Welk ding is echt typisch jezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Welk ding is echt typisch jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 21:25

Ik vind het altijd heel grappig om typische dingen te lezen.

Ik heb zelf ook een aantal.

1. Wc deur van elke onbekende wc even met de deur open op slot en van slot draaien om te kijken of het soepel gaat en je niet straks vast blijft zitten.
2. Helemaal gaan kokhalzen wanneer iemand zijn kwijl op de grond spuugt.
3. Wakker worden met voorwerpen in mijn handen, wc rol, föhn etc.
4. Geen papier kunnen aan raken wanneer je net natte handen gehad hebt.
5. Kamer afsluiten en zo snel mogelijk uit de donkere ruimte..
6. Heel vaak dubbel checken of de deur wel op slot zit.
7. Kijken op je telefoon hoe laat het is en vervolgens nog 10x doen omdat je er gewoon simpel weg niet op gelet hebt oeps.

Plaats de jouwe in dit topic!

Juut

Re: Welk ding is echt typisch jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:30

Teruglopen naar auto om te checken of ik deze wel echt op slot had gedaan, wanneer ik parkeer in de stad...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:32

Als ik het sleuteltje van mijn zadelkast vergeet, valt me dat altijd te binnen op het moment dat ik mijn pinker aanzet om de oprit van stal op te rijden. Nooit vroeger, nooit later, altijd exact op dat moment. :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:33

Kokhalzen bij het tandenpoetsen :+
Mijn vriend snapt er niks van, maar ik heb het altijd. Elektrische borstel of niet maakt niet uit.

En tegen mijn auto praten. “Kom op, je kunt het! Ietsje harder nog!”
Ik moet me serieus inhouden om het niet te doen als er iemand meerijdt :=

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:45

De eerste die mij te binnen schiet is dat ik, volgens mijn man, bij het opruimen na het eten het altijd presteer om 1 ding te laten staan op tafel

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:47

Altijd 2 x de auto op slot doen met de afstandsbediening.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:51

Ik moet altijd overal plassen. Vanaf jongs af aan is dit al zo mijn moeder zegt altijd volgens mij wil je gewoon al die wc's bekijken _O-

Verder wil ik altijd na het eten iets zoets van een snoepje ofzo

Chips eet ik pas om/na 20.30 in de avond op zaterdag hoezo geen idee _O-

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:54

Als ik een fluim op straat zie liggen kokhals ik ook. Gadver.
Soms kokhals ik ook bij tandenpoetsen, zeker als ik mijn tong poets.

En alles controleren....ik stap er zelfs mijn bed voor uit hahaha

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:57

Ik neurie tijdens het tandenpoetsen met de elektrische tandenborstel. Helemaal onbewust, mijn moeder zei laatst dat ik dat deed. Ik hoorde en wist het zelf helemaal niet :+

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:01

Ik voer hele gesprekken met mijn kitten, hij kijkt ook recht in je gezicht en "praat" terug :')

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:07

Dat eerste ding heb ik ook, you never know, :')

Ik heb té veel ''typische'' dingen. M'n gals twee keer omspoelen, dan pas drinken, en altijd onder het ''bovenste'' laagje van het water, waarna dat dus op het einde overblijft. Nouja, heel gedoe een glas water drinken. Ook mag ik geen lucht meenemen met het drinken, de eerste slok zit ik dus altijd moeilijk te doen om het meegenomen lucht ''Uit te blazen.''

Mijn moeder en stiefvader doen nooit lichten uit, dus dat doe ik automatisch. Bij elk licht, altijd, :') . Sinds dat ik überhaupt haar heb, friemel ik eraan. Ik draai het om mn wijsvinger om met m'n duim\duimnagel erover te wrijven. Eerst schaamde ik me dood om dat op school te doen, nu, inmiddels 3 jaar middelbare school, boeit me alles vrij weinig, +:)+ .

Ik heb een bepaald ''afdroog'' volgorde na het douche, die doe ik al járen. En ik kan er niet tegen als ik het anders doe. Ik vind het ook leuk om dingen (Zakjes, pakken enz. ) op een moeilijke manier te openen, terwijl er staat ''hier openen''. Ik heb dat gewoon echt niet door, B-)

Bij de paarden moet ik altijd eerst op de linkerhand galoperen, dan op de rechter, niet twee keer aangaloperen op links en dan pas rechts. Overgens is dat met heel mijn leven, alls moet evenwichtig zijn, hardlopen ook. Ik mag niet stoppen tussen de 15 en de 20 minuten. Dus, als ik ook maar een minuut langer hardloop, moet ik doorlopen tot de 25. Wel handig soms, :x

Ik doe de meeste dingen 3x, na jaren ben ik er eindelijk voor het verre van af. Maar nog betrap ik mezelf erop. 3x m'n glas rondraaien, of de potlood om m'n vinger als trucje, ook alles 3 keer checken, het houd niet op, :')

Als ik op stal ben, (Thank god eigen wei) praat ik de hele tijd tegen m'n paarden. niet even, nee de héle tijd. Als ik op buitenrit ben ook, iedereen kijkt me stom aan terwijl ik gewoon m'n dag uitleg en vertel aan Roosje die lekker door de bossen stapt. Ik zeg niks, letterlijk niks tegen mensen, maar bij m'n paarden ben ik geen één seconde stil, :P

Zo kan ik uren door gaan, kan er nog 10talle bedenken, maargoed. Dit is wel de basis denk ik, :evaw:
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 01-03-19 22:11, in het totaal 2 keer bewerkt

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 22:09

Luca03 schreef:
Ik voer hele gesprekken met mijn kitten, hij kijkt ook recht in je gezicht en "praat" terug :')

Je bent niet de enigste !!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:16

watchthesky schreef:
Kokhalzen bij het tandenpoetsen :+
Mijn vriend snapt er niks van, maar ik heb het altijd. Elektrische borstel of niet maakt niet uit

Heb ik ook, maar sinds ik parodontax gebruik zelden meer. Met gewone tandpasta echt altijd.

FennyPower schreef:
4. Geen papier kunnen aan raken wanneer je net natte handen gehad hebt.

Ik krijg al kippenvel als ik dit lees :')

Als ik al mijn tics hier op moet gaan noemen ben ik nog wel even bezig...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:22

Met natte handen geen hout aanraken.
Nat hout is helemaal erg. Wij hebben geen houten pollepels maar van kunststof.

Veel dieren vinden mij leuk.
Ik praat ook altijd tegen dieren.

Alle velletjes moeten van een gekookt ei af.
Ik pel mijn eieren dus zelf.

Kipfilet maak ik schoon met een schaar.
Alle vieze flubbertjes moeten eraf.

Volgens mijn man trek ik soms mijn mond scheef.

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:40

Anastasia24 schreef:
Sinds dat ik überhaupt haar heb, friemel ik eraan. Ik draai het om mn wijsvinger om met m'n duim\duimnagel erover te wrijven. Eerst schaamde ik me dood om dat op school te doen, nu, inmiddels 3 jaar middelbare school, boeit me alles vrij weinig, +:)+ .

Ik dacht dat ik de enige in heel de wereld was die dat deed :') Bij moet het haarfriemelen altijd met een juist plukje haar zijn, niet te dik en ook niet te dun. Het moet precies goed zijn. Daarnaast friemel ik ook alleen in mijn haar als het in een staart zit en dan moet het precieze plukje haar aan de kant van de elastiek zitten, niet in het midden van mijn staart, dat friemelt niet goed :')

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:55

Gini schreef:
Als ik het sleuteltje van mijn zadelkast vergeet, valt me dat altijd te binnen op het moment dat ik mijn pinker aanzet om de oprit van stal op te rijden. Nooit vroeger, nooit later, altijd exact op dat moment. :D

Pinker?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:00

Anastasia24 schreef:
Dat eerste ding heb ik ook, you never know, :')

Ik heb té veel ''typische'' dingen. M'n gals twee keer omspoelen, dan pas drinken, en altijd onder het ''bovenste'' laagje van het water, waarna dat dus op het einde overblijft. Nouja, heel gedoe een glas water drinken. Ook mag ik geen lucht meenemen met het drinken, de eerste slok zit ik dus altijd moeilijk te doen om het meegenomen lucht ''Uit te blazen.''

Mijn moeder en stiefvader doen nooit lichten uit, dus dat doe ik automatisch. Bij elk licht, altijd, :') . Sinds dat ik überhaupt haar heb, friemel ik eraan. Ik draai het om mn wijsvinger om met m'n duim\duimnagel erover te wrijven. Eerst schaamde ik me dood om dat op school te doen, nu, inmiddels 3 jaar middelbare school, boeit me alles vrij weinig, +:)+ .

Ik heb een bepaald ''afdroog'' volgorde na het douche, die doe ik al járen. En ik kan er niet tegen als ik het anders doe. Ik vind het ook leuk om dingen (Zakjes, pakken enz. ) op een moeilijke manier te openen, terwijl er staat ''hier openen''. Ik heb dat gewoon echt niet door, B-)

Bij de paarden moet ik altijd eerst op de linkerhand galoperen, dan op de rechter, niet twee keer aangaloperen op links en dan pas rechts. Overgens is dat met heel mijn leven, alls moet evenwichtig zijn, hardlopen ook. Ik mag niet stoppen tussen de 15 en de 20 minuten. Dus, als ik ook maar een minuut langer hardloop, moet ik doorlopen tot de 25. Wel handig soms, :x

Ik doe de meeste dingen 3x, na jaren ben ik er eindelijk voor het verre van af. Maar nog betrap ik mezelf erop. 3x m'n glas rondraaien, of de potlood om m'n vinger als trucje, ook alles 3 keer checken, het houd niet op, :')

Als ik op stal ben, (Thank god eigen wei) praat ik de hele tijd tegen m'n paarden. niet even, nee de héle tijd. Als ik op buitenrit ben ook, iedereen kijkt me stom aan terwijl ik gewoon m'n dag uitleg en vertel aan Roosje die lekker door de bossen stapt. Ik zeg niks, letterlijk niks tegen mensen, maar bij m'n paarden ben ik geen één seconde stil, :P

Zo kan ik uren door gaan, kan er nog 10talle bedenken, maargoed. Dit is wel de basis denk ik, :evaw:

Wanneer je nog uren door kunt gaan?? Heb je nog wel tijd om te leven? God wat vermoeiend.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:04

Bij een stoplicht altijd zeker 2 x de versnellingsbak opnieuw in de 1 zetten, omdat ik bang ben als ik weg rij dat de auto nog in de 2 staat en afslaat

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:05

SBravour schreef:
Gini schreef:

Pinker?

Richtingaanwijzer. Pinker wordt in België het meest gebruikt als woord.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:10

Nou ga ik beginnen opsommen

1. Hou niet van donkere ruimten dus ren gelijk de ruimte uit als het licht uitgaat. Of zorg ervoor dat mijn vriend het licht uitdoet en ik al in bed lig/de ruimte uit ben.

2. Alles moet even getallen zijn heb ik mezelf op betrapt. Volume van tv, radio etc altijd even getallen.

3. Wegrijden van huis en steeds voelen of ik gsm en portefeuille bij heb, steek ik altijd in mijn jaszakken. Wel lastig in de zomer als ik zonder jas weg ga :')

4. Praten tegen alle dieren en ze ook in de ogen kijken. Mensen spreek ik minder en durf ik vaak niet aan te kijken :')

5. Ik kan niet tegen grote veranderingen. Toen er tegenover mijn ouders gebouwd werd voelde ik me al die tijd ongemakkelijk en kan er nu nog niet aan wennen die betonblokken (huizen maar net bunkers met voorkant amper ramen) te zien, mede omdat ik ook mijn loop/jogroute moest aanpassen, ik ging namelijk altijd door dat veld. Ik loop ook veel liever op gras of zand dan op beton. En ik hou van structuur.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:14

Door hele gesprekken te voeren met Mn konijnen :') .

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:15

sanowa schreef:
Bij een stoplicht altijd zeker 2 x de versnellingsbak opnieuw in de 1 zetten, omdat ik bang ben als ik weg rij dat de auto nog in de 2 staat en afslaat

Haha dit herken ik. Ik schakel richting stoplicht altijd al terug,maar als ik voor het stoplicht sta, moet hij toch nog een keer opnieuw in zijn 1 gezet worden.

Verder kan ik ook uren praten tegen mijn dieren. Ik probeer het niet in de buurt van mensen te doen (want ziet er best vreemd uit haha), maar soms ben ik zo druk in gesprek dat ik niet zo snel door heb dat er mensen in de buurt zijn. En ik heb ook nog weleens in de lift gestaan waar ik met de hond een interessant gesprek heb gehad. Zo interessant dat ik vergeten was om op het knopje te drukken. Gevolg was dat de deur dus weer open ging en er een paar mensen met vreemde blik me aankeken :')

En thuis is het eerste wat ik doe mijn pyjama aandoen. Heerlijk! Ik heb thuis nooit mijn normale kleding aan.

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:18

ik zit altijd graag in een net iets te donkere kamer

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:23

Dingen er uit flappen en dan hardop zeggen "okey, daar had ik niet over nagedacht!"

In discussie gaan met de kat.

Alles vergeten, inclusief woorden waardoor ik een prachtige omschrijving maak, heel omweg en op het laatst... Oooh ja. Dat woord.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:51

Ik doe altijd een licht aan als ik weg ga. Als ik dan terug kom draai ik ze laag of uit. Zit graag in het donker, maar kom niet graag thuis in het donker.

Deuren moeten dicht.

Als ik in de auto zit moet ik iets eten.

Als ik iets te drinken heb, blijft er altijd 1 of 2 slokken in het glas/mok zitten. Die drink ik pas als ik nieuwe ga halen.

Ik haat het geluid van stofzuigers en veeg dus echt alles.