Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pompadour schreef:Er wordt dan verwacht dat de ongelovige zich bekeerd.
Mijn vader was katholiek en mijn moeder niet.
Mijn moeder had geluk dat mijn vader het geloof haatte.
Dat is ook reden dat mijn zus en ik nooit zijn gedoopt.
de enigste wat ik je aan ken raden, laat je nooit bekeren.
Sjong schreef:Ik heb nog ff gegooled, maar in de regels van deze kerk staat dat je alleen mag trouwen met iemand van dezelfde geloofsovertuiging.
Het klinkt sowieso allemaal nogal " steng". Ik zou het zelf allemaal een beetje griezelig vinden eerlijk gezegd.
verootjoo schreef:Sjong schreef:Ik heb nog ff gegooled, maar in de regels van deze kerk staat dat je alleen mag trouwen met iemand van dezelfde geloofsovertuiging.
Het klinkt sowieso allemaal nogal " steng". Ik zou het zelf allemaal een beetje griezelig vinden eerlijk gezegd.
Dat wordt aangeraden.
Er is niks verplicht hoor... je bent altijd vrij in je keuzes.
De vraag is alleen; wat wil die jongen straks? Daarom kan hij beter eerst uitvinden wat ie met z’n geloof wil, en of dat per se bij deze kerk moet of bij een andere christelijke stroming. En dan pas kijken wat hij met TS wil.

amado7 schreef:Misschien heb je hier wat aan:
Ik ben christen maar ik zou nooit een relatie willen met iemand die niet gelovig is. Er zijn zulke grote verschillen en je gaat echt tegen dingen aanlopen.
Daarom zou ik eerst goed willen weten wat het inhoudt.
amado7 schreef:Misschien heb je hier wat aan:
Ik ben christen maar ik zou nooit een relatie willen met iemand die niet gelovig is. Er zijn zulke grote verschillen en je gaat echt tegen dingen aanlopen.
Daarom zou ik eerst goed willen weten wat het inhoudt.
Anoniem schreef:Weet je zeker dat het niet een vrij onhandige manier van hem is om aan te geven dat hij het gewoon niet ziet zitten met jou?
verootjoo schreef:Op Wikipedia zeker
Dat zijn de principes van veel stromingen en een soort ‘ideaal beeld’ maar natuurlijk geen ‘regels’.
Regels zijn menselijk en niet goddelijk. Als iemand vanuit geloofsovertuiging bepaalde dingen niet doet is dat helemaal prima, maar als iemand al dan niet perongeluk bepaalde dingen wel heeft gedaan is dat niet per se fout voor de kerk. Je relatie met God en bepaalde ‘fouten’ is iets tussen jou en God en niet tussen jou en andere mensen, want die hebben hun eigen ‘fouten’.
Volgens mij staan zulk soort ‘regels’ niet eens op de site van de adventisten zelf.
Wat niet wegneemt dat er idd ook kerken zijn die ook echt regels stellen en consequenties verbinden bij overtreding daarvan. Maar daar zou ik verre van blijven.
Weet niet bij welk genootschap TS haar kennis zit, maar bij die ik ken is dat geloof ik niet zo.