Budget manier slot koelkast/kast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Budget manier slot koelkast/kast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 13:56

Hallo bokkers,

Helaas woon ik met een raar iemand in huis. Hij steelt eten/bestek/glazen uit mijn kasten, koelkast en vriezer. Alles in mijn kamer bewaren is geen optie.

Dus ik wil mijn 2 kastjes, besteklade, koelkast en vriezer afsluiten met een slot. Heeft iemand handige doe-het-zelf tips of geniale ideeën.

De beheerder / aanspreekpersoon zegt dat hij niks kan doen. Want er is geen bewijs (heb ik wel maar is niet rechtsgeldig). En ben het een beetje zat om als ik wil gaan eten er achter te komen dat mijn boodschappen weg zijn.

Geheime camera plaatsen is ook nog een optie... maar daar twijfel ik nog over ivm privacy. Ik woon met 5 studenten in 1 huis met gedeelde keuken.

Aanspreken heeft geen zin, hij gelooft zijn eigen leugens. :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:00

Wij hebben ooit een hangslot op een koelkast geplaatst. bevestigingsbeugel kwamen van de bouwmarkt.

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiOjNKlj7HgAhVFLlAKHdB-AtwQjRx6BAgBEAU&url=%2Furl%3Fsa%3Di%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dimages%26cd%3D%26ved%3D%26url%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.hangslotje.nl%252Flock-it-kistoverval.html%26psig%3DAOvVaw3FaeoSb-jlIY8pnXOcUqri%26ust%3D1549886495338891&psig=AOvVaw3FaeoSb-jlIY8pnXOcUqri&ust=1549886495338891
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 10-02-19 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:02

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:17

Toen ik op kamers woonde had ik een eigen koel/vriescombi in m'n kamer staan. Was denk ik 28m2 plus nog een slaapkamer van 3x4 oid.
Dat pastte prima.
Echt dure pannen waar ik zuinig op was, bewaarde ik op m'n kamer. Glazen had ik zelf al op m'n kamer.

Edit; bij ons was het toen ook gewoon heel normaal dat je je eigen koelkast had. Was wel vrij grote keuken, maar we hadden elk genoeg woonruimte dus geen gemeenschappelijke woonkamer.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 10-02-19 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: Budget manier slot koelkast/kast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:20

Geen oplossing maar ik zou dan met de rest van de bewoners afspreken om laxeermiddel in al het eten/drinken te doen voor 2 weken.. ~~}> En dan zelf even 2 weken niet uit de koelkast eten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:22

Captain schreef:
Geen oplossing maar ik zou dan met de rest van de bewoners afspreken om laxeermiddel in al het eten/drinken te doen voor 2 weken.. ~~}> En dan zelf even 2 weken niet uit de koelkast eten.

:') _O-

Dan krijg je 't vanzelf terug als ze maar 1 gedeelde wc hebben := :x

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:23

Captain schreef:

Geniaal!! _O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:25

JoyCiej007 schreef:
Toen ik op kamers woonde had ik een eigen koel/vriescombi in m'n kamer staan. Was denk ik 28m2 plus nog een slaapkamer van 3x4 oid.
Dat pastte prima.
Echt dure pannen waar ik zuinig op was, bewaarde ik op m'n kamer. Glazen had ik zelf al op m'n kamer.

Edit; bij ons was het toen ook gewoon heel normaal dat je je eigen koelkast had. Was wel vrij grote keuken, maar we hadden elk genoeg woonruimte dus geen gemeenschappelijke woonkamer.

Ik had een tafelmodel koelkast met vriesvakje onder mijn buro inderdaad, bewaarde alles op mijn kamer. Er werd niets gejat maar wel "geleend" en niet schoongemaakt enzo |o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 14:26

Is al het plan, maar ik deel geen koelkast met iemand. Is van mij... ik eet bijna alleen plantaardig. Maar had 1x kipsate in Mn vriezer voor mijn vriend en dat is weg. En heb al 2x glazen gekocht en 2x bestek sinds ik hier woon.

Maar ga dus laxeermiddel in iets spuiten en dat openbaar neerleggen in de keuken. Nog even bedenken wat die klootzak eet en buiten de koeling bewaard kan worden.

En hij jat het bewust, er is ook wel eens geld verdwenen. Echt foute type. Deurwaarders komen ook aan de deur icm veel brieven. Boze schreeuwende mensen in huis etc. Hoort bij een bepaalde motorclub ook.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:27

Jup, herkenbaar. Verdere kookspullen had ik wel in m'n eigen kastje in de keuken. Ik en een huisgenootje leenden wel vaker spullen van elkaar, maar deden dat altijd ook meteen afwassen.
Soms veranderd de samenstelling van huisgenootjes wel eens, en dan had je er soms idd rare snuiters bij, dus ging alles weer richting mijn eigen kamer.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:28

Doet mij denken aan mijn tijd op kamers, daar at ook iemand uit mijn vriezer. Vooral mijn zelfgekookte pastasaus en nasi mix waren favoriet.
Daarom heb ik een keer pastasaus gemaakt met kattenvoer (goedkoop blik van Aldi) i.p.v. gehakt erin. Ingevroren en afgewacht.
Nadat deze saus weg was is er nooit meer uit mijn vriezer gejat.... nu 30 jaar later kan ik er nog om lachen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:29

MarlindeRooz schreef:
Is al het plan, maar ik deel geen koelkast met iemand. Is van mij... ik eet bijna alleen plantaardig. Maar had 1x kipsate in Mn vriezer voor mijn vriend en dat is weg. En heb al 2x glazen gekocht en 2x bestek sinds ik hier woon.

Maar ga dus laxeermiddel in iets spuiten en dat openbaar neerleggen in de keuken. Nog even bedenken wat die klootzak eet en buiten de koeling bewaard kan worden.

En hij jat het bewust, er is ook wel eens geld verdwenen. Echt foute type. Deurwaarders komen ook aan de deur icm veel brieven. Boze schreeuwende mensen in huis etc. Hoort bij een bepaalde motorclub ook.

Als hij van jou is, dan zet 'm gewoon op je kamer......?

Dat laxeermiddel was natuurlijk een geintje; dat moet je niet serieus gaan doen joh! :oo

En wat zegt de huurbaas er van? Blijven klagen elke keer als hij iets flikt. En je andere huisgenoten ook laten klagen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:29

Ik zou ook iets vervelends in iets eetbaars stoppen, sate kopen of een andere vette hap, met een injectiespuit heel veel laxeermiddel erin en in de diepvries leggen. En zorgen dat er de volgende dag geen toiletpapier op de wc hangt }> }> en die optie van blikje kattevoer is ook een goede, portie macaroni maken, blikje voer erdoor met wat groente voor de echtheid en invriezen. Sticker er op, portie macaroni zodat hij niet misgrijpt en dan de volgende dag vragen hoe het smaakte want dat was voor je kat :D :D :D
Laatst bijgewerkt door BigOne op 10-02-19 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:31

Bij mijn zoon in huis gebeurt dat helaas ook en er staan een stuk of 6 koelkasten.
Dus hebben wij maar een zo´n camping koelkast op de kop getikt en deze staat nu op zijn kamer.
Ook zijn andere keuken spullen zijn niet veilig en deze heeft hij helaas ook op zijn kamer moeten zetten.

Wij hebben ook zitten denken voor een andere oplossing maar verder dan zo´n reisriem voor de koffer met code kwamen we niet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:31

tiwi1969 schreef:
Daarom heb ik een keer pastasaus gemaakt met kattenvoer (goedkoop blik van Aldi) i.p.v. gehakt erin. Ingevroren en afgewacht.
Nadat deze saus weg was is er nooit meer uit mijn vriezer gejat.... nu 30 jaar later kan ik er nog om lachen.

Briljant!! *\o/*

Foaly

Re: Budget manier slot koelkast/kast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:35

Laxeermiddel zou ik niet doen, daar kun je echt problemen mee krijgen als het niet goed gaat :=
Kattevoer of iets anders onschadelijks is dan misschien een betere oplossing, al is de tafelmodel koelkast denk ik nog de allerbeste optie.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:39

Foaly schreef:
Laxeermiddel zou ik niet doen, daar kun je echt problemen mee krijgen als het niet goed gaat :=
Kattevoer of iets anders onschadelijks is dan misschien een betere oplossing, al is de tafelmodel koelkast denk ik nog de allerbeste optie.

Maar hij had het niet hoeven pakken. DUs ergens denk ik eigen schuld dikke bult. Maar als het zo'n fout type is zou ik voor de makkelijke weg gaan. Slot erop, koelkast op je kamer oid.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:42

Als ik zo’n huisgenoot had verhuisde ik denk ik :=
Klinkt echt als een griezel, en niet als iemand die de hint begrijpt als je hem “vergiftigt” ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 14:44

Boeit mij echt niks als het niet goed gaat, medelijden fase ben ik al voorbij. Deze persoon gun ik niks. :=

En op mijn kamer is geen optie, een paar glazen wel... maar ik kook zeer graag uitgebreid en heb veeeeel keukenspullen. En een losse koelkast en vriezer.

Verhuizen staat op de planning. Voel me door hem niet meer veilig in mijn eigen huis. Lag van de week verkrampt van angst in bed.

Maar heb momenteel weinig inkomen dus moet eerst werk hebben.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:45

Lynn_Nikita

een slot halen in de bouwmarkt en dat op je koelkast zetten. zal vast wel; iets niet te duurs voor zijn en anders zelf 2 haakjes met een ketting erop monteren met een hangslotje

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 14:45

Siersma schreef:
https://goo.gl/images/q2Z3X6
Zoiets mss een idee? Makkelijk erop te maken en kost niet heel veel. Te koop bij de bouwmarkt.

Link doet het niet. -O-

Vjestagirl

Ehrm, opzettelijk stoffen in het eten stoppen met als doel iemand ziek te maken zou ik niet doen. Dan kan iemand nog zo'n eikel zijn die van je eten af moet blijven, als hij erdoor int ziekenhuis beland ga je je echt niet beter voelen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 14:47

Vjestagirl schreef:
Ehrm, opzettelijk stoffen in het eten stoppen met als doel iemand ziek te maken zou ik niet doen. Dan kan iemand nog zo'n eikel zijn die van je eten af moet blijven, als hij erdoor int ziekenhuis beland ga je je echt niet beter voelen...

Ja wel. :=

Doe je wel even een PB

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:47

Je moet geen geintjes uithalen met medicijnen. Kan gevaarlijk zijn.
Al is het niet besmettelijk, JoyCiej007.

Ik zou zoveel mogelijk op je eigen kamer bewaren, desnoods met een mini-koelkast.