Stappenteller

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ShenaBell

Stappenteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 17:52

Ik heb een Huawei band 4 stappenteller aangeschaft maar helaas ga ik heb terug sturen omdat hij de stappen niet goed registreerd.
Ik wil een stappenteller om me zelf te motiveren om meer te bewegen zodat ik langzaam kan afvallen.

Wie heeft er wel goede ervaringen met stappentellers die wel zo goed als nauwkeurig alles registreren?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:57

Ik heb de fitbit Alta HR en ik vind het een fijn ding :).
Hij telt alleen wel stappen als ik fiets, dus dat is soms wel even een heh? momentje, maar ik vind hem fijn.

ShenaBell

Re: Stappenteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 21:02

Telt hij verder wel redelijk goed je stappen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:05

Ja, vind ik wel!
Als ik ga hardlopen of wandelen komt die goed overeen met mijn app voor hardlopen.

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 21:13

Dank je wel ik ga er naar kijken

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:38

Hier ook enthousiast over Fitbit! Wel moet je de resultaten met een korreltje zout nemen. Terwijl ik aan het tanden poetsen was, was ik opeens 200 stappen rijker door de beweging van m'n arm :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:26

Ik heb de fitbit versa en daar ben ik ook echt enorm over te spreken :)

Dat van dat tandenpoetsen herken ik niet

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:00

Van het tandenpoetsen herken ik ook niet inderdaad.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:18

Hier ook Fitbit. Ik herken het tandenpoetsen ook niet haha.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:39

Hm, dan moet ik misschien even gaan kijken in de instellingen van mijn fitibt :+

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:43

Ik heb een Xioami MI Band 2. Fijn ding, heb hem al een tijdje, al bijna 2 jaar. Leuk bijkomend voordeel, hij is erg goedkoop!

De app werkt prima en de stappen komen ook zeker wel in de buurt van de werkelijke stappen. Paardrijden registreert ie helaas wel, maar dat vind ik niet zo erg.

Hij kan ook notificaties tonen, maar vind ik zelf irritant, dus heb ik uitstaan. Wel gaat ie trillen als ik gebeld wordt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:45

Rena100 schreef:
Ik heb een Xioami MI Band 2. Fijn ding, heb hem al een tijdje, al bijna 2 jaar. Leuk bijkomend voordeel, hij is erg goedkoop!

De app werkt prima en de stappen komen ook zeker wel in de buurt van de werkelijke stappen. Paardrijden registreert ie helaas wel, maar dat vind ik niet zo erg.

Hij kan ook notificaties tonen, maar vind ik zelf irritant, dus heb ik uitstaan. Wel gaat ie trillen als ik gebeld wordt.

Ik heb deze ook, alleen dan de MI Band 3. Lekker goedkoop en functioneert goed! Er zit een stappenteller op, hartslagmeter, is waterdicht dus je kunt er mee zwemmen, toont notificaties van je telefoon etc... Ik ben verkocht voor die prijs (€35) :)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:01

Nou ik heb ook een xiaomi mi band 2, en de stappenteller klopt bij mij echt van geen kant. Ik heb vandaag al 6534 stappen staan en het enige wat ik gedaan heb is opstaan, een uur in de auto en op kantoor zitten :p aan degenen die ook een band van xiaomi hebben: op internet lees je her en der dat je het algoritme kan trainen door het met de activiteitsmodus aan te geven wanneer je in de auto zit enzo, weten jullie of dat klopt? Het lijkt mij sterk namelijk. Gebruiken jullie die functies?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:25

HIer ook een fitbit versa. Ben er erg blij mee, maar zo nu en dan dan slaat het systeem op hol en blijft hij schermen wisselen... (Terwijl ik niks doe)

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 10:29

Neverland schreef:
Rena100 schreef:

Ik heb deze ook, alleen dan de MI Band 3. Lekker goedkoop en functioneert goed! Er zit een stappenteller op, hartslagmeter, is waterdicht dus je kunt er mee zwemmen, toont notificaties van je telefoon etc... Ik ben verkocht voor die prijs (€35) :)

Pakt hij ook redelijk goed de stappen niet als je 5 stappen loopt en weer zit bijvoorbeeld dat hij dat niet registreerd heb ik bij die Huawei

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:30

Als je echt een nauwkeurige stappenteller wilt, moet je er een kopen die je om je enkel of aan je schoen of je riem/broek moet bevestigen.
De activity trackers om je pols meten het aantal stappen door de snelheid van de beweging van je pols.

Zelf heb ik een Garmin Vivosport. Op mijn werk moet ik vaak pakketjes inpakken en als ik dan met links het papier uit de automaat trek dan telt ie dat ook als stappen..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:52

Ik zou wat reviews op zoeken over de stappenteller functie bij de MI Band 3. Ik gebruik het daar niet voor dus let er ook nooit op. :+

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:55

Ik heb de Huawei band 2 pro en ik heb hetzelfde 'probleem' als TS. Pas na zo'n 10 stappen begint 'ie te tellen, waardoor een paar stappen heen en weer dus eigenlijk nooit geregistreerd worden. Als ik 's nachts naar de wc ga, registreert 'ie eigenlijk nooit stappen (wel dat ik wakker ben geweest, al is hij ook erg goed in het vinden dat ik slaap terwijl ik rustig wakker lig te lezen ofzo). Ik krijg ook echt geen stappen erbij als ik tanden poets ofzo.

Met een echte wandeling meet 'ie het echter vrij nauwkeurig, dan zit er op 5000 stappen misschien 100 verschil met wat mijn telefoon meet.

Prijs/kwaliteit vind ik goed, aangezien de tracker dus erg goedkoop was. Gezien ik bij aankoop een oude Huawei telefoon had (fitbit en garmin konden daar bijvoorbeeld niet op), ik erg dunne polsjes heb (veel polsbanden waren gewoon te groot) en ik in een zwembad werk (moest dus goed waterdicht zijn) had ik weinig keuze, tenzij ik een flink pak meer geld neer wilde leggen en dat zag ik niet gelijk zitten. Wanneer deze het begeeft, zal ik waarschijnlijk wel wat meer investeren in een nauwkeurigere tracker.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:58

Neverland schreef:
Rena100 schreef:

Ik heb ook de 3, (€23 voor betaald) Heb er niet mee gezwommen nog, vind ik toch een dingetje ofzo :+

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:13

95Ellen schreef:
Nou ik heb ook een xiaomi mi band 2, en de stappenteller klopt bij mij echt van geen kant. Ik heb vandaag al 6534 stappen staan en het enige wat ik gedaan heb is opstaan, een uur in de auto en op kantoor zitten :p aan degenen die ook een band van xiaomi hebben: op internet lees je her en der dat je het algoritme kan trainen door het met de activiteitsmodus aan te geven wanneer je in de auto zit enzo, weten jullie of dat klopt? Het lijkt mij sterk namelijk. Gebruiken jullie die functies?

Bij nader inzien: ik heb een complete factory reset gedaan en volgens mij werkt ‘ie nu wel behoorlijk nauwkeurig! *\o/*

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:18

Hier erg positief over de Garmin vivosmart 4. Houdt mijn stappen nauwkeurig bij en geeft ook een melding dat ik moet bewegen als hij een bepaalde tijd geen activiteit heeft gemeten. Dit kun je ook uitzetten als je dat liever wil.

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 11:28

_Mirjam schreef:
Ik heb de Huawei band 2 pro en ik heb hetzelfde 'probleem' als TS. Pas na zo'n 10 stappen begint 'ie te tellen, waardoor een paar stappen heen en weer dus eigenlijk nooit geregistreerd worden. Als ik 's nachts naar de wc ga, registreert 'ie eigenlijk nooit stappen (wel dat ik wakker ben geweest, al is hij ook erg goed in het vinden dat ik slaap terwijl ik rustig wakker lig te lezen ofzo). Ik krijg ook echt geen stappen erbij als ik tanden poets ofzo.

Met een echte wandeling meet 'ie het echter vrij nauwkeurig, dan zit er op 5000 stappen misschien 100 verschil met wat mijn telefoon meet.

Prijs/kwaliteit vind ik goed, aangezien de tracker dus erg goedkoop was. Gezien ik bij aankoop een oude Huawei telefoon had (fitbit en garmin konden daar bijvoorbeeld niet op), ik erg dunne polsjes heb (veel polsbanden waren gewoon te groot) en ik in een zwembad werk (moest dus goed waterdicht zijn) had ik weinig keuze, tenzij ik een flink pak meer geld neer wilde leggen en dat zag ik niet gelijk zitten. Wanneer deze het begeeft, zal ik waarschijnlijk wel wat meer investeren in een nauwkeurigere tracker.

Ja dat heb ik dus ook met de band 4 daarom stuur ik hem terug
wil wel dat het goed werkt voor die prijs ( €80)

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 11:29

Garmin vivosmart 4 klinkt erg goed maar vind hem erg prijzig

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:39

Heb dat niet met de Xiaomi, dus zeker het onderzoeken waard hoor! En een fijn prijsje, dus goed te doen. Ook daar kan je instellen dat ie aan gaat geven als je teveel zit. Zitten best wat functies op. De Mi Band 3 heeft zo te zien nog iets meer mogelijkheden dan de Mi Band 2 die ik heb.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:41

Ik heb ook een Fitbit. Ik heb er echt goed op gelet maar de stappen zijn echt super nauwkeurig!