Afscheidscadeau pensionhouder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bismarck

Afscheidscadeau pensionhouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 20:36

Na bijna 10 jaar met heel veel plezier op onze stal te hebben gestaan gaat de stal stoppen.
De eigenaar is in de 70 en wil het rustiger aandoen.
Nu wil ik graag een cadeau geven om hem te bedanken maar ik heb niet echt een idee wat.
Ik dacht zelf aan een ingelijste foto van mijn paard. Maar misschien een beetje gek om dat te geven.
Daarna kom ik niet verder dan een plant :+

Ik zou het wel leuk vinden om iets te geven wat met paarden te maken heeft.

Hebben jullie ideeën?

Annikab

Re: Afscheidscadeau pensionhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:37

Een doos merci met een mooie kaart erbij (met je paard erop oid)? Ik zou zelf niet zo zitten te wachten op een ingelijste foto van andermans paard...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:39

Soort kerstpakket met allemaal lekkere dingetjes, of een dinerbon, of vraag zijn vrouw wat hij lekker/leuk vind. Maak met je stalgenootjes een groepsfoto en stop die erbij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:40

Als het een man is (en van de oude stempel) dan gaat een fles jajem (jenever dus) er meestal wel in.

E_C

Toen ik van stal veranderde met een stalgenoot hebben we de pensionhouder een drank pakket gegeven met lokaal gebrouwen drankjes (kom uit Friesland). Dit samen met een kaart van mijn paard en die van stalgenoot en een doos merci. Dit viel erg goed in de smaak en zo hebben we het ook fijn afgesloten.
Laatst bijgewerkt door E_C op 09-02-19 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

smurfje

Ik geef vaak bij afscheid een leuke klok. Met een foto van of mijn kinderen (afscheid kinderdagverblijf). Of de hond (trimster stopte).

Een klok is altijd welkom en een leuk aandenken

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:41

Ik zou ook geen foto geven van jouw paard. Daar heeft hij niks aan. Heeft hij zelf een paard of ander dier? Dan is daar een foto van wel leuk natuurlijk!

Misschien is iets te doen wel leuk. Een bon ergens voor. Of een fles van z'n favoriete drank, een grote pot vol met zijn favoriete snoep..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:41

Annikab schreef:
Een doos merci met een mooie kaart erbij (met je paard erop oid)? Ik zou zelf niet zo zitten te wachten op een ingelijste foto van andermans paard...

Ik denk dat die oude baas zo'n ingelijste foto van haar paard best wel leuk zou vinden :D Heeft hij straks een muur vol paardenfoto's :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:07

smurfje schreef:
Ik geef vaak bij afscheid een leuke klok. Met een foto van of mijn kinderen (afscheid kinderdagverblijf). Of de hond (trimster stopte).

Een klok is altijd welkom en een leuk aandenken

Ik zou echt niet zitten te wachten op een klok met een foto van andermans kinderen. Of hond. Maar ieder zijn ding denk ik.

Ik zou zoals al getipt werd een goede fles drank geven of zo. Misschien bos bloemen er bij voor zijn vrouw (als ie die heeft). Toen ik bij mijn stal weg ging heb ik een grote bos bloemen en een doos bonbons gegeven met een kaart er bij.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:18

Wij hebben een klok gegeven met de tekst Bedankt voor de fijne tijd!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:23

Wij hebben toen een grote collage gehad met mooie momenten van de stal/onze familie/onze eigen dieren.

Dat was echt tof!

Foto van een paard van een klant of een klok ofzo zou ik niks vinden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:25

Ik heb mijn stal houder een mand gegeven met super veel lekkere dingen voor hem en zijn honden, speelgoed voor de honden enz en een lieve kaart.

Ik wist dat een bierpakket minder in de smaak zou vallen dus vandaar :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:26

Ik zou gewoon een fles drank doen. Meeste mensen van die leeftijd drinken wel graag een jonge borrel.

Een klok, serieus? Wat moet je met een klok? Met een foto van iemand anders erop. Zou niet weten waar ik dat in mijn huis zal parkeren, vrees in de kliko :+
Maar ms kan hij dat in de stal ofzo ophangen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:28

Zin er meer stalgenoten?

Ik zou een mooi schilderij van de stal laten maken. Of een ander herkenbaar punt. Als daar paarden bij horen die erbij doen. Maar de nadruk op zijn stal.

Foto van je paard zou ik niet doen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:30

Er stond geen foto op de klok hoor, weet niet waar je dat vandaan haalt? Alleen "Bedankt voor de fijne tijd" en hij was voor in de kantine waar hij nog steeds hangt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:31

Nee dat stond ergens hierboven :P

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 22:54

Ik zie al leuke dingen voorbij komen, bedankt!

Het is trouwens een hele kleine stal, 3 paarden in totaal waarvan ruim 7 jaar 2 van mij waren. Ik kom ook al jaren op zijn verjaardag etc. Dus wel iets andere band dan op een grote stal. Maar twijfelde heel erg over de foto.

Cadeaubonnen geeft hij door aan andere mensen. (Heb hem ooit een vvv bon gegeven omdat ik zijn trekker mocht lenen maar die had hij aan zijn broer gegeven :+ )

Maar een mand met allerlei lekkernijen is wel een leuk idee!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:04

Ern mooie foto maken van de pensionstal, eventueel laten bewerken (vervagen, schilderij, etc) en op doek/hout/aluminium laten afdrukken?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:14

Iets creatiefs met zijn stal/paarden lijkt mij inderdaad een leuk ideetje (als het past binnen je budget). Lekkernijen zijn zo op!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:41

Hebben jullie een Zuivelhoeve in de buurt? Daar kun je ook hele leuke pakketjes kopen of zelf samenstellen voor elk gewenst budget. Met stukjes kaas, worst, nootjes, chocola enzovoorts. Heel geschikt voor een man van 70 denk ik!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:44

Je kunt ook een luchtfoto bestellen van de stal. Er is een website voor. Zoals ik het begreep zijn de meeste foto's al genomen en hoeft er niet speciaal een vliegtuigje of drone de lucht in. Foto uitvergroten en inlijsten, zal hij vast mooi vinden.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:02

Ik vind het idee van een mooie foto/schilderij/luchtfoto v/d stal wel een heel leuk idee. Dat is ook erg persoonlijk. Anders valt een leuk pakketje met lekkere dingen ook vaak wel in de smaak. Als jullie heel close zijn is een leuke groepsfoto met de paarden op de stal misschien ook leuk. Ook lekker persoonlijk en voor hem een herinnering aan die tijd.

Ik zou zelf totaal niet zitten te wachten op een klok met enkel een foto van andermans dieren/kinderen. Of een foto van andermans paard, haha.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:11

Dat is zo persoonlijk. Mensen die hem niet kennen, kunnen er natuurlijk eigenlijk geen zinnig antwoord op geven.

Zijn er geen familieleden of vrienden/naaste buren die je het kunt vragen?

neila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:37

Als je wat foto's kunt verzamelen (die je zelf hebt gemaakt, misschien van familieleden van hem, wie weet zijn er nog wel oude foto's), kun je een fotoboekje maken. Een persoonlijke boodschap kun je dan in het boekje verwerken.

Leuk dat je dit wilt doen, wat je ook doet , het zal wel gewaardeerd worden!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:17

Een mand met streekproducten is altijd goed.