Wie heeft dit nog meer en hoe vierden jullie het vroeger?
Wij vierden het op de ouderwetse, Hollandse manier: 's middags in de stad kijken naar de intocht, vervolgens snel terug naar huis om daar de intocht op televisie te kijken met Aart Staartjes en Wegwijspiet. 's Avonds met natgewassen haren in de pyjama Kinderen voor kinderen kijken en daarna de schoen zetten.
Pakjesavond vierden we met het gezin en opa & oma. Eerst keken we Sinterklaas bij Sesamstraat en vervolgens gingen we eten. Daarna gingen we altijd de hond uitlaten met onze moeder en dan werd het spannend want zouden de pieten al langs zijn geweest? Mijn vader, opa en oma waren altijd aan het afwassen en nóóit hoorden ze of er pieten in huis waren geweest. en toch, als we terugkwamen stond inééns de overloop vol met wasmanden vol cadeautjes. Ieder jaar weer.
En oma die ieder jaar weer met 4 ingepakte chocoladeletters naar huis ging "Want ik weet al wat erin zit".

Met de familie van moeders kant vierden we Sinterklaas met surprises, wat was dat een mooi gevoel toen ik niet meer in Sinterklaas geloofde want nu mocht ik meedoen met de grote mensen. Van opa kreeg ik dan een lootje en 25 gulden in een envelop om daarvan een cadeautje te kopen.
Het was ieder jaar weer de kunst wie het grappigste gedicht wist te schrijven.
Wie heeft er nog meer fijne herinneringen aan het Sinterklaasfeest als kind? Hoe vierden jullie het vroeger?

Ik bedoel Sinterklaas, natuurlijk.
) want ik ben altijd te duur uit (doel is €300,-).