uurloon stalmedewerker/basisinstructeur (manegelessen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

depaardenjuf

uurloon stalmedewerker/basisinstructeur (manegelessen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 16:32

Hallo bokkers,

Ik ben even benieuwd wat een gemiddeld uurtarief is voor een stalmedewerker. Gaat dan om alle standaard werkzaamheden, mesten, voeren, losgooien, longeren, terrein netjes houden, gasten ontvangen. Daarnaast ga ik ook weer lesgeven aan manegeruiters (van nul tot B/L niveau) en ben benieuwd wat daar nu de gangbare uurtarieven voor zijn in de omgeving van Amsterdam.

Verder ben ik erg benieuwd wat er bij komt kijken als je jezelf als ZZP-er verhuurd aan bedrijven om les te geven. Mensen daar ervaring mee? Waar moet je op letten? Verzekeringen o.i.d.? En hoe zit dat met belasting afdragen, hoeveel is dat?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties! *\o/*

Suzanne F.

Re: uurloon stalmedewerker/basisinstructeur (manegelessen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:36

Dat ligt aan je leeftijd. Minimumloon kan je terugvinden op sites van de overheid etc.
Als ZZPer kan inderdaad ook maar de kosten van verzekering en pensioen etc zijn dan best hoog. Belasting moet je afdragen boven een bepaald inkomstenbedrag. Kan je ook vinden op sites van de overheid, een bepaald deel inkomsten is vrij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:40

Volgens mij is er geen cao voor een stalmedewerker.( zeker ben ik daar niet van) Dus moet je kijken bij welk cao ze zijn aangesloten.

Wat het gemiddelde is durf ik niet te zeggen. Maar mijn vermoeden is niet veel
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 28-03-19 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 16:42

Suzanne F. schreef:
Dat ligt aan je leeftijd. Minimumloon kan je terugvinden op sites van de overheid etc.
Als ZZPer kan inderdaad ook maar de kosten van verzekering en pensioen etc zijn dan best hoog. Belasting moet je afdragen boven een bepaald inkomstenbedrag. Kan je ook vinden op sites van de overheid, een bepaald deel inkomsten is vrij.

Oké dus ik kan uitgaan van het minimumloon?
Ik ben 31 en kom net uit een normale kantoorbaan met een heel prima salaris, dus wil even weten wat ik kan verwachten bij salarisonderhandelingen als het gaat om lesgeven op manege's.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:43

Vintage schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik ben 31 en kom net uit een normale kantoorbaan met een heel prima salaris, dus wil even weten wat ik kan verwachten bij salarisonderhandelingen als het gaat om lesgeven op manege's.

Oh dan zou ik lekker op kantoor blijven zitten!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:44

Heb je diploma's? ervaring?

Als instructeur kun je beter als free-lancer werken dan als zzp-er, er is een verzekering die je kan afsluiten mits je de juiste papieren hebt als Trainer en dan word je verzekerd voor het werken met andermans paarden en de risico's die dat met zich mee kan brengen en als instructeur.

Chiren

Stalmedewerker verdient niet goed dus ik denk inderdaad dat je uit kunt gaan van het minimum plus wellicht een beetje. Heb je diploma's voor lesgeven, (paarden)EHBO of iets dergelijks? Dat zou je positie iets sterker kunnen maken, maar verwacht er niet veel van.

Als je een normaal salaris gewend ben ga je echt schrikken denk ik.
Laatst bijgewerkt door Chiren op 28-03-19 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

crazycactus

Ik ben bang dat je gaat schikken als je gewent bent aan een normaal salaris.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:45

Vintage schreef:
Suzanne F. schreef:

Ga er maar vanuit dat je er financieel alleen maar op achteruit kan gaan, zeker als je les wilt geven op manege's. Prive les geven levert meer op.
Er is inderdaad geen CAO dus ga uit van het minimum loon.

Qerty

Elisa2 schreef:

Als instructeur kun je beter als free-lancer werken dan als zzp-er, er is een verzekering die je kan afsluiten mits je de juiste papieren hebt als Trainer en dan word je verzekerd voor het werken met andermans paarden en de risico's die dat met zich mee kan brengen en als instructeur.

Wat is voor jou dan het verschil tussen freelance en zzp?
Laatst bijgewerkt door Qerty op 28-03-19 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Suzanne F. schreef:
[

Oh dan zou ik lekker op kantoor blijven zitten!

Ik denk dat de tranen je in de ogen schieten als je het aanbod gaat horen :D

Vaak zit het in: gratis wonen op het terrein, paard gratis enz. En dan vallen de verdiensten wel mee.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:47

Als Zzp'er op een manege? Is dat een ding? In oa de horeca wordt dat gedaan omdat je dan snel een dagje iemand met veel kwaliteit mee kan laten draaien maar je betaalt er als bedrijf wel goud geld voor.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:52

Vergeet niet dat je als ZZP'er aan de slag gaat daar meer kosten bij komen kijken. O.a. betaal je zelf je verzekeringen(AOV). Als je weet welke kosten je hebt kan je je uurtarief bepalen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:59

Ik ben zelf ZZP'er, weliswaar in een heel andere branche, maar zou zonder een geschikte verzekering absoluut geen rijles durven geven in die hoedanigheid.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:14

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:46

Er is idd geen cao. En op meer dan het minimumloon hoef je bij een manege bedrijf over het algemeen niet te rekenen.
Ik zou bij je huidige baan blijven. En evt in je vrije tijd gaan privé les gaan geven. Levert meer op.
Laatst bijgewerkt door KenJeMe op 28-03-19 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:46

Reken maar op minimumloon.. kan je niet op kantoor blijven werken en paar uurtjes hobbymatig les gaan geven?

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 21:40

Bedankt allemaal voor de info!
Ik ben met een paar partijen in gesprek en de eerste zei dat zelf factureren het meest voordelig was. Maar als het veel kosten met zich mee brengt voor verzekeringen e.d. dan laat ik dat voorlopig nog even zitten, ik zal het lig even goed nakijken.
En ik ging er inderdaad al van uit dat het een stuk minder op zal leveren dan mijn huidige baan ;)
idd is het uiteindelijk de bedoeling het te combineren met weer een 'echte' baan maar voor nu wil ik even iets doen waar ik blij van wordt!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:43

let er wel op dat veel werkgevers neven banen soms verbieden. (zeker als ze best wat risico zouden kunnen opleveren)...

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:55

Netto zal zelf factureren je ongetwijfeld het meeste opleveren. Maar zou idd even goed uitzoeken hoe het zit met verzekeringen.

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 09:15

Elisa2 schreef:

Ik heb mijn Orun basis en wel een aantal jaar ervaring. Wat is het verschil tussen freelance een zzp?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:21

ik geef manegelessen ( kinderen met beperking) eerst als freelancer maar nu gewoon onder contract.
Hier in de buurt is best een tekort aan goede manegeinstructeurs . Verdien echt wel meer als het minimumloon :D
Grote nadeel is denk ik als je overal een paar uur werkt, ik heb 24 uur bij 1 stal, en daar ben je door de onregelmatigheid van de lessen bijna de hele week druk mee..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:23

Een freelancer is eigenlijk een zzp'er en andersom. Het gaat om precies dezelfde vorm van ondernemen, namelijk vanuit een onderneming zonder personeel, maar in het algemeen wordt de term zzp'er vaker gebruikt dan freelancer. Ook wordt de term zzp'er vaker gebruikt in bepaalde branches, bijvoorbeeld de bouw, de metaal en de zakelijke dienstverlening, terwijl de term freelancer weer vaker gebruikt wordt in de zorg, journalistiek, communicatie of vormgeving. De term zzp'er is vrij recent, minder oud dan de term freelancer. Van oudsher komt de term freelancer van mensen die (vaak naast hun dienstbetrekking) activiteiten hadden als zelfstandig ondernemer.

Via Google gevonden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:23

Vintage schreef:
Elisa2 schreef:

Ik heb mijn Orun basis en wel een aantal jaar ervaring. Wat is het verschil tussen freelance een zzp?

Niks :')
Het is hetzelfde. Je bent bij beide ingeschreven bij de kvk (eenmanszaak, zzper is geen rechtsvorm) laat je inhuren om bepaald werk te verrichten en krijgt daarvoor betaald. Thats it ;) zzp geeft wel veel vrijheid. Zeker aangezien de beroepsgroep behoorlijk veel eisen stelt en slecht betaalt. Ze kunnen je verbieden om buiten hun om les te geven ed, dat kan niet als je zzp-er bent. Daar ben je namelijk je eigen baas en is het voor de opdrachtgever take it or leave it.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:26

Geloof mij dat je niks gaat verdienen...

Ik heb een poosje voor een internationale springruiter gewerkt als thuis groom. Ik runde heel de stal als hij op wedstrijd was. Kreeg nog geen 5 euro per uur :j