Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Gypsy schreef:Memes vallen onder parodie. Je hoeft je echt geen zorgen om dit artikel te maken.
Ik ben benieuwd hoe het komt. Ik vraag me dan ook af hoe het zit met bronvermelding. Wat wordt de scheidslijn tussen 'mag niet / alleen met bronvermelding / mag wel'Bubblewrap schreef:Gypsy schreef:Memes vallen onder parodie. Je hoeft je echt geen zorgen om dit artikel te maken.
Misvatting 6. “Memes vallen er niet onder”
De uitzonderingspositie van parodie binnen het auteursrecht is in de verschillende EU landen verschillend vormgegeven en in sommige lidstaten helemaal niet van toepassing. Daarom zullen memes zonder twijfel onder het voorstel vallen en, als het voorstel in zijn huidige vorm wordt aangenomen, door zeer gebrekkige algoritmes worden gefilterd.
https://www.bitsoffreedom.nl/2018/09/05 ... -geholpen/
Ik had nog niet van art.13 gehoord... Ze hebben het getal wel ongelukkig gekozenIk ben benieuwd hoe het komt. Ik vraag me dan ook af hoe het zit met bronvermelding. Wat wordt de scheidslijn tussen 'mag niet / alleen met bronvermelding / mag wel'
Waar ik ook benieuwd naar ben is de organisatie die dit moet gaan handhaven... En in hoeverre zijn er in dat opzicht risico's voor gewone personen? (Boetes voor de plaatser van een bericht).
Witchcraft schreef:Bubblewrap schreef:Kwesties waar de hoge piefen vast over hebben nagedacht.
haha of niet.![]()
Nee even zonder dollen, ik denk dat je wel een punt hebt. Maar kunnen sites niet geweigerd worden door EU-kabinet binnen EU landen?
Gypsy schreef:Oh, my bad...
[ [url=m/ApHho4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bubblewrap schreef:haha of niet.![]()
Nee even zonder dollen, ik denk dat je wel een punt hebt. Maar kunnen sites niet geweigerd worden door EU-kabinet binnen EU landen?
Bubblewrap schreef:Gypsy schreef:Memes vallen onder parodie. Je hoeft je echt geen zorgen om dit artikel te maken.
Misvatting 6. “Memes vallen er niet onder”
De uitzonderingspositie van parodie binnen het auteursrecht is in de verschillende EU landen verschillend vormgegeven en in sommige lidstaten helemaal niet van toepassing. Daarom zullen memes zonder twijfel onder het voorstel vallen en, als het voorstel in zijn huidige vorm wordt aangenomen, door zeer gebrekkige algoritmes worden gefilterd.
https://www.bitsoffreedom.nl/2018/09/05 ... -geholpen/
Ik had nog niet van art.13 gehoord... Ze hebben het getal wel ongelukkig gekozenIk ben benieuwd hoe het komt. Ik vraag me dan ook af hoe het zit met bronvermelding. Wat wordt de scheidslijn tussen 'mag niet / alleen met bronvermelding / mag wel'
Waar ik ook benieuwd naar ben is de organisatie die dit moet gaan handhaven... En in hoeverre zijn er in dat opzicht risico's voor gewone personen? (Boetes voor de plaatser van een bericht).
CoonArt schreef:Het gaat er om dat straks IEDEREEN een LICENTIE moet kopen voor alles wat ze moeten uploaden.... En alles waar al een licentie of copyright op zit (hoe klein ook!) wordt eruit gefiltered.
En dat wereldwijd...
plutolover schreef:CoonArt schreef:Het gaat er om dat straks IEDEREEN een LICENTIE moet kopen voor alles wat ze moeten uploaden.... En alles waar al een licentie of copyright op zit (hoe klein ook!) wordt eruit gefiltered.
En dat wereldwijd...
Ah op die manier. Zat de Engelse artikel al te lezen maar snapte er niks van.
Ik hoop dat t artikel niet door komt.. wat een onzin..