Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyy_

Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 23:24

Vanmorgen, toen de dorpsgek losgelaten werd...

Ja, ik dus.

Met heel veel moeite en fysieke pijn sta ik iedere ochtend vroeg op, om voor werk even langs paardlief te gaan.

Deze ochtend liep dit echter niet volgens plan. Nietsvermoedend kwam ik aan met volle handen bij mijn auto en probeerde ik mijn sleutel in het slot te doen. "Hé, het lukt niet... Even harder duwen..."

Slaapdronken denk ik na waarom dit nou weer niet lukt en mopperend zet ik de 4 tassen op de grond, die ik bij mij had voor een weekendje Ardennen. :)* :)* :)* Het had gevroren. Nadat ik heel scherp tot deze conclusie kwam, probeerde ik de andere kant van de auto eens. "Hmm dit lukt ook niet.."

Ik weer naar boven, mijn appartement in om warm water te halen. Eenmaal boven ging ik opzoek naar iets waarmee ik het warme water ook weer mee naar beneden kon nemen. Geen emmer of afwasteil te vinden.

Vervolgens ben ik met een sleutel en enige kennis van natuurkunde de autodeur open gaan wrikken. Ook geen succes, wel een originele, kromme schuursleutel als resultaat +:)+ . Inmiddels stond de buurvrouw van 3 hoog mij aan te staren, alsof ik een slechte amateuristische autodief zou zijn. Heerlijk, zo om 6u in de ochtend, in de kou.

Buurvrouw 2, naast de buurvrouw van 3 hoog, kwam inmiddels ook aangewandeld. Zij moest nog gaan beginnen aan het geprutst. In de tussentijd kwam ik met het briljante idee om tegen de deur te blazen, waarbij de buurvrouw onwijs moest lachen en dus checkte of ik mijn pillen niet nog boven had laten liggen. :# En ik dacht:" Wacht maar, tot jij bij jouw eigen auto komt"

Tussendoor was ik aan mijn koffie-to-go begonnen en kwam ik erachter dat mijn hersenen toch nog wel aanwezig waren en kwam ik tot de conclusie dat de kofferbak wel open kon en ben ik heel lenig via de kofferbak de auto in gekropen. *\%/*

En dit allemaal VOOR 6:30u in de ochtend.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:27

Ik dacht echt dat de clue van je verhaal was dat je bij andermans auto stond :')

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:28

annepaardoes schreef:
Ik dacht echt dat de clue van je verhaal was dat je bij andermans auto stond :')

Ik ook _O-

Via je kofferbak je auto in moeten komen is trouwens ook wel erg!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:28

annepaardoes schreef:

Echt he :') of de verkeerde sleutels zou hebben

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:29

Pfoe, wat een gedoe zeg! Hopelijk kom je er voortaan makkelijker in met die vrieskou! :=

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:29

Ik zat ook echt te wachten op het antwoord dat je bij de verkeerde auto stond. Jammer hahahaha

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:31

Als de deur van de auto dicht zit gevroren helpt het ook om te duwen. Als je gaat trekken heb je nog kans dat je het handvat in je hand hebt en je deur nog steeds dicht is.

Of je rubbers insmeren

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 23:31

annepaardoes schreef:

:') _O- Had zomaar gekund! Heb wel zo'n ervaring met een fiets, toen had iemand toevallig precies eenzelfde fiets. En ik maar zoeken naar de fietssleutel. Snapte er niets van, want ik zette mijn fiets nooit op slot. Bleek de mijne ernaast te staan. :)*

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:32

lrm schreef:
Ik zat ook echt te wachten op het antwoord dat je bij de verkeerde auto stond. Jammer hahahaha

Zelfde hier :')

Maar dan moet je wel erg lenig zijn om via de kofferbak er in te kruipen :P
Laatst bijgewerkt door xRiiannex op 18-01-19 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumi

annepaardoes schreef:

Dit :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Briljant. :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:34

annepaardoes schreef:

Precies dit.

Gelukkig ben je wel in de auto gekomen. Misschien een flesje slotontdooier halen voor de volgende keer.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:38

Dit verhaal had ik kunnen schrijven vandaag. Inclusief via de kofferbak naar binnen klimmen :D

Na een kilometer of 15 rijden kon de deur weer van het slot :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:40

annepaardoes schreef:

Dat had ik, tot ik instapte en in één automaat bleek te zitten. Heb toch zeker 5 minuten als een aap naar een sinaasappel naar die auto staan kijken. :') Mijn auto stond een verdieping hoger...

TS, heerlijk verhaal! _O_

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 23:42

Schuur_ schreef:
Als de deur van de auto dicht zit gevroren helpt het ook om te duwen. Als je gaat trekken heb je nog kans dat je het handvat in je hand hebt en je deur nog steeds dicht is.

Of je rubbers insmeren

Daar was ik idd ook bang voor, dat ik ineens met de deurhendel in mijn hand zou staan. :')

xRiiannex schreef:
lrm schreef:

Zelfde hier :')

Maar dan moet je wel erg lenig zijn om via de kofferbak er in te kruipen :P

Heb het vage vermoeden dat ik morgen onder de blauwe plekken zit hoor 8-)

zonnebloem18 schreef:
annepaardoes schreef:

Precies dit.

Gelukkig ben je wel in de auto gekomen. Misschien een flesje slotontdooier halen voor de volgende keer.

Staat op mijn boodschappen lijstje, vlak onder de afritsbroek, vooraf gesmeerde boterhammen en het begin van een fietsroute (zoals Brigitte Kaandorp leuk omschrijft :+ )

KimD schreef:
annepaardoes schreef:

Dat had ik, tot ik instapte en in één automaat bleek te zitten. Heb toch zeker 5 minuten als een aap naar een sinaasappel naar die auto staan kijken. :') Mijn auto stond een verdieping hoger...

Hahaha dit is ook een mooie, heerlijk! _O-

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:44

Ik heb ook wel eens een bevroren slot open geblazen, conclusie: ik hing met me lippen aan de auto.
Het banketstaaf was dat ik 4 mensen naar zou brengen. Die lagen helemaal in een deuk en ik heb een week met bloedende lippen gelopen.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:44

KimD schreef:
annepaardoes schreef:

Hoe kwam je in die auto dan :o

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:45

annepaardoes schreef:

Hahaha dat had ik dus ook :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:51

Ik zat tijdens je verhaal al te lachen omdat ik ook dacht dat je bij de auto van een van de buurvrouwen stond :D
annepaardoes schreef:

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:53

Gewoon deze 3 zaken bij de hand hebben voortaan, heb je nooit meer dat soort problemen. (en de siliconenstick en slotontdooier preventief gebruiken zo nu en dan)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:55

Hahahahaha geniaal :')

Birdie60 schreef:
Ik heb ook wel eens een bevroren slot open geblazen, conclusie: ik hing met me lippen aan de auto.
Het banketstaaf was dat ik 4 mensen naar zou brengen. Die lagen helemaal in een deuk en ik heb een week met bloedende lippen gelopen.

Dit vind ik met afstand een van de grappigste dingen die ik ooit gelezen heb :') :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:56

xRiiannex schreef:
KimD schreef:

Hoe kwam je in die auto dan :o

Ingestapt, ik vergeet de helft van de tijd af te sluiten. Sterker nog, 75% van de tijd steekt de sleutel nog op het contact.

En de eigenaar van die auto had blijkbaar hetzelfde euvel. :D

Maris_

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:03

Haha herkenbaar!! Vanochtend ook via de kofferbak gedaan. Alleen geen starende buren :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:05

Ik had ook echt ingezet op de verkeerde auto _O-
Maar die kofferbak moet ik onthouden als de volgende keer geen van beide portieren open wilde. Vanochtend volstond gelukkig tussen de auto en de schutting wurmen om bij het passagiersportier te komen. Daar mocht de sleutel wel in en hij draaide zowaar nog om ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:17

annepaardoes schreef:

Nou das precies wat ik dacht :p
Of dat ze de kofferbak achter zich dicht zou trekken en de auto niet meer uit kon komen omdat de deur vast gevroren zat of zo