Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wendy1987 schreef:Hier hetzelfde. Elke dag zo'n beetje hetzelfde. Maar haal uit kleine dingen geluksmomentjespaard. Hondjes. Partner. Dan denk ik. Heb ik toch maar geluk mee

Joolien schreef:Ik zie het zo, ik stel mezelf de vraag 'waar wil ik over 10 jaar zijn?' En dan kijk ik wat ik daarvoor nodig heb. Om antwoord te geven op die vraag, ik wil psycholoog worden, en ik studeer hier momenteel voor. En de studie is mijn alles, ik vind het leuk, ik kan er mijn ei kwijt, ik doe het heel graag en ik ben er goed in. En dat drijft mij, dat zorgt ervoor dat ik soms echt knallend van blijdschap en trots als een filmster de school uit loop![]()
Daarnaast doe ik niet zoveel maar heb ik genoeg hobbies en vrienden. Ik doe tennis omdat ik dat leuk vind,ben met yoga begonnen om te kunnen ontspannen, ben gestopt met paardrijden omdat het me stress opleverde en in de zomer doe ik aan stormchasen.
Maar op zich nu je het zo zegt heb ik dat ook wel, ik ben nu (na een mbo studie die ik niet leuk vond) bezig met een hbo studie waarbij ik ook mensen ga helpen, en het idee dat ik dat werk kan gaan doen maakt me wel erg blij
Ik doe ook wel echt een studie die ik leuk vind.
, en hoewel ik mijn werk best leuk vind, bekruipt die sleur mij ook, weet ook niet zo goed wat mijn volgende doel is. Heb daarnaast een eigen huis gekocht dat opgeknapt moet worden waar veel tijd en geld in gaat zitten. Dus ben eigenlijk alleen maar bezig met mijn werk en het huis. Het huis afmaken an sich is natuurlijk wel een doel, maar dan? Geen idee. IsaCalixa schreef:Joolien schreef:Ik zie het zo, ik stel mezelf de vraag 'waar wil ik over 10 jaar zijn?' En dan kijk ik wat ik daarvoor nodig heb. Om antwoord te geven op die vraag, ik wil psycholoog worden, en ik studeer hier momenteel voor. En de studie is mijn alles, ik vind het leuk, ik kan er mijn ei kwijt, ik doe het heel graag en ik ben er goed in. En dat drijft mij, dat zorgt ervoor dat ik soms echt knallend van blijdschap en trots als een filmster de school uit loop![]()
Daarnaast doe ik niet zoveel maar heb ik genoeg hobbies en vrienden. Ik doe tennis omdat ik dat leuk vind,ben met yoga begonnen om te kunnen ontspannen, ben gestopt met paardrijden omdat het me stress opleverde en in de zomer doe ik aan stormchasen.
Ik moest wel even lachen om die ene zin over de filmster, geweldigMaar op zich nu je het zo zegt heb ik dat ook wel, ik ben nu (na een mbo studie die ik niet leuk vond) bezig met een hbo studie waarbij ik ook mensen ga helpen, en het idee dat ik dat werk kan gaan doen maakt me wel erg blij
Ik doe ook wel echt een studie die ik leuk vind.
Echt heerlijk is dat
ik heb een lange bucketlist waar ik actief mee bezig ben, we zijn nu aan het sparen om twee maanden te gaan reizen en ooit willen we ergens wonen waar de zon vaker schijnt. Natuurlijk daar moet je ook werken om te kunnen leven, maar ik merk echt dat ik een gelukkiger mens ben als de zon schijnt. 
Dat komt stapje voor stapje en van alle kleine dingetjes genieten!

en samen maken zij die drive. shirleyp schreef:Ik heb geen echte drive en vind dat prima! Ik las laatst dit artikel:
https://www.npo3fm.nl/nieuws/tussenuur/ ... uk-te-zijn
Ik denk echt dat hij daar een punt heeft. Ik geniet van ‘gewone’ dagen, hoe suf en saai dat ook lijkt. Maar ik heb genoeg ellende meegemaakt om juist saaie en gewone dagen enorm te waarderen