Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rena100 schreef:Ik heb een Xioami MI Band 2. Fijn ding, heb hem al een tijdje, al bijna 2 jaar. Leuk bijkomend voordeel, hij is erg goedkoop!
De app werkt prima en de stappen komen ook zeker wel in de buurt van de werkelijke stappen. Paardrijden registreert ie helaas wel, maar dat vind ik niet zo erg.
Hij kan ook notificaties tonen, maar vind ik zelf irritant, dus heb ik uitstaan. Wel gaat ie trillen als ik gebeld wordt.
Neverland schreef:Rena100 schreef:Ik heb een Xioami MI Band 2. Fijn ding, heb hem al een tijdje, al bijna 2 jaar. Leuk bijkomend voordeel, hij is erg goedkoop!
De app werkt prima en de stappen komen ook zeker wel in de buurt van de werkelijke stappen. Paardrijden registreert ie helaas wel, maar dat vind ik niet zo erg.
Hij kan ook notificaties tonen, maar vind ik zelf irritant, dus heb ik uitstaan. Wel gaat ie trillen als ik gebeld wordt.
Ik heb deze ook, alleen dan de MI Band 3. Lekker goedkoop en functioneert goed! Er zit een stappenteller op, hartslagmeter, is waterdicht dus je kunt er mee zwemmen, toont notificaties van je telefoon etc... Ik ben verkocht voor die prijs (€35)
Neverland schreef:Rena100 schreef:Ik heb een Xioami MI Band 2. Fijn ding, heb hem al een tijdje, al bijna 2 jaar. Leuk bijkomend voordeel, hij is erg goedkoop!
Ik heb deze ook, alleen dan de MI Band 3. Lekker goedkoop en functioneert goed! Er zit een stappenteller op, hartslagmeter, is waterdicht dus je kunt er mee zwemmen, toont notificaties van je telefoon etc... Ik ben verkocht voor die prijs (€35)
95Ellen schreef:Nou ik heb ook een xiaomi mi band 2, en de stappenteller klopt bij mij echt van geen kant. Ik heb vandaag al 6534 stappen staan en het enige wat ik gedaan heb is opstaan, een uur in de auto en op kantoor zitten :p aan degenen die ook een band van xiaomi hebben: op internet lees je her en der dat je het algoritme kan trainen door het met de activiteitsmodus aan te geven wanneer je in de auto zit enzo, weten jullie of dat klopt? Het lijkt mij sterk namelijk. Gebruiken jullie die functies?
_Mirjam schreef:Ik heb de Huawei band 2 pro en ik heb hetzelfde 'probleem' als TS. Pas na zo'n 10 stappen begint 'ie te tellen, waardoor een paar stappen heen en weer dus eigenlijk nooit geregistreerd worden. Als ik 's nachts naar de wc ga, registreert 'ie eigenlijk nooit stappen (wel dat ik wakker ben geweest, al is hij ook erg goed in het vinden dat ik slaap terwijl ik rustig wakker lig te lezen ofzo). Ik krijg ook echt geen stappen erbij als ik tanden poets ofzo.
Met een echte wandeling meet 'ie het echter vrij nauwkeurig, dan zit er op 5000 stappen misschien 100 verschil met wat mijn telefoon meet.
Prijs/kwaliteit vind ik goed, aangezien de tracker dus erg goedkoop was. Gezien ik bij aankoop een oude Huawei telefoon had (fitbit en garmin konden daar bijvoorbeeld niet op), ik erg dunne polsjes heb (veel polsbanden waren gewoon te groot) en ik in een zwembad werk (moest dus goed waterdicht zijn) had ik weinig keuze, tenzij ik een flink pak meer geld neer wilde leggen en dat zag ik niet gelijk zitten. Wanneer deze het begeeft, zal ik waarschijnlijk wel wat meer investeren in een nauwkeurigere tracker.