KletsKoekje schreef:
Ik heb s8nds november 2016 een elektrische bakfiets van Vogue (3 wieler). De babboe werd ons destijds afgeraden om ze bekend staan om roesten. Nu zullen ze dat natuur niet allemaal doen maar ik heb altijd pech dus durfde dat niet te gokken.
Heb bijv ook nog naar een troy gekeken maar de vogue heeft een betere (bafang)motor en is ruimer. Heb zelf 2 kinderen en ben ook gastouder. In de vogue kan ik als het moet zelfs 5 kindjes kwijt, en heb een yepp zitje achterop.
Ik vond het ook erg betaalbaar, met slot en een huif erbij betaalde ik 2002.95 euro.

Wat is het verschil tussen een vogue en een troy?
Ervaringen etc klinken positief.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:04

sita12 schreef:
KletsKoekje schreef:

De vogue is ruimer qua bak en een betere sterkere motor (bafang)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:18

Ik lees even mee want ook wij overwegen er eentje. Wel een driewieler want dat voelt voor mij veiliger

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 08:22

Ik wil inderdaad ook een drie wieler :)
Het voordeel van de troy is dat die lokaal bij de halfords te halen is ( hier dan toch) dat vind ik wel fijn.
Ik wil vrijdag even gaan kijken.

Het is voor ons om uiteindelijk drie kindjes in te vervoeren en af en toe onze kleine hond. ( lees 3 kg, chiuahua hahah ) als de accu/motor minsten 40 km haalt ben ik blij. Mijn werk is 17 km enkele reis en wil toch wel ook minsten 2 x per week op de fiets naar het werk.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 09:38

KletsKoekje schreef:

Ervaringen etc klinken positief.[/quote]

De vogue is ruimer qua bak en een betere sterkere motor (bafang)[/quote]

Mag ik vragen waar je die van jou gekocht hebt :) nu twijfel ik tussen de troy en de vogue

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:40

De tip die ik van een vriendin kreeg is om je deuren in de tuin en schuur/garage te meten. Bij hun (nieuwbouw) paste het dus niet.

Ik wil ze eigenlijk eerst even uitproberen. Zit nog even te denken waar ik dat kan doen.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:10

Wij hebben sinds november een babboe e-curve. Wat een briljant ding!

Hier wordt hij gebruikt voor twee kindjes en mini hond (derde kindje is op komst). Fietsen kost geen enkele moeite meer (heel fijn met bekkeninstabiliteit) en de accu gaat goed lang mee. Wel de accu mee naar binnen nemen, in de buitenkou lopen ze sneller leeg.
Kinderen vinden het heerlijk en het is ook echt gezellig fietsen.
Het fietsen met drie wielen was even wennen, maar dat ging snel genoeg.

Voor kortingsactie gewoon even de site in de gaten houden of jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief.

Ik zou het echt iedereen aanraden!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:04

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 13:10

Marie111 schreef:
Voor meer tips kun je ook hier een oproep plaatsen:

https://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-en-keuken

Bedankt voor de link :) Ik ben eerlijk gezegd niet zo van al die verschillende forums
hoopte hier wat ervaringen etc te vinden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:19

Ik heb een nihola voor de hond (jes) niet electrisch maar super licht en in het electrisch verkrijgbaar. Nadeel: niet goedkoop

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:32

mariettek schreef:
Wij hebben sinds november een babboe e-curve. Wat een briljant ding!

Hier wordt hij gebruikt voor twee kindjes en mini hond (derde kindje is op komst). Fietsen kost geen enkele moeite meer (heel fijn met bekkeninstabiliteit) en de accu gaat goed lang mee. Wel de accu mee naar binnen nemen, in de buitenkou lopen ze sneller leeg.
Kinderen vinden het heerlijk en het is ook echt gezellig fietsen.
Het fietsen met drie wielen was even wennen, maar dat ging snel genoeg.

Voor kortingsactie gewoon even de site in de gaten houden of jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief.

Ik zou het echt iedereen aanraden!

Die babboe e curve lijkt me ook wat. Ik zie dat ze een systeem van ambassadeuren op hebben gezet waar je de fiets kan testen.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:33

Wij hebben een elektrische bakfiets van Velora, gekocht bij motorpromo. Bevalt heel goed. Kunnen 4 kinderen in, maar wij hebben nu een bankje eruit gehaald en op de bodem een maxi cosi houder gemonteerd.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:05

sita12 schreef:
KletsKoekje schreef:

De vogue is ruimer qua bak en een betere sterkere motor (bafang)[/quote]

Mag ik vragen waar je die van jou gekocht hebt :) nu twijfel ik tussen de troy en de vogue[/quote]

https://www.adverstegenfietsen.nl/aanbi ... ets-detail
En ze hebben ook de vogue carry2 en troy dus je kunt ze dan beide testen en vergelijken.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:34

De troy werd mij echt afgeraden. Ik heb dan wel een Babboe gekocht. Overigens niet elektrisch. Maar zo wijs mee! En kwaliteit is mijn inziens echt goed.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:36

Allejandro schreef:
De troy werd mij echt afgeraden. Ik heb dan wel een Babboe gekocht. Overigens niet elektrisch. Maar zo wijs mee! En kwaliteit is mijn inziens echt goed.

Waarom werd de troy afgeraden?

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:45

Ik heb een babboe city. Nu alweer 1,5 jaar.

Wij wilden wel graag voelen wat het verschil tussen twee en drie wielen was. Voorkeur ging uit naar de 3 wielen maar na een proefrit werd dat toch een tweewieler. Ik heb toen gebeld met babboe en gevraagd of er ook fietsenwinkels zijn die ze verkochten en waar je proefritjes kon maken. Die waren er, en ook nog eens in de buurt.

Accu vind ik wel erg slecht helaas... erg snel leeg. Verder staat hij bij ons binnen en is hij nog niet aan het roesten. Wel hoor je de standaard altijd klapperen als je over een hobbelige weg gaat.

Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik doorsparen voor een duurdere en kwalitatief betere fiets.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:17

DiantaM schreef:
Allejandro schreef:

Waarom werd de troy afgeraden?

Qua stabiliteit en comfort niet te vergelijken met Babboe.
En het grote voordeel is dat zo'n beetje elk onderdeel van Babboe vrij makkelijk te verkrijgen is en te vervangen is. Bij Troy is dat veel minder begreep ik van mn fietsen maker.