De meeste hebben ons grote verbouwings topic wel gevolgd. Wij wonen nu een aantal maanden in ons huis. Wij hebben met de verbouwing vloerverwarming laten leggen en beneden alle radiators weg gehaald. Daarnaast ligt in de badkamer vloerverwarming + radiator (staan altijd open). De slaapkamers staan de radiators altijd uit.
Onze monteur die de vloerverwarming heeft gelegd en de pomp etc heeft ingesteld heeft in onze huiskamer de thermostaat aan gezet. We hebben hem op 21,5 staan. Werdt ons verteld dat we daar verder niet aan moesten zitten ivm steeds opnieuw opwarmen. Gewoon 1 temperatuur aanhouden. Onze thermostaat staat dus dag en nacht op 21,5. Als hij ook daadwerkelijk werkt (aanslaat) komt er een vlammetje op te staan. Dit is eigenlijk alleen in de ochtend en avond zo.
Wij werken beide fulltime, en zijn sochtends vanuit bed meteen weg. Volgens mij heeft onze thermostaat (Honeywell) geen programma om in te stellen. Overdag staat het eigenlijk voor niks aan, maar zou vanaf 3 uur wel mogen beginnen met opwarmen. Maar goed onze monteur zegt dus niet spelen met de thermostaat dit gaat je extra kosten. Nu kreeg ik gisteren een verbuiksoverzicht van Essent.

Ons verbruik in oktober is 142 terwijl gemiddeld 121 is (2 onder 1 kap). Dit is dus meer als gemiddeld terwijl wij overdag nooit thuis zijn. Mij is altijd verteld dat vloerverwarming is een stuk zuiniger/goedkoper is

Gaat er iets fout?
Zitten 's avonds nog met een trui en deken op de bank.