Pijnstillers niet leverbaar tot eind maart.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Pijnstillers niet leverbaar tot eind maart.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 16:25

Kom bij apotheek verrassing pijnstillers niet leverbaar tot eind maart. Alleen met lactose of aspartaam. Maar daar kan ik niet tegen. Sjips hoe nu verder.

Gaat om brufen bruis. Enige die ik mag hebben of Tramadol maar dat is te zwaar en met autorijden niet te doen. Kan zo thuis gaan rondbellen dan hopen dat nog ergens te krijgen is.

Ben er niet blij mee. Zonder functioneer ik niet best

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Pijnstillers niet leverbaar tot eind maart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:29

Is hij ook niet verkrijgbaar bij de drogist? Of in een lagere dosering? De apotheek kan al maanden mijn ibuprofen 600 niet leveren, maar ik kan wel bij de drogist 400 en 200 halen, dan ben ik er ook. Misschien is er voor jou ook wel zo'n oplossing.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:29

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:31

Iedere apotheek zou het magistraal moeten kunnen bereiden. Zelf produceren dus vanuit de grondstof.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:33

Of bij de apotheek vragen om 2 verschillende doseringen bij elkaar zodat je toch op het juiste aantal mg uitkomt. Hebben ze met mijn pijnstillers toendertijd ook gedaan, 2x 25 ipv 50 omdat de 50 MG al maanden niet meer leverbaar was. Ik denk nu nog steeds niet := vaak is er wel wat mogelijk.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:34

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:35

Ibbel schreef:
Iedere apotheek zou het magistraal moeten kunnen bereiden. Zelf produceren dus vanuit de grondstof.

Dit gebeurt bijna nergens meer tegenwoordig.

Ik heb even gekeken en zie staan dat het deze week weer leverbaar zou moeten zijn..
Of moet je ook echt een specifiek merk hebben?

Sowieso niet netjes dat je zelf rond moet bellen, het zou de apotheek sieren dit zelf even te doen voor je.

Edit: Oh zie dat je Brufen moet hebben.. Ik kan wel even kijken of er een generieke is zonder de stoffen waar je niet tegen kan?
Laatst bijgewerkt door Isabel op 16-01-19 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:37

Mijn zusje is ook lactose-intolerant en slikt lactase, dit helpt voor haar.
Werkt zoiets ook voor jou?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:37

Ik weet dat het bijna nergens meer gebeurt, maar daarom moet een beetje apotheker het nog wel kúnnen. Dat ze vaak niet willen, en dat verzekeringen er nogal eens over zeiken, dat klopt helemaal. Maar iemand gewoon met lege handen laten staan is onzin. Er is gewoon een oplossing voor.
Daar doen die gasten tenslotte hun opleiding voor. Anders zijn het niet meer dan verheerlijkte dozenschuivers, let's be fair. Want de medicatie-interacties staan gewoon in de computer, daar hoeft een apotheker ook z'n hoofd niet meer voor te gebruiken.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:40

Ibbel schreef:
Ik weet dat het bijna nergens meer gebeurt, maar daarom moet een beetje apotheker het nog wel kúnnen. Dat ze vaak niet willen, en dat verzekeringen er nogal eens over zeiken, dat klopt helemaal. Maar iemand gewoon met lege handen laten staan is onzin. Er is gewoon een oplossing voor.
Daar doen die gasten tenslotte hun opleiding voor. Anders zijn het niet meer dan verheerlijkte dozenschuivers, let's be fair. Want de medicatie-interacties staan gewoon in de computer, daar hoeft een apotheker ook z'n hoofd niet meer voor te gebruiken.

Nee hoor, in de meeste apotheken hebben ze überhaupt geen bereidingsruimte meer. En als het niet leverbaar is bij de groothandel, is de grondstof in 99% van de gevallen ook niet leverbaar.
En over de interacties... Apothekers bepalen juist wat er wel/ niet moet gebeuren met zo’n interactie, dat gaat een computer echt niet beslissen hoor :+
Beter praat je niet over zaken waar je 0 verstand van hebt.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:46

ze hebben ook gewoon de ibuprofen 600 mg in pillen, ik kreeg deze mee van het ziekenhuis als vervanger voor de bruistabletten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:50

Isabel schreef:

Gniffel. Ik zit pas 30 jaar in het geneesmiddelenonderzoek. Geeft niet hoor...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:01

Ibbel schreef:
Isabel schreef:

Gniffel. Ik zit pas 30 jaar in het geneesmiddelenonderzoek. Geeft niet hoor...

Wel heel sneu dat je dan alleen weet hoe het 30 jaar geleden ging in een apotheek :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:11

Isabel schreef:
Wel heel sneu dat je dan alleen weet hoe het 30 jaar geleden ging in een apotheek :')

Zo dan, ga je lekker? :x

Wat vervelend, TS! Ik las vandaag toevallig een artikel over een apotheker in Amsterdam (?) die weer een bereidingsruimte had gemaakt, omdat zoveel niet leverbaar was. Hopelijk lukt het nog bij een andere apotheek! Is het online ook niet te verkrijgen?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:17

Dames- iedereen heeft andere ervaringen. Kritisch zijn is goed, maar laten we dit wel constructief en respectvol houden

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:23

Tja, ik wacht al bijna een maand op de herhaling van een medicijn, vriendin van me zit waarschijnlijk binnenkort een paar dagen zonder anti-depressieva door lange levertijd. En in het ziekenhuis (mijn werk) word ik ook helemaal moe van alles wat er niet leverbaar is.
Welkom in 2019.

Het enige wat je kunt doen is ruim op tijd je medicatie bestellen, in de hoop dat je dan niet zonder komt te zitten.

Ibuprofen is gelukkig een medicijn wat door veel verschillende fabrikanten wordt gemaakt. Zou inderdaad je apotheek vragen om voor je in de omgeving te zoeken en zelf bij drogisterijen gaan kijken naar de hulpstoffen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:24

Isabel schreef:

Nou.. vroeger waren ze meer begaan met de mensen.
Nu tegenwoordig ontzettend eigenwijs; want zij weten er van en de arts moet zich niet met hun kennis/werk bemoeien.
Geven adviezen tegen het advies van de arts in, en als je dat aangeeft is de arts, in hun ogen, volledig fout.

Geven onverwacht vervangende medicijnen mee die achteraf dus niet vergoed worden... kostten 600+ per maand (voor 3 maanden gekregen) en we kunnen ze niet terugbrengen. -O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:36

Astorga schreef:
Tja, ik wacht al bijna een maand op de herhaling van een medicijn, vriendin van me zit waarschijnlijk binnenkort een paar dagen zonder anti-depressieva door lange levertijd.

Dat kan toch niet? :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 17:42

Inmiddels thuis. Tsja apotheek hier niet de meest meedenkende zeg maar. Heb met wat gezoek liqud caps bij thuisapotheek gevonden 400 die vrij zijn van lactose en aspartaam. Meer dan 50 op voorraad maar nee eigen apotheek kon die niet bestellen ga zo die maar bestellen.

Kan apotheek in zkh stukje verderop eens bellen, moet ik vrijdag heen toch

Zelf maken hebben eneen keer eerder moeten doen. Ging per 10 capsules met veel gemopper. Dus nee zijn ze niet happig op.

Maar als je als apotheek weet niet te kunnen leveren. Meld dat je klanten dan even. En niet mee kan niet jou probleem.

Iets anders moest ik accuut mee hebben en nee die hebben we ook niet. Tja dan moeten jullie huisarts bellen, moet er vandaag iets voor hebben uur zitten wachten geen enkele optie voldeed. Nu vloeibare prednison mee als laatste alternatief -O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:53

Wat is trouwens de reden dat er momenteel zo regelmatig een tekort is aan medicijnen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 17:56

Deels de lage prijzen de nl betaald aan fabrikanten waardoor soort van de restjes over blijven. Deels productie problemen. Heeft van de week een artikel in krant gestaan en dat de tekorten alleen maar oplopen. Als dat ooit met mijn schildklierpillen gebeurd ben ik heel erg de l u l. Enige die lactosevrij is en moet al steeds apart besteld worden.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:11

Is niet alleen on Nederland een probleem, hier in België is het ook een ramp. Mijn Imitrex spuiten zijn al een half jaar uit de handel. In februari zouden ze pas terug beschikbaar zijn.

TS: als je dichtbij de grens woont, kan je mss bij een buitenlandse apotheek gaan. Of jou vaste apotheek kan ze vanuit een ander land late komen. (Mijn apotheek stelde me dit voor toen mijn spuiten uit de handel gingen)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:21

Iris82 schreef:
Astorga schreef:
Tja, ik wacht al bijna een maand op de herhaling van een medicijn, vriendin van me zit waarschijnlijk binnenkort een paar dagen zonder anti-depressieva door lange levertijd.

Dat kan toch niet? :=

Ik ga hier ook problemen mee krijgen. Ik slik 75 mg Sertraline per dag, een tablet van 50 en een van 25 mg.
Nou was ik vandaag in de apotheek en die vertelde me dat de 25 mg niet meer te bestellen is.
Dus was haar idee om dan de 50 mg te gaan breken. Maar ik krijg sinds 1 januari een ander merk omdat dat moet van de verzekering en die is filmomhuld en dus niet te breken. Dus de dosis waar ik het relatief goed op doe is gewoon niet te doen. Su-per handig -O- Terug naar 50 is nog even geen optie en naar 100 eigenlijk ook niet. Dat wil de arts niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 18:30

Pff grotere ramp dus nog.

Van mijn apotheek hoef ik niks te verwachten. Die doen en willen niks. Eerder met allergiepillen aan het rondshoppen geweest zelf.

Apotheek stuk verder heeft wel de 800 langzame afgifte liggen vrij van. Maar die is zwaarder, maar zou ik wel vergoed krijgen. Ze gaan daar alleen ook rap doorheen. Ook zij hebben alleen sandoz aspartaam versie liggen.

heb 400 gevonden. Hang nu met verzekeraar aan de lijn of zij vergoeden. Bestel ik 10 doosjes 200 stuks kom ik zeker 70 dagen mee vooruit dan