Wat verstaat men onder 'spoed'?
Zojuist de volgende situatie mee gemaakt.
Wij wonen aan een soort parkje (nota bene achter een politie bureau

Verderop lag een meneer op een bankje. Deze meneer was blijkbaar erg dronken en heeft voordat hij besloot een dutje te doen flink wat overlast veroorzaakt. Buurman had zijn telefoon binnen laten liggen en vroeg mijn vriend of hij de politie wilde bellen.
Dit hebben wij gedaan. In eerste instantie hebben wij het 0900 nr gebeld maar na 10 minuten in de wacht staan hebben we opgehangen. Meneer lag daar doodstil op dat bankje. Uiteindelijk hebben wij toch maar 112 gebeld. Weliswaar misschien geen situatie waarbij direct hulp nodig is, maar stel dat meneer niet ligt te slapen maar buiten bewustzijn is door zijn drank gebruik? Wij kunnen dat vanuit onze woning niet zien. Meneer was daarvoor erg agressief dus je gaat er dan ook niet zo snel naartoe.
Al met al hebben wij niet te horen gekregen in het vervolg 0900 te bellen omdat wij aangaven in eerste instantie te denken dat het niet goed ging. De politie is langs geweest en meneer werd in eerste instantie weg gestuurd. Hij moest blijkbaar nodig want om de hoek ging meneer staan wildplassen. Gewoon langs de weg

Er zijn vast bokkers die bijvoorbeeld op de meldkamer werken of bij een politie bureau die deze vraag kunnen beantwoorden. Ik merk zelf dat ik in sommige situaties nu niet precies weet welk nummer ik nu moet bellen.
En ik ben gewoon heel benieuwd hoe dat nu zit. Waar zit die grens van spoed, of dat er echt even iemand een kijkje moet komen nemen? We zitten hier nog best langs een drukke weg dus voor meneer zelf ook erg gevaarlijk.
Daarnaast vraag ik mij ook af, wanneer ze lekker met 6 halve liters met zn 2en op een bankje zitten te zuipen, en 3 uur later nog eens 6 halve liters hebben staan.. Wat doe je dan? Ik krijg de kriebels als ik rond 10 uur 's avonds thuis kom en daarlangs moet lopen. Daarnaast spelen hier veel kinderen buiten. In het weekeind zitten ze er rustig de hele dag. Mag je hier een melding van maken? Of wordt daar niks mee gedaan? (Uiteraard bel ik daarvoor geen 112 tenzij de situatie anders is) officieel is openbaar dronkenschap, of überhaupt drinken op straat niet toegestaan (zover ik weet) dus hoe zit dat precies?
Sorry voor dit hele verhaal, ik ben gewoon retebenieuwd hoe dat nu in elkaar steekt. Wat er verwacht wordt of dat je bijvoorbeeld raar wordt aangekeken als je een melding maakt van een groep die al de hele dag zitten te drinken, inclusief roggels, sigarettenpeuken en ander afval, tussen de buitenspelende kinderen.