Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Onlylienn schreef:Mijn vriend controleert mijn telefoon/tablet.. overal, maar ook overal komt hij.
Mails, fotos, berichtjes, documenten, apps.. álles..
Als dingen niet gaan zoals meneer het wil is het feest, hij wilde persee een foto samen op de app.. en nee die is er niet.. is hij verre van mee eens.. want en ik citeer “ jou hoofd is mooi en prima, maar zullen we het over je katakter men lichaam maar niet hebben”.. dat doet pijn...
Intiem zijn we niet.. kan gerust 3 maanden voorbij gaan voordat we dat weer zijn, meneer wijst steeds af, kan hier geen gesprek mee aan want.. ja je raad het al, word hij boos.. hij geeft uiteindelijk aan “geen zin” te hebben, persoonlijk geloof ik daar weinig van..
BarbaLala schreef:Nooit het geluk van een ander, voor dat van jezelf stellen.
Ik weet niet wat jou zo beschadigd heeft dat je dergelijk gedrag van een ander tolereert en dat doet er hier ook niet toe.
Het enige wat er toe doet is dat jij gaat leren van jezelf te houden en jezelf gaat respecteren. Dan zal je het ook niet meer dulden dat een ander zo met je omgaat.
kies voor je eigen geluk, zie je jezelf nog tig jaar verder met hem op deze manier? Citaat:Als dingen niet gaan zoals meneer het wil is het feest, hij wilde persee een foto samen op de app.. en nee die is er niet.. is hij verre van mee eens.. want en ik citeer “ jou hoofd is mooi en prima, maar zullen we het over je katakter men lichaam maar niet hebben”.. dat doet pijn...
Wat een verschrikkelijke rotopmerking. Lieve meid, je verdient zoveel beter dan dit. Alleen zijn is veel beter dan dit. Je verdient iemand die je waardeert en lief heeft om wie en hoe je bent, niemand die zo'n rotopmerkingen over jou maakt, en die je het gevoel geeft dat je dingen niet kan doen omdat er anders een uitbarsting zal komen. Dit is niet hoe een goede relatie hoort te zijn 
)
. Het heeft altijd gemogen dus daar gaan we vrolijk mee verder. bigone schreef:Tja, hij doet jou alleen maar pijn en dan wil je hem geen pijn doen?? Jullie wonen samen, geen koophuis hoop ik dus dan is het een kwestie van koffers pakken en wegwezen. Vraagje, is hij ooit lichamelijk agressief geweest? En meteen al je wachtwoorden veranderen, prive is prive en daar heeft hij niets in te zoeken, snap niet dat mensen dit toestaan.
dieseltje09 schreef:Lieve TS, kies echt voor jezelf! En als de keus dan is dat je hem (even) pijn doet maar jou heel veel geluk brengt dan is dat voor de ander hoe cru ook even pech.
Jij gaat ten alle tijden voor op jezelf! En niet je vriend/vriendin/collega/broer/zus en nee ook zelfs hoe erg dit klinkt je ouders.
Dit klinkt zeker niet als een gezonde relatie overigens, narcist of niet dit is iemand die vol over jou heen wandelt en geen respect heeft voor jou mening.
Waarschijnlijk omdat je altijd hem zijn zin heeft gegeven(en nee dat bedoel ik echt niet rot, ben zelf ook wel beetje zo, sneller genegen om toe te geven omdat ik gewoon snel tevreden ben in water bij de wijn discussies)
En daar hoeft een mens geen narcist voor te zijn maar dan worden we gewoon kleuters in denkwijze. Het heeft altijd gemogen dus daar gaan we vrolijk mee verder.
Vandaar ook het voorbeeld van de kleuter, als die altijd geleerd is dat die zelf een koekje mag pakken en opeten en er komt ineens iemand die zegt; Nee dat mag niet, geloof me je hebt ruzie! En als dan diegene die nee zegt na 2x brullen zegt oké pak maar en eet maar op(en dus toegeeft) en dat herhaald zich een paar keer denk je dan nog dat de kleuter gaat luisteren als er nee word gezegd?
TS je hebt in mijn ogen 3 opties... En eigenlijk zijn ze alle 3 (tijdelijk) niet leuk
Optie 1: Blijven en doorgaan zoals het nu gaat, dus jezelf volledig wegcijferen. En geloof me er komt een moment dat je dan echt breekt, misschien niet direct maar wel over maanden, jaren. En dan is de vraag hoe je daar uit gaat komen.
Vraag jezelf héél goed af of je dat wilt! Dit zou voor mij geen optie zijn maar goed lieve ts ik ben jou niet.
Optie 2: Gaan praten en zelf heel standvastig blijven in de ruzie die er ongetwijfeld gaat komen. Pas daarna kan je verder en kijken of er verandering/verbetering is, maar alleen als je echt echt echt 1000% voor hem wil gaan, bij de kleinste twijfel moet je al afvragen of het eerlijk is ook voor hem.
Optie 3: Weggaan en breken met hem. Ook niet de makkelijkste optie, eens, maar je stelt jezelf met die optie wel 100% vooraan in je eigen geluk en misschien in dat van hem ook wel.
Durf je niet omdat je bang bent voor de reactie?(wellicht zelfs een fysieke reactie? zo ja doe het dan zeker in het openbaar, dus spreek af waar meerdere mensen zijn)
Ligt familie/vrienden in wat er gaat gebeuren, niet in detail dat is iets om erna te bespreken. Eerlijk is wel om hem eerst te vertellen van jullie break-up en daarna je vriendinnen of de situatie moet echt onhoudbaar zijn.
Maar vraag bv een vriendin om buiten op je te wachten omdat je een lastig gesprek gaat hebben en niet weet hoe hier op gereageerd gaat worden.
Of inderdaad gewoon in het openbaar, restaurant, terras etc.
Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten, al kwam het gedrag van hem door overmatig gebruik van alcohol. Wil je praten oid stuur me maar een pb
En strekte, alle 3 de opties zijn ze niet mals maar ik ben zo ongelooflijk blij dat ik toen wel echt voor mezelf heb gekozen en alle banden heb verbroken! Achteraf veel en veel te laat maar die wijsheid komt pas op het moment dat je "vrij" bent
Onlylienn schreef:bigone schreef:Tja, hij doet jou alleen maar pijn en dan wil je hem geen pijn doen?? Jullie wonen samen, geen koophuis hoop ik dus dan is het een kwestie van koffers pakken en wegwezen. Vraagje, is hij ooit lichamelijk agressief geweest? En meteen al je wachtwoorden veranderen, prive is prive en daar heeft hij niets in te zoeken, snap niet dat mensen dit toestaan.
Ja dat is hij helaas ooit, als we echt weer fikse ruzie hadden om niks, en ik even weg wilde uit de situatie.. door naar de slaapkamer te gaan voor rust.. was hij daar niet zo mee eens..
Je maakt jezelf hier niet gelukkig mee. De pijn die je hem doet door het uit te maken overleeft hij wel. Maar door in deze relatie te blijven, doe je jezelf ook alleen maar pijn. En die pijn gaat niet weg zolang je in deze relatie blijft.