VVV bon gevonden met veel geld erop. Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

VVV bon gevonden met veel geld erop. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 19:30

Hoi bokkers,

Ik zit met een klein dilemma. Vorige week maandag gaf een klant een verloren vvv bon aan mij. Lag ergens op de grond schijnbaar. Op kantoor gelegd en verder niets mee gedaan. Een dag later lag hij er nog en wilde wij eens weten hoeveel geld er nog op stond of dat hij regelrecht de prullenbak in kon.
Nu bleek er dus 220 euro op het pasje te staan. oliebol.. Maargoed, leidinggevende moest hard lachen en zei ik gooi hem gewoon in de schredder... waarop wij zeiden dafuq... 220 euro gek!
Ik heb de kaart op de dorps facebook geplaatst dat wij hem in bezit hadden.. Geen reactie op gehad.
Mijn leidinggevende liet lachend mij een foto maken van de achterkant van de kaart en deed een beetje nonchalant erover. Kaart is weer in de gevonden voorwerpen bak gegooid... Niks mee gedaan verder.
Nu zijn we een week verder en niemand heb ik er meer over gehoord, en de kaart is uit de gevonden voorwerpen bak. Dus ik denk dat mijn collega hem daadwerkelijk weg heeft gegooid... Kaart is niet opgehaald dat weet ik wel.

Maargoed, lang verhaal maar ik heb dus al iedere dag die kaart lopen checken of er dat geld nog steeds op staat.. En ja, het staat erop. Ik heb ondertussen mijn divoza winkelmandje rijkelijk gevuld maar nog niet daadwerkelijk betaald met de vvv bon.

Ik heb er ergens zo'n rotgevoel van als ik die kaart gebruik, maja ergens denk ik.. fiets die oliebol en gewoon doen... }>

Wat zouden jullie doen???

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:32

Kun je erachter komen waar de kaart is gekocht?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:33

Heeft je collega hem niet zelf in gebruik genomen?
Ik vind een week afwachten nog wel erg kort trouwens.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 19:34

Niet bij ons in de winkel, wij verkopen zulke kaarten niet. De code om de kaart te activeren is in december 2018 gebruikt. Dat is het enige wat ik weet en de pincode en kaartnummer

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 19:36

Cayenne schreef:
Heeft je collega hem niet zelf in gebruik genomen?
Ik vind een week afwachten nog wel erg kort trouwens.

Nee dat geloof ik niet, zo'n type is het niet. Verdiend genoeg en hij vind het eerder 'vet' om ziets weg te flikkeren, want dan moet je maar beter met je spullen omgaan zoiets zeg maar. Lastig te omschrijven haha. Volwassen man iig.

Ja week is indd kort. Heb er ook nog niks mee gekocht maar het zit wel veel in mijn hoofd merk ik haha.

Oehlala

Re: VVV bon gevonden met veel geld erop. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:48

en als je bij de vvv navraagt?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:54

Ik zou toch echt de eer aan mezelf houden en die bon niet gebruiken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:55

Ik zou de spullen bestellen. Apart houden (je mag tot 2/4 Weken retourneren) en daarna gewoon gebruiken. Als de eerlijke vinder de kaart had gehouden was de eigenaar ook zijn pas kwijt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:55

Wij hebben een gevonden geld procedure die 6 maand moet liggen. Indien dan niet afgehaald, mag de vinder uitbetaald worden. Dat zou in dit geval ook zo opgelost worden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:56

Ik zou overleggen met politie.
Het is maar de vraag of iemand nog weet waar zij/hij de kaart heeft verloren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:57

Gewoon melding maken bij de politie en bon zelf in bezit houden, na zes maanden geen reactie mag je hem zelf houden.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:58

waar is die kaart nu dan bij jou of bij je collega?

Je zou hem ook nog kunnen melden bij de gemeente, die is immers het aangewezen punt voor gevonden voorwerpen. Misschien heeft de persoon wel een dagje gewinkeld, om dan bij alle 30 winkels na te vragen is wel erg veel. Mogelijk wel gemeld bij de gemeente.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:00

Probeer je eens in te denken: hoe blij zou je zijn met de spullen die je ervan kocht, wetende dat je er eigenlijk geen recht op had?

pdn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:00

Ikzou het overleggen met je team en vervolgens aan een goed doel schenken. In amertsfoort is bv stichting die kleding en speelgoed verzameld voor kansarme kinderen.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 20:06

Ja vind het een lastig iets.
Ik heb vvvcadeaubon een mailtje gestuurd. Of dat zij iets op kunnen speuren als ik codes doorgeef. Met het team hebben we het erover gehad ik zei al iets voor ons filiaal kopen wat we nodig hebben. Maar toen werd er gezegd dat moet het bedrijf zelf maar kopen.
Iets van cadeautjes voor het personeel. Goed doel is inderdaad ook een optie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:08

Ik zou vragen of de collega hem echt weg heeft gegooid en indien dat het geval is en je de code nog weet gewoon gebruiken, anders wordt er waarschijnlijk toch niks meegedaan, zonde van het geld.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 20:09

bridgetF schreef:
waar is die kaart nu dan bij jou of bij je collega?

Je zou hem ook nog kunnen melden bij de gemeente, die is immers het aangewezen punt voor gevonden voorwerpen. Misschien heeft de persoon wel een dagje gewinkeld, om dan bij alle 30 winkels na te vragen is wel erg veel. Mogelijk wel gemeld bij de gemeente.

Die heeft mijn collega waarschijnlijk door de versnipperaar gedaan, omdat hij er zich niet over wou bekommeren. Hij liet mij een foto maken van de achterkant waardoor ik nu het kaartnummer en pincode heb.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:09

Ik vind het nogal frappant dat je zomaar geld van een ander gaat geven. Vraag mij af of je wanneer je de kaart gebruikt, dus geld er afhaalt om iets mee te kopen en degene waarvan de kaart is alsnog komt opdagen of je dan niet technisch gezien diefstal hebt gepleegd.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:11

Hoe zorgvuldig is de eigenaar van die kaart met dat bedrag omgegaan?

Tweehondertwintig euro is geen kattenpis.. En als je hem dan verloren bent, zou ik elke winkel aflopen...

Ik zou het in ieder geval uitgeven! Waaraan mag je zelf bedenken, maar weggooien is echt onzin!

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:14

Blackflag schreef:
Ja vind het een lastig iets.
Ik heb vvvcadeaubon een mailtje gestuurd. Of dat zij iets op kunnen speuren als ik codes doorgeef. Met het team hebben we het erover gehad ik zei al iets voor ons filiaal kopen wat we nodig hebben. Maar toen werd er gezegd dat moet het bedrijf zelf maar kopen.
Iets van cadeautjes voor het personeel. Goed doel is inderdaad ook een optie. :)

Mocht niemand zich melden zou ik eerlijk iets van een bingo organiseren op het werk met allemaal kleinigheidjes die je kan winnen. Heeft iedereen wat aan en is nog gezellig ook! Ik snap ook heel goed dat je het zelf zou willen gebruiken maar ik zou me er zelf niet prettig bij voelen en daarbij lijkt het me ook niet helemaal eerlijk naar collega's toe. Dat 'iedereen' die bon in principe mee kan nemen maar alleen jij neemt hem mee. Niet iedereen durft daar zijn/haar mond over open te trekken. Dus ik zou zeggen doe er gezellig iets van onder elkaar als collega's:)

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 20:14

Ja vind het ook zonde om het geld er maar op te laten staan als er bijvoorbeeld over 3 maanden het bedrag er nog steeds op staat. Heb het netjes gedeeld op fb. Regelmatig ook sleutels enzo die worden binnen het uur opgehaald als ik dat deel op fb. Nu is er helemaal niemand op af gekomen, je zou ook kunnen denken van ik probeer gewoon te zeggen, he ik ben mijn bon kwijt.

En soms denk ik ook, die man die mij die bon gaf was geen vaste klant. Ik herkende hem niet, en hij gaf me al mompelend die bon. Misschien was het wel een gulle gever <<) :))

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:31

ik vind het nogal apart dat de kaart nu weg is, maar niet bij de rechtmatige eigenaar.

Als je iets vind, moet je dat aangeven bij politie of gemeente.
Het zelf weggeven of uitgeven, mag pas na een jaar. Het is (nog) niet jullie eigendom.
De eigenaar kan zich nog melden, misschien ziek of op vakantie en het is ook best wel een groot bedrag. En wie weet hoe groot het voor de eigenaar is, misschien iemand die leeft van een zeer laag inkomen en er pas achter komt dat de kaart kwijt is, als hij of zij deze weer wil gebruiken. Misschien wel van iemand die het echt als een spaarpotje gebruikt als er echt dingen van gekocht moeten worden en daarom er ook nog niet achter gekomen. Je weet het niet, maar wat als iemand zich meld? Wat dan?

Ik bedoel het niet gemeen, maar de kaart was niet eigendom van jou, je collega of de zaak. Wat als de persoon in kwestie zich meld, wordt het dan door je collega opgelost? Gevonden voorwerpen moet je aangeven, na een jaar wordt het pas je eigendom. Je mag het wel zelf in bewaring houden, maar dat betekend niet dat je het mag opmaken of vernietigen.

Ik vind echt niet kunnen dat de kaart mogelijk is vernietigd of gebruikt gaat worden. Ik mag hopen dat het één grote 1 april grap is en we er allemaal ingetrapt zijn. Het is dan wel een goede grap trouwens.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:33

Niet iedereen heeft Facebook. Melden doe je bij de gemeente. Vinder heeft meldplicht. Facebook kun je alleen als extra medium inzetten om te proberen de eigenaar te achterhalen. Je geeft zelf aan dat de man onbekend was, dus die zal niet op de dorps-facebookpagina kijken. Maar je klinkt alsof je je besluit al genomen hebt. Lijkt me onverstandig en zeker om het dan ook nog op het grote wijde web te zetten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:33

Kan je van die €220 geen nieuwe kaart kopen?