snuffie123 schreef:Wat betreft huisdieren ben ik van mening dat de dieren die al hebt, gehouden moeten kunnen worden. Je doet je kind ook niet weg als het even wat moeilijker is. Ik zou gek worden als ik ze weg moet doen, dan ga ik liever nog onder de brug slapen. Van dieren ga je nou eenmaal houden. Die doe je niet meer weg.
Een dierenvoedselbank vindt ik dus ook een mooie oplossing. Het probleem hierbij vind ik echter dat mensen ook als ze al geldproblemen hebben, nog dieren gaan kopen. Dát vind ik niet kunnen.
Op zich snap ik je punt, maar ik ben nog steeds wel van mening dat de dieren hier niet de dupe van zouden moeten worden. Die vragen er ook niet om om bij iemand te gaan wonen die ze eigenlijk niet kan verzorgen
Bovendien heb je ook gewoon mensen die niet goed met geld kunnen omgaan, en als ze dan horen dat er een nestje zwerfkittens in de straat ligt ergens denken die misschien wel "ach, die neem ik wel in huis" zonder zich af te vragen of ze hier wel het geld voor hebben.
Helaas zijn er in elk systeem mensen die er misbruik van maken, maar dat maakt het systeem an sich niet slecht
En uiteindelijk hebben de dieren er baat bij.
Ik bedenk me trouwens net ook dat er voor bijstandsgerechtigden een gemeentelijk gesubsidieerde dierenarts is/was in Rotterdam
Dus zelfs daar zijn oplossingen voor.