Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ceetje_bokt schreef:Is er heel toevallig een Bokker die verstand heeft deze jurisische termen en op de hoogte is van het asbestbesluit?
We hebben een verschil van mening met de gemeente over een sloopvergunning. Situatie is als volgt: we willen onze oude schuur slopen, maar het dak bestaat uit asbest golfplaten. Dit is ca 47 m2. Het bijzondere is dat deze schuur op twee kasdastrale percelen staat. In het asbestbesluit staat dat je als particulier maximaal 35m2 per kadastraal perceel mag verwijderen, toch wil de gemeente geen sloopvergunning afgeven.
Het zou heel fijn zijn als je het antwoord kan onderbouwen met wetboeken ofzo.
Brainless schreef:Wij hadden hetzelfde, het gebouw werd hier ook als 1 gezien (je hebt nl maar 1 bouwvergunning nodig).
Anders zou iedereen die een gebouw overlappend over meerdere percelen heeft staan voor elke verandering meerdere vergunningen aan moeten vragen.
Zowel voor de sloop- als bouwvergunning hadden wij er ook maar 1 nodig en wordt het dus als 1 geheel (en 1 sloop) gezien.
Ceetje_bokt schreef:Allereerst: we willen de sloop van het dak volgens de regels doen en die regels zijn dus niet duidelijk voor onze gemeenteambtenaar en de wethouder.
Bedankt voor alle suggesties, maar ik wil graag weten van iemand die er verstand van heeft hoe het zit. Het gaat om de laatste regel van de spelregels van het verwijderen van asbest. [ [url=m/YJego0.png]Afbeelding[/url] ] Hoe kan ik dit anders lezen dan wat er staat. Gemeente gooit het op ‘erf’, maar een erf kan bestaan uit verschillende kadastrale percelen. En dat is bij ons het geval, we hebben er zelfs viermet alle vier een eigen nummer. Deze schuur moet helemaal weg en er komt op een andere plaatst een nieuwe schuur.
Prairy schreef:Mijn man, die sloopmeldingen afhandelt bij de omgevingsdienst, en ook met asbest een eigen inventarisatiebedrijf heeft gehad, zegt dat ze in principe gewoon met die 35m2 per kadastraal perceel moeten rekenen. Dat staat in de wet / besluit.
Een omweg zou volgens hem kunnen zijn om 2 sloopmeldingen, dus 1 per perceel, in te dienen. Maar ik weet niet of dat nu nog kan aangezien je al een geschil hebt.
En anders misschien de rechtsbijstand inschakelen.
De pest met asbest inventarisaties en sanering is, dat er zo ontzettend veel regels zijn en certificeringen behaald/behouden moeten worden, dat het daardoor zo duur is. Dat rapportje van 500 euro is echt geen gekke prijs. Mijn man is er ook mee gestopt omdat het allemaal niks mag kosten en bijna altijd een hoop gezeik oplevert. Hij was het beu
Ceetje_bokt schreef:Prairy schreef:Mijn man, die sloopmeldingen afhandelt bij de omgevingsdienst, en ook met asbest een eigen inventarisatiebedrijf heeft gehad, zegt dat ze in principe gewoon met die 35m2 per kadastraal perceel moeten rekenen. Dat staat in de wet / besluit.
Een omweg zou volgens hem kunnen zijn om 2 sloopmeldingen, dus 1 per perceel, in te dienen. Maar ik weet niet of dat nu nog kan aangezien je al een geschil hebt.
En anders misschien de rechtsbijstand inschakelen.
De pest met asbest inventarisaties en sanering is, dat er zo ontzettend veel regels zijn en certificeringen behaald/behouden moeten worden, dat het daardoor zo duur is. Dat rapportje van 500 euro is echt geen gekke prijs. Mijn man is er ook mee gestopt omdat het allemaal niks mag kosten en bijna altijd een hoop gezeik oplevert. Hij was het beu
Super! Dank je voor jouw reactie. Inmiddels contact met de wethouder en hij heeft een voorstel gedaan en inmiddels hebben we weer een tegenvoorstel gedaan en dat is ... twee sloopmeldingen doen, één per perceel. Ik ben misschien een gekke, maar als ik zeker weer dat ik gelijk heb (en jouw man bewijst dat ook) dan kan ik er niet tegen als iemand niet wil luisteren en de indruk wekt dat ik een dom wicht ben.
De strijd ga ik voorlopig even aan, want dan kunnen we veel geld besparen (jullie willen niet weten hoe duur de nieuwe schuur is, maar wel heel mooi)
Ik ga helemaal niets illegaal doen en in het allerergste geval laten de hele bende slopen door een bedrijf, maar doe het liever zelf. Ik ga geen rechtszaken beginnen want die tijd hebben we niet.