iPhone Xs: wat vindt Bokt ervan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

E_J

iPhone Xs: wat vindt Bokt ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 17:46

Aangezien het weer tijd wordt voor een nieuwe telefoon, ben ik me weer wezen oriënteren op de site van Tele2. De iPhone Xs trok al snel mijn aandacht, maar voor die pittige prijs wil ik toch graag eerst ervaringen/meningen vragen.

Ik zal het zelf maar even aftrappen met wat mijn eerste indruk is bij het lezen van de beschrijving:

1. Ik ben heel geïntrigeerd door de geheugen opties. 64GB, 256GB, 512GB. Ikzelf ben een rasechte foto verzamelaar en kan het dus echt niet aan om die 2043 precies dezelfde foto’s van mijn slapende hond te verwijderen, dus die flinke geheugen opties klinken best wel goed :')

2. Ik vind het design heel mooi. Hij heeft een mooi uiterlijk en het extra grote scherm in vergelijking met het oude iPhone uiterlijk met home-button vind ik ook wel interessant. Met name omdat ik nu een iPhone 5s heb, lijkt de Xs mij onwijs groot en dus heel mooi beeld.

3. Gebrek aan vingerafdruk ontgrendeling! Ik loop zeer regelmatig te schelden op mijn vingerafdruk ontgrendeling omdat hij gewoon ontzettend vaak niet werkt. Als ik net de hond even flink heb geaaid kan hij mijn vingerafdruk niet lezen, als ik net uit de douche kom kan hij mijn vingerafdruk niet lezen, als ik hele koude handen heb kan hij mijn vingerafdruk niet lezen. Die Face ID lijkt me dan dus ook ontiegelijk handig.

4. 12-megapixelcamera met automatische HDR-functie en mogelijkheid om zelf de achtergrondblur aan te passen. Ik heb een passie voor fotograferen, maar kan helaas natuurlijk niet 24/7 mijn Canon camera meeslepen. Daardoor mis ik helaas heel vaak de kans om net even die mooie zonsopgang vast te leggen. Als dat nou ook nog eens mooi met mijn telefoon zou kunnen? Dat zou een feest zijn

5. Waterbeschermend ontwerp. Sla me maar vast, want ja hoor, ik ben één van die mensen die de mobiel mee de douche in neemt. Ik kijk graag YouTube filmpjes onder de douche, sue me! Nee ik hou natuurlijk niet mijn telefoon onder het water, maar ik kan ook niet voorkomen dat er af en toe wat spetters tegenaan komen. Of dat mijn vingers niet helemaal droog zijn. Waterbeschermend voelt dan toch wat veiliger!

Verder kan ik niet zeggen dat ik ook maar een beetje verstand heb van wat bijvoorbeeld ‘Super AMOLED’ of ‘Dual-sim’ of ‘NFC’ zou moeten zijn. Maar so far ben ik best wel impressed!

Zijn er Bokkers met ervaring? Klinkt het allemaal te goed om waar te zijn en klopt er geen barst van, of is hij echt zo goed als hij lijkt? Is hij die €1400 (*bankrekening huilt hardop*) waard?

Edit: €1400 voor 512GB, €1200 voor 256GB, €1000 voor 64GB

Anoniem

Re: iPhone Xs: wat vindt Bokt ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:28

Dual-sim betekent dat je met twee simkaarten tegelijk kan werken, bijvoorbeeld als je je persoonlijke telefoon ook voor werk gebruikt. Voor zover ik weet is dit in Nederland alleen niet mogelijk met iPhone omdat dit nog niet uitgerold is.

Ik heb zelf de X, een modelletje eerder, maar mijn vriend heeft de Xs en ik vind hem zeker z'n prijs waard. Nou ben ik sowieso een bevooroordeelde iPhone-snob, maar ik vind absoluut dat ze hun beloftes waar hebben gemaakt. De camera is in ieder geval echt onwijs fantastisch, en zeker vanaf een 5s denk ik dat het een hele fijne upgrade is.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 21:37

Emmaa_ schreef:
Dual-sim betekent dat je met twee simkaarten tegelijk kan werken, bijvoorbeeld als je je persoonlijke telefoon ook voor werk gebruikt. Voor zover ik weet is dit in Nederland alleen niet mogelijk met iPhone omdat dit nog niet uitgerold is.

Oh zo! Dat wist ik niet, dat dat een ding is :D
Wat zou jij voor geheugen aanraden? Ik zou echt niet weten wat ik van het geheugen moet verwachten namelijk. Is die 512GB overdreven/onnodig veel? Of is het juist handig? Ik weet alleen dat de 16GB van de 5s belachelijk snel vol is _O-

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:47

ikzelf heb de vorige versie; de Iphone X.
Vind hem absoluut geweldig maar ben dan ook een apple fanaat, ja dat geef ik graag toe. De Camera is fantastisch! gezichtsherkenning werkt bij mij fantastisch en ik ben net zoals jij een echte fotoverzamelaar en ik krijg zelfs mijn 64GB model niet vol !

gebruik mijn gsm soms ook onder de douche voor muziek, filmpjes of smsen en allemaal geen probleem.
enige wat ik je kan aanraden is een GOED sterk hoesje liefst van apple zelf. aangezien mijn Iphone X de grond op ging met een 2€ hoesje van Wish en de achterkant dus een barst heeft. tja dat heb je dan met dat glas.

Maar zonder leugens; ik zou geen enkele andere telefoon meer willen !

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:49

Ik heb ook de gewone X en ben er erg blij mee. Had na mijn iphone 6 toch een keer de overstap gemaakt naar samsung galaxy s9 plus (vond de X eerst te duur) maar ik kon er gewoon niet blij van worden. Na 2 weken dus toch omgeruild voor de X en eigenlijk vanaf het eerste moment geen spijt gehad.
Camera is inderdaad super, vooral de portret functie maakt in goed licht echt ontzettend mooie foto's. Ook de gewone modus laat de wensen niet over, de foto's zijn van zichzelf zo haarscherp met mooie kleuren.

De bediening was ik erg snel aan gewend. Face ID werkt erg goed vind ik, terwijl inderdaad touch ID toch wel eens haperde met bezwete vingers etc. Soms pakt hij hem niet als je niet helemaal goed ervoor zit, maar ik vind toch dat hij echt wel heel vaak het gewoon snel en goed doet.

Qua opslag, ik gebruik icloud, 200gb voor 3 euro per maand en daar zet hij automatisch je foto's op. Je kan wel gewoon vanuit de foto app bij je foto's, dus in het gebruik veranderd er niets. In je geheugen merk je het wel, je foto's en video's nemen amper nog plek in, erg handig dus! Ik heb nu 17.000 foto's en 900 video's erop staan (ook nog van mijn iphone 6 en 4) en nu pas 19,7 GB van de 64 GB in gebruik (in totaal, dus niet alleen foto's).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:01

De duaal Sim in iPhone Xs is 1 fysieke en 1 zogenaamde e-Sim. Oftewel en elektronische Sim. En dat wordt in nederland nog door geen enkele provider ondersteund.

Ik heb de Xs nu sinds die uit kwam en ik ben er dol gelukkig mee.

Ik was vooral bang dat ik de home knop zou missen, maar het swipen van onder naar boven werkt heel natuurlijk. Ik heb de home knop eigenlijk geen seconde gemist. Het is wel even zoeken naar bepaalde functies zoals het uitzetten van de telefoon en screenshot maken, maar als ik het even niet meer weet vraag ik het aan Siri :+

Ook de camera ben ik echt van onder de indruk. Ik vond de camera nooit zo belangrijk, want ik heb een hele goede dure camera voor fotografie, dus die kiekjes van de telefoon... ach. Maar de fotos zijn echt super en die portret stand is écht heel goed. Ik maak nu veel meer fotos met de telefoon.

Wat betreft opslag zou ik als ik jou was eens kijken naar de app PhotoSync. Die bied hele uitgebreide synchronisatie mogelijkheden naar allerlei apparaten en services. Die houdt precies bij wat al wel en wat nog niet gesynchroniseerd is. Zo kun je met een gerust hart fotos op de telefoon verwijderen, zonder dat je ze kwijt bent, omdat ze dan gewoon op je computer staan bijvoorbeeld.

Het scherm is prachtig. De batterij is vergelijkbaar met alle andere smartphones.

Ik wilde eigenlijk de XR, maar ik zat toen al 2 maanden met een telefoon met kapotte gps en ik was het zat. Toen bleek de XR pas ruim een maand later uit te komen en toen dacht ik f*ck it. Dan maar de Xs. Maar eigenlijk heb ik er helemaal geen spijt van. Ben er heel erg blij mee.

Ik dacht eerst: crisis! Ruim 1000 euro voor een telefoon. Maar eigenlijk is dat natuurlijk niet meer zo. Het is gewoon een complete computer die toevallig ook kan bellen.

Btw. Als je écht een goed hoesje wil, pak er dan 1 van Mous.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:11

Hier ook een iPhone xs en ben er heel blij mee.
Face id werkt echt veel beter dan de vingerafdruk, ik ben van de 7 naar de xs gegaan en was in begin even wennen ivm waar alles zit en hoe je screenshot maakt.

Kwa geheugen heb ik zelf de grootste omdat ook ik heel veel geheugen gebruik voor de foto’s, mijn zoon heeft die van 256 maar maakt niet zoveel foto’s dus heeft daar meer als genoeg aan.
Als je echt zoveel foto’s maakt dan zou ik voor de 512 gaan, niks vervelender dan dat je telefoon vol is .
Laatst bijgewerkt door Zorry op 25-01-19 22:20, in het totaal 2 keer bewerkt

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:17

Ik ben voor de XR gegaan i.p.v. de XS! De prijs vond ik toch wel erg pittig en ik mocht geen zakelijke telefoon boven de 1000€ declareren waardoor ik ook weinig keus meer had :+ maar heb nu wel de uitvoering met extra veel opslag en nog steeds onder de duizend euro.

Naast dat de XR een stuk vriendelijker geprijsd is, issie nog een stukje groter dan de XS :D het formaat zit tussen de XS en de XS max in. Het enige grote verschil (vind ik) is dat de XR dus geen dual camera heeft. Mis ik dat? Nee; want ik weet niet beter :) maar mocht je een dual camera gewend zijn dan kan ik mij voorstellen dat je dat nadelig zou vinden. En de XR heeft geen OLED maar ‘gewoon’ een LCD scherm. Merk je dat? Nee; tenzij je een XR en XS naast elkaar zou houden, anders weet je niet beter :D

Verder zijn de megapixels in beide camera’s gelijk en heeft de XR ook een portret functie. Qua design kijk ik daar tegenwoordig niet heel erg meer naar, aangezien ik er toch een hoesje omheen knal en je daar niks meer van ziet :+ als ik het mij goed herinner heeft de XR ook een betere batterij duur dan de XS.

Succes met het maken van een keuze! Hoe dan ook zijn het allemaal goede telefoons :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:34

Ik heb de Xs, gelukkig via werk van mijn man, want zelf vind ik het wel veel geld. Ik ben van een 6 naar de Xs gegaan, hoeraaaa, vooruitgang ;)

Ik ben er heel blij mee. Hij maakt prachtige foto’s, ik heb het een na grootste geheugen erin. Dus ik kan voorlopig nog even vooruit met foto’s maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:39

Ik zou voor foto opslag altijd voor iCloud gaan. Abonnementje kost amper wat en dan stamp je iig je telefoongeheugen niet vol met 100.000 foto's van een hond/kat in dezelfde positie.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:04

Ik ben erg blij met de xs :j
Face id werkt perfect, ook met sjaal en muts om/op. Zolang je lippen, neus en ogen vrij zijn doet hij het. Camera is ook echt heel goed, lekker scherp. De portret functies zijn heel leuk om mee te spelen en uit te proberen.
Het scherm is mega scherp, moest er in het begin echt even aan wennen (ik kreeg hoofdpijn van filmpjes :o ). Wel even wennen aan de bediening maar dat heb je binnen een dag wel door.
Zeker een aanrader, maar dat vind ik van alle Apple producten t.o.v. andere merken

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:06

Face id werkt echt heel fijn, de foto’s zijn prachtig.
Het is een juweel.
Doen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:10

Ik heb de xs nu een week en echt een super fijne mobiel, moet er wel aan wennen dat de powerknop aan de zijkant zit i.p.v. bovenop zoals bij mijn oude iPhone SE, ik maak daardoor dus ook wel eens per ongeluk een screenshot als ik per ongeluk de volume knop en powerknop indruk, maar dat is een kwestie van wennen

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:20

Ik wilde de Xs. Toen twijfelde ik ineens tussen die en de Xr. Daarna dacht ik 'maar eigenlijk verschilt die helemaal niet zoveel met de X...'.
Uiteindelijk ben ik voor de 8 gegaan, gezien die weer praktisch hetzelfde is als de X, afgezien van design.

Ik vind de Xs echt overpriced als je naar de verschillen kijkt tussen de 8 en de Xs. De Xs is namelijk bijna €500 duurder en dat terwijl de chip maar één generatie jonger is. Het zal vast een super telefoon zijn, maar waarom zou de 8 niet goed genoeg zijn? Die vraag kon ik zelf niet zo goed beantwoorden, vandaar mijn keuze voor de 8.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:10

Ik heb sinds een paar maanden ook de XS. Hele fijne telefoon. Hiervoor had ik de 7 en ben erg blij met het grotere scherm zonder dat de telefoon groter is. Home knop mis ik ook totaal niet en de face id werkt echt super! Aanrader deze telefoon.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:30

Ik twijfel tussen de x, xr of de xs :') .
Ook vanwege de prijs en de meerwaarde van de xs..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:56

Dat geld!!

Ik vind het prachtig hoor maar kan onmogelijk zoveel geld uitgeven voor een mobieltje...

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:59

Ik ben van een 5 naar een XR gegaan twee weken terug. Geen XS omdat ik de prijs niet in verhouding vond staan met de meerwaarde die het zou hebben ten opzichte van de XR. Face id werkt inderdaad echt heel fijn en ook de homeknop mis ik niet.

Troi, ik heb een sim-only en spaar voor een losse telefoon. Alleen koop ik die pas als mijn telefoon echt op is. Als het echt niet anders kan. En dan valt het best mee. Ik koop dan inderdaad doorgaans het nieuwste model zodat ik weer een flinke tijd vooruit kan. Als ik een Android zou hebben zou ik duurder uit zijn over het geheel genomen. Als ik zie hoe snel mijn lief zijn mobiel moet vervangen omdat er geen updates meer komen of omdat hij te traag wordt......

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:02

Es_ther schreef:
Ik twijfel tussen de x, xr of de xs :') .
Ook vanwege de prijs en de meerwaarde van de xs..
Ik heb afgelopen november de X (256 gb) gekocht, verschilt nauwelijks met de XS. Helaas nog duurder dan de xr die ik eerst wilde, maar die is een flink stuk groter, en voor mij helaas echt te groot!

Ik ben in iedergeval blij met mijn X, goede upgrade van de iPhone 6.. Als je het geld hebt zeker doen! En mijn advies is neem zeker een groter geheugen dan 64 GB, besturingssysteem is enorm,en met veel foto’s ect gaat het hard. :’)

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:07

Ik heb zelf de X met 64GB heb nu rond de 1500 foto’s en me geheugen zit op de helft nou moet ik ook wel zeggen dat er wat spelletjes apps opstaan en verder beetje de standaard social media apps. Ik denk want had met me 8 Plus 256 GB je meer als genoeg hebt. Je kan ook altijd iCloud kopen voor vrij goedkoop per maand maar dat heb ik persoonlijk niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:07

Thanks Rinke!
Jaa, heb nu de 7 met 128 gig, dus wil wel iets groter dan 64 :') .

Heb wel iCloud, maar merk dat veel geheugen wel fijn is.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 12:43

Lughnassadh schreef:
Troi, ik heb een sim-only en spaar voor een losse telefoon. Alleen koop ik die pas als mijn telefoon echt op is. Als het echt niet anders kan. En dan valt het best mee. Ik koop dan inderdaad doorgaans het nieuwste model zodat ik weer een flinke tijd vooruit kan. Als ik een Android zou hebben zou ik duurder uit zijn over het geheel genomen. Als ik zie hoe snel mijn lief zijn mobiel moet vervangen omdat er geen updates meer komen of omdat hij te traag wordt......

Hier hetzelfde hoor! Ik vervang mijn telefoon ook echt alleen als het nodig is, en ik merk gewoon dat deze telefoon klaar is. Hij lijkt af en toe een beetje bezeten :') _O-
Probeer ik rustig op YouTube een filmpje te kijken, besluit hij ineens uit zichzelf op ‘like’, ‘dislike’, ‘share’ en ‘add to watch later’ te klikken terwijl mijn telefoon op tafel ligt en ik ‘m niet eens aanraak >;)
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van rare fratsen die mijn telefoon op eigen initiatief uithaalt waardoor ik toch wel toe ben aan een nieuwe telefoon

Ik denk dat ik ga voor de 256GB met iCloud! Ik neem ook een nieuw telefoonabonnement omdat ik toch niet tevreden ben met mijn huidige (2G internet, 120 belminuten en onbeperkt sms) en ga over naar Tele2 met alles onbeperkt. Onbeperkt internet, bellen en sms voor €25 per maand vond ik toch best wel aantrekkelijk klinken :j

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:49

E_J schreef:
Hier hetzelfde hoor! Ik vervang mijn telefoon ook echt alleen als het nodig is, en ik merk gewoon dat deze telefoon klaar is. Hij lijkt af en toe een beetje bezeten :') _O-
Probeer ik rustig op YouTube een filmpje te kijken, besluit hij ineens uit zichzelf op ‘like’, ‘dislike’, ‘share’ en ‘add to watch later’ te klikken terwijl mijn telefoon op tafel ligt en ik ‘m niet eens aanraak >;)
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van rare fratsen die mijn telefoon op eigen initiatief uithaalt waardoor ik toch wel toe ben aan een nieuwe telefoon

De mijne besloot gewoon halverwege gesprekken uit te vallen. Ook heel handig :D .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:54

Mijn 6s wilde graag zelf mensen bellen :') .
Ik had een sociale telefoon denk ik.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:04

Es_ther schreef:
Mijn 6s wilde graag zelf mensen bellen :') .
Ik had een sociale telefoon denk ik.

Je kan de X, XS en XS Max altijd even komen bekijken natuurlijk ;-)

Hier XS 512GB. Face-ID werkt ook als je natte vingers hebt door regen, dus dat is al top. Accu is fantastisch, zelfs met mijn zéér heavy use krijg ik hem niet leeg op een dag van 6 tot 22.

Maar qua verschil met de X... merk amper wat eigenlijk.