Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 10:52

Aan de hand van een topic over fulltime baan en sporten vroeg ik me af wat dingen zijn die bij jullie elke week standaard zijn?

Ik werk zelf tussen de 36 en 42 uur per week, daarbij hebben we een hond die ik door de weeks een a twee keer per dag uitlaat (de andere rondes doet mijn man). Mijn werk is meestal 45 minuten rijden. In het weekend ga ik standaard in de ochtend met de hond naar een bos of strand. Op vrijdag worden de meeste wassen gedraaid, de rest van het huishouden gaat een beetje tussendoor. In de weekenden is er meestal 1 dag met iets zoals visite of een uitstapje en de andere dag niks. Onze hond kan ook niet alleen blijven dus dat beperkt soms ook.

Verder zijn er geen terugkerende dingen en dat vindt ik eigenlijk heerlijk. Als ik soms schema's van andere lees wordt ik al moe als ik er aan denk :o terwijl andere het juist als ontspanning zien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:01

Mijn vastigheden. Honden uitlaten, huishouden doen en trainen. Dat is het wao dus geen werk meer. Niet echt een vast schema kwa tijd. En week en weekend zit vaak toch aardig vol met afspraken die ik heb. Dit weekend een extreme uitzondering. Gewoon geen afspraken niks. Me myself en de honden. Goede gelegenheid thuis wat aan te rommelen

Ik ben soms ook verbaasd over de volheid van iemands week.zelf ook gehad met trein naar werk waardoor een werkdag al 11 uur was. Paard doen, honden en huishouden en dag alweer om. Of ook weekenden van alles moeten. Zou het niet volhouden.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:04

Ik heb hetzelfde, ik doe wel ontzettend veel maar heb weinig echt 'vast'. Ik werk +/- 40 uur per week, straks gaat dit waarschijnlijk wat meer worden. Verder sport ik erg veel, maar dit plan ik zelf per week in, is dus erg flexibel. Ik spreek veel met vriendinnen af, doe leuke dingen in het weekend, maar wederom, niets vasts. Ik bepaald dus per moment waar ik zin en behoefte aan heb.

Ohja ik probeer 1x per week te wassen, en we hebben een schoonmaakrooster (woon met 2 huisgenoten)

Dieuwke_

Re: Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:09

Hier best wel een strak schema. Ik werk 36 uur, probeer elke dag naar stal te gaan. Maandag/woensdagavond voetbaltraining, dinsdag/donderdagavond sportschool, zaterdag voetbalwedstrijd en zondags kickboksen. Vrijdagavond hou ik altijd vrij voor mezelf.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:17

Ik werk fulltime in het basisonderwijs, daarvoor rijd ik 40 minuten enkele reis. Daarnaast volg ik een post-hbo studie waar ik op donderdagavond heen moet. En dan nog 6x per week naar stal voor mijn paard, huishouden en nu aan het klussen in ons nieuwe huis.
Gekkenwerk al zeg ik het zelf. :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 11:20

marleen_88 schreef:
Ik werk fulltime in het basisonderwijs, daarvoor rijd ik 40 minuten enkele reis. Daarnaast volg ik een post-hbo studie waar ik op donderdagavond heen moet. En dan nog 6x per week naar stal voor mijn paard, huishouden en nu aan het klussen in ons nieuwe huis.
Gekkenwerk al zeg ik het zelf. :=

Dat zou ik echt niet trekken :')

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:25

Ik werk zo'n 45 uur in de week, 6 dagen in de week, daarbij zit ik zo'n 2 uur per dag in de auto.
En train 2 paarden, 1 paard 7 dagen en de andere 2 dagen.
En dan nog natuurlijk mijn huishouden doen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:32

Hier werk ik 24u per week, vriend full time, en het huishouden en de kinderen zijn op t moment onze vaste bezigheden :=

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:34

Ik werk 32 uur per week, met een enkele reistijd van 45 minuten tot een uur, op dinsdag volg ik een deeltijdstudie met colleges van 1 tot half 10 ongeveer
Weekenden huishouden, boodschappen, administratie bedrijf van m’n vriend.
Ik probeer nu ik zwanger ben 4x per week naar m’n paarden te gaan, en eigenlijk moet ik nog 2x per week naar de sportschool maar dat laatste is er al even niet meer van gekomen...
verzorging van de honden doet mijn vriend vrijwel altijd, maar die traint ook 4x per week knpv dus is ook druk genoeg...

Ik heb momenteel eigenlijk ook geen ritme, moet ik maar eens iets aan doen, dan gaat het misschien beter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:37

Ik werk fulltime in de zorg, reis daarvoor 40 min enkele reis ongeveer en ga 3-4 keer in de week rijden met mijn merrie. Daarnaast sport ik thuis nog 2-3 x per week en om de week hebben wij een kleine meid van 4. Verder het huishouden nog en over een half jaar komt daar voor de komende tijd een verbouwing van zowel binnen als buiten (1 hectare grond klaarmaken voor paarden aan huis) bij :+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:41

Naast 30-40 uur werk, 4 paarden binnen en buiten zetten waarvan 2 ook uitmesten. Allemaal voeren en hooibergen vullen.
Dagelijks een was draaien, plooien.
Dagelijks stofzuigen
Koken hoef ik gelukkig niet, mam woont 10 minuutjes verder op.
Zaterdag is poets- en dweildag.
Zondag is ik doe niks dag!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:42

Ik heb niet echt een vast schema.

Ik werk 36 uur.
Werk is een half uur rijden.
Ik kan mijn tijd zelf indelen, meestal begin ik dan om 7 uur.

Als ik thuis kom is er altijd een ding wat ik direct doe. De kattenbak verschonen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:44

Werken.gemiddeld 2 a 3 dagen per week. Elke dag de kattenbak schoonmaken en 2 keer per dag de katten voeren. Vaatwasser in en uit ruimen. De was. Koken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:46

32 uur pw werk ik, dat zijn 4dgn pw. 0700 weg en 17.30 thuis

Di en woensdagavond sport ik

Do ben ik vrij en sport ik, doe ik het huishouden en eventueel afspreken.

Zat sporten we en doen we de boodschappen. Soms ‘s avonds weg naar vrienden of bioscoop.

Zo sport ik en een wasje draaien. Verder doen we niet zoveel of een bezoekje.

Ik probeer de balans te vinden en maar 1 afspraak per Weekenddag te plannen. Ik blok ook altijd 1x per maand een zaterdag of zondag waarin we samen wat leuks doen.

Gemiddeld werk ik ook nog 1 heel weekend in de 6 weken.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:49

Mijn enige vaste bezigheid is bankhangen :+ .
Werk full time 40-50 uur plus weekend en nachtdiensten.
Paard probeer ik toch 2x per week mee op pad te gaan (die staat buiten met een vriendje en wordt verzorgd, mist mij verder niet).
Als de dagen lengen ga ik na het werk soms nog een rondje fietsen of weer paard, even hoofd leegmaken.
En verder bankhangen.
En huishouden als ik er aan denk.
Katten hebben wel dagelijks hun verzorging, kaartenbakken eten etc.
Nu net verhuisd dus sociale leven is even next to zero maar anders zijn er ook avondjes uit ed.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:51

Ik werk 45-50 uren per week. Zaterdagochtend boks ik (of een klasje 25min FIT) op een boksschool. Even afhankelijk van welke les qua tijd het beste in mijn schema past die dag.

Verder probeer ik in ieder geval 3x per week paard te rijden. Soms is dat 2x maar soms ook 4x.

Ik heb net een opleiding afgerond (1 dag per week vrij van werk voor opleidingsdag) en ben blij dat ik het gehaald heb en het voorbij is :')
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 03-02-19 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:52

Ik werk ongeveer 20 a 25 uur per week. 5-6 uur reistijd per dag. Ben niet elke dag thuis ga ook wel eens naar ouders als ik te vroeg of tot te laat moet werken.
Savonds doe ik niet veel meer beetje opruimen en boodschappen en koken. In het weekend was draaien en huishouden. Doe wel bijna elke dag boodschappen op de fiets.

Vriend werkt fulltime en ook wel eens storingsdiensten in het weekend. Die doet af en toe wat in huishouden maar meer het een rommel maken :')

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:57

Ik voel me lui. :+
Ben net afgestudeerd en bijbaantje horeca en in deze rustige maand geen enkele dag ingepland.. maar ben op zoek naar een full-time baan.

Wel sochtends en s'avonds paarden voeren op stal, binnen en buiten zetten, overige klusjes die gedaan moeten worden en natuurlijk minimaal 5 keer per week rijden.

Verder probeer ik 3/4 keer per week 10k te wandelen. Beetje huishouden, en leuke uitstapjes.

Maar vind dit wel even chill eigenlijk. Heb 1 jaar stage gelopen 40 uur per week plus reistijd van 15 uur per week erbovenop en dan vrijdagavond naar Groningen en daar zaterdag en zondag ook nog werken (16-26 uur ;( ) dat nooit meer.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:02

Ik werk 3 dagen, 7.15 uur van huis en rond 16.30 a 17 ben ik bij mijn paard. Op die werkdagen ben ik tussen 18.30 en 19.00 thuis. Degene die als eerste thuis is start met koken. Ik doe tijdens of na het koken de keuken opruimen en dan 's avonds met een boek op de bank. In de avond doen we de kattenbak.
Op vrije dagen doe ik de was (wassen en opvouwen), boodschappen, stofzuigen, ander huishouden net wat er nodig is. Ik ben op die dagen vaak een stuk langer op stal (3 tot 4 uur daar bezig). Met goed weer ga ik wandelen, of ik ga thuis nog wat sporten. In de winter heb ik wat minder vaste activiteiten dan in de zomer. In het weekend houden we tijd vrij om samen leuke dingen te ondernemen. Momenteel doen we ook veel in en rond huis aan opknappen of zelf maken, altijd wel een projectje.

Ik heb geen heel vast schema maar dat wil ik ook niet. We gaan ook vaak spontaan er op uit of gaan naar een concert.
Ik heb in mijn studententijd naast fulltime studie het hele weekend gewerkt (vrijdagavond en zaterdag+zondag). Daarna was het heel luxe om gewoon fulltime te werken en het weekend vrij te hebben :D op een gegeven moment ben ik overspannen geraakt en ben ik van baan geswitcht. Een poosje heb ik 2 werkplekken gehad waardoor ik 4 dagen werkte maar dat hield op. Idealiter wil ik weer 4 dagen werken maar voor nu is het goed zo. Ik verveel me nooit. ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:07

Ik werk tussen de 40 en 50 uur per week.
Ik ga minimaal 4x per week naar stal om te rijden. Uitmesten hoort er ook bij. Ik probeer sinds kort 1x in de maand te starten.
Ik heb 3 honden, waarmee ik ook werk. Hun verzorging doe ik geheel.
Verder doe ik het huishouden meestal 1 dag in het weekend en kleine dingen tussendoor.

Mijn vriend werkt 40 uur en geeft 3 avonden in de week nog ergens les.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:10

Ik werk 40 uur per week. Ma-vr 8-5. Reistijd is 20 min enkele reis. Ik doe de kattenbakken 2x per dag en ik heb 1 was per week die ik op vrijdagavond of zaterdag doe. Afwas elke dag, stofzuigen paar keer per week, net wanneer ik zin heb. Komende week doe ik het paard van mijn vriendin 3x maar normaal heb ik niets te verzorgen/rijden op dit moment.

Soms heb ik een paar weekenden achter elkaar niets gepland en soms zit het propvol. Doordeweeks 's avonds doe ik in principe niets, heb er de energie niet voor helaas. Die vrije weekenden zijn dan erg fijn om energie op te doen.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:20

Ik werk ongeveer 20 uur per week op wisselende dagen en uren, maar meestal zijn de woensdagen, vrijdagen en zaterdagen het drukste.
Ik organiseer bedrijfsuitjes en kinderfeestjes. Daarnaast zijn mijn man en ik erg actief binnen de scouting en zijn daar ook best veel tijd aan kwijt.
Honden uitlaten hebben we verdeeld dus ik, man, en de 3 oudste kinderen.
Huishouden heeft ook ieder zijn eigen taak dus dat is best te doen qua tijd.
Vrije dagen worden meestal besteed aan vrienden, familie of in de zomermaanden festival bezoek.
1x per maand gaan man en ik samen naar de sauna en om de maand samen uit(eten).
Nu ik 't zo opschrijf best druk maar zo ervaar ik 't zelf niet.
Man werkt wel in wisselende diensten inclusief piket maar in ons gezin is dat eigenlijk eerder een voordeel dan een nadeel.
Oja vergeten dat alle 6 personen binnen ons gezin ook nog minimaal 2 keer per week sporten.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:27

Ik woon nog thuis en volg een MBO opleiding, 32 lesuren van 45 minuten per week maakt 24 uur.
Mijn reistijd per dag (ik ga 5 dagen per week naar school) is 3 uur.
Ik sta elke dag (behalve zondag) om 4 of 5 uur op om de abonnee-kranten te bezorgen omdat die om 7 uur bezorgd moeten zijn. Daarnaast dans ik op donderdag avond, daar ben ik 2 uur mee bezig (klein halfuur fietsen x2) en ik rijd op zaterdagochtend paard. Daarvoor vertrek ik om 8:15 van huis en ben tussen 10:30 en 13:00 weer thuis afhankelijk van of ik gevraagd word om te helpen met op/afzadelen en ruiters helpen opstappen, of ik zit in de kantine met een mok chocolademelk :D
Ik besteed ook 1,5 uur per week momenteel aan huiswerk. Voor toetsweken geldt 30/45 minuten per dag :j

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:37

Ik werk gemiddeld 40 u per week. Ik werk 6 ochtenden en 4 middagen/avonden. Rond lunch ben ik altijd thuis en slaapt mijn dochter een uurtje en dan heb ik vaak nog 2 u over om de hond uit te laten, was te doen, boodschappen halen en naar het paard te gaan.

Na de voorjaarsvakantie ga ik nog maar 4 ochtenden en 3 avonden werken en dan zal ik ook meer tijd hebben voor mijn paard. Gelukkig wordt ze goed verzorgt en staat ze zoveel mogelijk buiten met de andere paarden dus dat scheelt wel.

Voor de rest sport ik niet, zou niet weten wanneer haha. De zaterdagmiddag is mijn man weg en ben ik lekker met mijn dochter thuis. Dan knutselen we iets heel groots of gaan ergens heen. Op zondag spreken we altijd af met familie of vrienden. 1x in de maand gaan mijn man en ik een avond zonder kind weg en 1x in de 6 weken gaan we allebei apart van elkaar met vrienden of vriendinnen uit.

Ik hoop over 5 jaar toch wel minder te gaan werken zodat ik meer tijd heb voor mezelf maar dat zien we dan wel weer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:51

Naast werk heb ik zo min mogelijk vaste bezigheden of afspraken.
Ik ga 1x in de week naar hondencursus, that's it. Uiteraard is het beweging geven van de hond een vast gegeven, maar dat doe ik naar eigen invulling.
Vaste afspraken in en een volle invulling van mijn weekenden is voor mij sowieso een no go.