Ali Express, kleding en andere zaken voor kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Ali Express, kleding en andere zaken voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 11:00

Het begon op een gewone zwemles dat je daar als ouders bij elkaar zit te wachten en te kletsen.
toen kwam het over kleding,sport kleding voor de kinderen.
Gelukkig waren er veel gewone mensen en toen kwamen de gewone winkelketens en de gebruikelijke merken ter sprake Zo ook een moeder die bij aliexpress kocht, en zij "je bent dief van je eigen portemonnee als je het niet doet".
Daar heb ik toch eens over na gedacht.Pas maanden later had ik een turnpakje nodig,en een bikini voor dochter en ja het maakte veel verschil en je moet er op wachten. Het ene 14 dagen het andere 3maanden het verscheelde veel in prijs, meer dan de helft.

Toch denk ik wel eens "bizar het komt van de andere kant van de wereld, en kost bijna niets!".En ook bij winkels als action ,xenos,kruidvat,speelgoed etc ,komt er veel uit China.
Zo denk ik toch voor volgend jaar winterjassen en een mooie jurk en pak voor kerst te bestellen voor de kinderen.

En gewoon uit interesse wat hebben jullie daar besteld zijn er nog tips waar op te letten?

JesdaJinn

Re: Ali Express, kleding en andere zaken voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:06

Ik koop er altijd honden speelgoed.
Bepaalde ballen die hier een vermogen kosten en daar heb je er 2 voor minder xD
Qua kleding zou ik wel goed opletten.
Zelf koop ik het er eigenlijk niet maar oud collega die deed dat wel en kwam soms anders uit de verpakking dan dat het werd aangeboden.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:07

Niets voor kinderen, maar ik koop daar onderdelen voor sieraden maken. Voornamelijk paardensieraden dan, voor op het hoofd.

Ik let altijd wel op de verkoper, hoe de rest van zijn producten er uit zien en hoe hij is beoordeeld. Per product kijk ik of het vaak besteld is en of er foto's in de recensies staan. Soms heb je een miskoop, maar voor dat weinige geld vind ik dat niet heel erg.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:10

Ik heb 2 keer iets voor mezelf besteld en beide keren viel het toch flink tegen eigenlijk..
Wil het eigenlijk ook niet meer nadat ik wat tv programmas heb gezien over de manier waarop die zooi gemaakt word :o

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:11

Heel veel komt uit china. Enig nadeel als je groot in koopt zit je inderdaad met invoer en btw etc. Daarom is alles dan hier ook ineens een stuk duurder.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:12

Ik heb er wel eens kinderkleding en speelgoed van besteld.
Komt wel altijd aan maar kwaliteit en maat valt soms tegen.
Daarom ga ik liever naar de primark oid dan zie ik wat ik koop en is ook niet duur.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:13

Ik koop er kinderspeelgoed, soms ook kleding (kleine maatjes), maar ook bijv. dingen voor in huis zoals kussens.

Het is zo goedkoop dat ik twijfel wat er achter zit. Weet niet hoe het precies staat met hun reputatie op het gebied van bijv. kinderarbeid? Daar zou ik meer van willen weten. Het voelt namelijk niet 100% goed om daar iets te kopen. Maar het valt mij bijv. wel op dat bepaalde (kinder)webshops ook artikelen verkopen die verdacht veel lijken op producten van Ali. Dan wel minstens 5x zo duur. Maar ik krijg de indruk dat dat wel van Ali komt..

Ik let op de beoordelingen, eventuele reacties (met foto's) en hoe vaak het besteld is.

Over het algemeen krijg ik goede producten binnen en worden ze ook daadwerkelijk geleverd. Kleding wisselt wel erg. Soms veel te groot. En ook bijv. de drukknoopjes van rompertjes zijn van plastic ipv metaal.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:28

kleding koop ik er niet op (principekwestie, en het feit dat ik genoeg te horen krijg dat er daar vaak iets mee aan de hand is).

Spullen voor Diamond Painting koop ik wel op ali.
Als je dat hier via een webshop koopt (of zelfs bol) is het vaak DP dingen die aangekocht zijn via Ali of in samenwerking met een ali-verkoper. Dan wacht ik liever iets langer en koop ik het liever via Ali.
Gisteren nog een lightpad ontvangen. Super goed verpakt, met werkende, lange usb kabel om powerbank aan te hangen. Ding werkt goed en is degelijke kwaliteit.
Koop dat hier op een webshop en het kost makkelijk 4 tot 5 keer meer. Tja, dan neem ik de gok toch graag en gok met 10€via Ali ipv 40 of 50€ via BE/NL.

Via Ali ook gewoon heel veel keuze.
We hebben wel een maand gewacht, maar een specifieke hondenkam voor onze Samoyeed pup toch enkel gevonden via Ali. 1,77€. We hebben het deze week ontvangen, gisteren vond mijn man een NL webshop met ongeveer dezelfde kammen voor eventjes 10€ en dan nog verzendkosten erbovenop.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:34

In kleding kunnen schadelijke stoffen zitten omdat ze in China minder en anders controleren dan wij. Verder is die kleding vast niet door vrolijke Chinezen gemaakt.

Als een kledingstuk zo goedkoop is heeft iemand anders er de prijs voor betaald.

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:48

Ik koop er vooral telefoon hoesjes (een enkele keer dan), maar dan wil ik er ook niet bij nadenken wie dit dan heeft gemaakt... Want tja, wees eerlijk, voor 2 euro een hoesje incl. verzendkosten :j

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 12:31

Juist de dingen waar ik ook aan twijfel komen hier ook bij jullie terug, inderdaad kinderarbeid en de giftige stoffen en tja milieu....?Dat is toch voor mij wel de overweging wel of niet.

Maar er was 1 turnpakje waar een getypt briefje bijzat, dat was best leuk. zelf kon ik er niets van begrijpen maar de plaatselijke oma van de Chinees wel. Het was gemaakt door invaliden en ze dankten mij voor de aankoop omdat het zwaar is voor invaliden in China.

(dat deed mij best goed eigenlijk of het waar is ?)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:42

Noppes

lieveli schreef:
In kleding kunnen schadelijke stoffen zitten omdat ze in China minder en anders controleren dan wij. Verder is die kleding vast niet door vrolijke Chinezen gemaakt.

Als een kledingstuk zo goedkoop is heeft iemand anders er de prijs voor betaald.

Mijn vermoeden ook! Maar tot in hoeverre mag je er dan op vertrouwen dat de wat kleinere Nederlandse webshops wel een betrouwbaar/verantwoord inkoopadres hebben? Het valt mij dus op dat ik bij diverse webshops producten voorbij zien komen die precies zo bij Ali te vinden zijn.

Urbanus

Kan best zijn dat die invaliden voor een hongerloontje hebben geploeterd op dat pakje. En ik ben hypocriet want ik neem wel iedere 2 jaar een nieuwe Samsung, die worden ook niet fris geproduceerd maar kleding kopen gaat me echt te ver.

Noppes schreef:
lieveli schreef:

Mijn vermoeden ook! Maar tot in hoeverre mag je er dan op vertrouwen dat de wat kleinere Nederlandse webshops wel een betrouwbaar/verantwoord inkoopadres hebben? Het valt mij dus op dat ik bij diverse webshops producten voorbij zien komen die precies zo bij Ali te vinden zijn.

Ik koop daar niet.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:47

Maar de kleding bij de Zara, H&M, of de echt dure merken zoals Chanel enz. worden ook allemaal in dat soort landen geproduceerd. De echt dure high end merken willen daar niet eens iets over uitspreken waar en hoe zij hun kleding laten maken. De goedkopere ketens, zoals Primark en H&M willen nog een soort van transparant daarover doen. Het blijft gewoon lastig, want ook als iets heel duur is, wil dat niet zeggen dat het eerlijk of onder goede omstandigheden gemaakt is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:49

Rena100 schreef:
Maar de kleding bij de Zara, H&M, of de echt dure merken zoals Chanel enz. worden ook allemaal in dat soort landen geproduceerd. De echt dure high end merken willen daar niet eens iets over uitspreken waar en hoe zij hun kleding laten maken. De goedkopere ketens, zoals Primark en H&M willen nog een soort van transparant daarover doen. Het blijft gewoon lastig, want ook als iets heel duur is, wil dat niet zeggen dat het eerlijk of onder goede omstandigheden gemaakt is.

Kleding die ik koop is vaak geproduceerd in Europa. Maar dan ben je iets meer kwijt dan 2 tientjes.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:52

Ook daar is niet altijd alles voor te zeggen, er zijn zelfs merken geweest die de labels in bijvoorbeeld Italië lieten bevestigen waardoor deze ineens in 'Europa' waren gemaakt, maar grotendeels kwam het alsnog uit andere landen, zoals India enz. Of werd het door immigranten gemaakt in Italië. Plus waar komen de stoffen vandaan, die komen ook niet altijd uit Europa. Het is gewoon vrijwel onmogelijk om een puur product te halen, maar je kan uiteraard wel je best doen om zoveel mogelijk goede keuzes te maken.
Laatst bijgewerkt door Rena100 op 30-01-19 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:52

Rena100 schreef:

https://www.webwijzer.nl/duurzaam/eerlijke-kleding.html

Je kan het wel altijd opzoeken. Als je echt duurzaam en eerlijk wil zit je dan wel vast aan een paar merken ja. Helaas..

Wat ik overigens wel merk is dat duurdere kleding toch betere kwaliteit is dan bvb primark. Mijn primark shirtjes sterven veel eerder dan de duurdere shirts. Zegt natuurlijk niks over eerlijkheid/duurzaamheid..

Maar ook om die reden ga ik toch niet meer naar extreem goedkope winkels (zoals Aliexpress, maar ook primark). Ik geloof gewoon niet dat het kan, mensen goed en eerlijk werk geven en dan alsnog zulke prijzen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:53

Nou ik ken de ontwerpers van de merken die ik draag, dus dat zit prima.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:56

lieveli schreef:
Nou ik ken de ontwerpers van de merken die ik draag, dus dat zit prima.

Oh dat probeer ik ook niet te zeggen hoor! Dat geloof ik graag, maar daar is wel wat onderzoek voor nodig. Gewoon even de stad in gaan en daar lekker shoppen werkt dan vaak niet. Het is gewoon jammer vind ik dat er gewoon weinig transparantie is in de kledingindustrie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:02

Ik koop niets in/uit China. De arbeidsomstandigheden zijn er gruwelijk, de veiligheidseisen veel minder hoog (zowel voor de medewerkers als voor de producten die ze afleveren) en je sloopt je eigen economie ermee, want alles wat daar geproduceerd wordt, wordt dus niet meer hier gemaakt.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 15:30

Rena100 schreef:
Er is al een topic over Alieexpress, misschien vind je daar ook wat informatie?

[LN] Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Meestal maak ik de kinderkleding zelf,gewoon omdat het leuk is en dan heb je zelfs ook bewuste merken stof....waar niemand controleert hoe de katoen geplukt wordt, en hoe de wol schapen leven....dus dat is ook geen garantie

dat wist ik niet,ga daar ook zo kijken.
Maar gaat het nu niet een beetje offtopic, mijn vraag was als iemand daar wel iets koopt wat dan?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 15:46

lieveli schreef:
Rena100 schreef:

Kleding die ik koop is vaak geproduceerd in Europa. Maar dan ben je iets meer kwijt dan 2 tientjes.

maar europa kan ook turkije of polen zijn waar het ook niet altijd even netjes loopt, maar daar hoeven we niet persoonlijk om te worden!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:26

Wie wordt er persoonlijk? De kleding komt voornamelijk uit Portugal.

Wol en stofmerken zijn trouwens ook transparant als ze op een eerlijke manier geproduceerd zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:17

Ik wil geen spullen van Ali, o.a vanwege milieuredenen en mensenrechtenredenen.
Liever koop ik duurzame producten. Niet al mijn spullen die ik heb/koop zijn duurzaam geproduceerd. Maar ze gaan iig wel lang mee, en kunnen prima voor meerdere kinderen gebruikt worden zonder in te leveren op kwaliteit. Ik doe zelf ook jaren met kledingstukken, 7-10 jaar is geen uitzondering bij mij. Mijn eigen kleding is wel duurzaam geproduceerd, maar daar is de prijs dan ook naar. Vind ik iets minder moeilijk omdat ik er zelf dus echt jaren en jaren mee doe :+
De zooi van Ali is kwalitatief wel een heel stuk minder en kun je maar kort gebruiken, dat vind ik de belasting op het milieu en de mensen die het produceren echt niet waard.