Mijn vriend en ik willen gaan trouwen, hij is niet type romanticus dus na ruim 15 jaar verkering heb ik maar een balletje opgegooid en hij was warempel enthousiast
Ik ben zelf erg gevoelig voor metaalallergie en draag om die reden nooit sieraden. Dit sieraad wil ik echter wél dagelijks gaan dragen.
Ik heb van mijn wijlen moeder jaren terug een witgouden ring geërfd met een flinke diamant erin. Het goud bevat te veel nikkel en maat en uitvoering passen me niet. Nooit gedragen dus. Nu had ik bedacht om die diamant in een nieuw sieraad te laten zetten, zodat ik meer budget overhield voor een model die bij mij paste (breed en robuust) en een metaal dat ik goed verdraag.
Al snel kwam ik op een online juwelier een ring tegen die me enorm aansprak. Via de online configurator kon ik de ring in verschillende materialen en formaten diamant samenstellen. Ik koos de platina uitvoering en koos een zirkonia steen (aangezien mijn eigen steen gebruikt zou worden) in dezelfde maat als mijn diamant (tot op de mm). Alles volgens hun 'instructies bij eigen inbreng van een steen'.
Hieruit rolde een animatie van het gekozen ontwerp met bijhorende prijs en gewicht. De ring is besteld, betaald en diamant is ingeleverd.
4 weken later haal ik de ring op. Helaas wijkt de ring in uitvoering nogal af van de zeer gedetailleerde online afbeeldingen. Hoewel het ontwerp lijkt te kloppen zijn de dikke robuuste randen rond de steen dun en fijntjes gemaakt. Ook is de ring bijna 1 gram lichter dan in de bestellingsgegevens staat. Ik meld mijn teleurstelling en stuur de ring op hun verzoek retour ter bezichtiging. Ze hebben de ring nu een week retour en vandaag kreeg ik een mailtje dat ze de ring wel opnieuw kunnen maken, maar dat de prijs dan wel met 300 euro stijgt ivm benodigde materiaalkosten (inkoop platina is momenteel rond de 23euro per gram). Ze willen me hierop tegemoet komen en de helft meebetalen.. Ik ben best teleurgesteld in deze reactie
.
Ik heb de ring na ophalen bij een juwelier in mijn dorp laten controleren op echtheid (of de diamant ook echt ingezet was) en de juwelier was zeer onder de indruk van de ring, ding was goed gemaakt máár hij vond het verschil in uitstraling ook wel groot. Hij heeft de ring voor mij gewogen op 9,6 gram, terwijl de ring in mijn materiaal en mijn maat 10,5 gram zou wegen volgens specificaties op de website. Ik kan dan niet anders dan concluderen dat de bijna 1 gram platina die mist, de reden is dat de ring een ander uiterlijk heeft en visa versa. De website heeft een 60 dagen retour beleid, maar door inbreng van mijn eigen steen ga ik er van uit dat het maatwerk geworden is waar weer andere voorwaarden op rusten.
Ik heb een heel kattig mailtje retour getypt
waarin ze óf alsnog voor afgesproken prijs het bestelde mogen leveren, en als ze dat niet willen of kunnen ik de overeenkomst verbreek en mijn steen weer kom ophalen en aankoopbedrag retour wil. Vriendlief is niet van de kattige mailtjes en twijfelt of ik wel zo stellig mag zijn in mijn óf, óf. Hoe zouden jullie reageren in deze situatie?
Hierbij ontvangen ring versus bestelde ring