Nu wilde ik graag een rechtzaak voorkomen, dus via email contact.
Ik wilde geen telefonisch contact omdat ik alles zwart op wit wilde hebben.
Helaas was het incasso bureau het niet met mij eens. Email duurt te lang??
Gevolg, ik kreeg toch een rechtzaak aan mijn broek.. Oke nog maar eens een paar mailtjes eruit.
Voorstel tot betaling en alles wat ze zo graag wilde.
Maar nee geen reactie, dus toch de telefoon gepakt.
Heel gezeur aan de telefoon, ook als de zaak niet door gaat moet ik wel die kosten betalen? Huh??
Maar oke een bepaald bedrag afgesproken, eigenlijk 3 bedragen. Bedrag van de eiser, 150 euro incasso kosten en 450 euro proceskosten?? In de brieven is alleen dit laatste bedrag zo'n 25 euro minder.
Nu vroeg ik om een bevestigingsmail en ja hoor dat kwam hij.. Een bedrag van bijna 400 euro is hier bovenop gegooid.. Waar ik dus al bang voor was. Ik via email gereageerd, dat we dat niet hebben afgesproken en dat ik dan wel een overzichtje wil wat die kosten in zouden houden.
Er gelijk achteraan gebeld, hier ben ik het niet mee eens..
Een nieuwe mail volgde, een mooi tabelletje eiser bedrag instond, incassokosten stond er ook in.. En bij proces kosten stond 0,- euro..
Onder het mooie tabelletje is een tekst regeltje geplaatst dat ik ook nog 735 euro moest betalen aan proceskosten, a deurwaarders kosten en dagvaardingkosten.
Onder die regel stond weer dat we een bepaald bedrag hebben afgesproken.. 100 euro boven het bedrag wat ik heb afgesproken telefonisch..
Ik weer gemaild, weer gebeld..
Nee ik loog.. Het gaat gewoon om dat bedrag, je betaald het maar gewoon en anders alsnog een rechtzaak.
Help? Wat kan ik hier mee?
Helaas heb ik zelf geen juridische kennis en de juridische telefoonlijn kon mij hier ook niet veel duidelijk in maken.

, had onterecht een rekening van 9000 euro en 1200 euro aan incassokosten . Na een tripje juridisch loket en advocaat werd het kwijtgescholden maar de 1200 moest ik wel betalen >< . Het zijn dieven