. Ik kon hier nog geen topic over vinden maar vroeg me af of er nog meer broer(tje)s/zus(je)s van verstandelijk gehandicapten op Bokt zijn die het fijn vinden om mee te kletsen over hun broer(tje)/zus(je), hun ervaringen en hoe het hun leven heeft beïnvloed, de moeilijke maar ook de leuke momenten.

Zal even bij mezelf beginnen: ik ben zelf 17 en heb een broer van 21 met klassiek autisme en een verstandelijke beperking. Om het een beeld te geven: hij zit op hetzelfde niveau als iemand van 5 jaar, kan niet lezen/schrijven maar komt bij vreemde mensen over als een spontane, gezellige jongen en wordt daardoor vaak erg overschat. Hij is ontzettend snel geprikkeld en kan om kleine dingen vreselijk boos worden. Manipuleert en kopieert (helaas) heel erg als hij een boze bui heeft. Ondanks dat is het zeker wel een lieve jongen die met iedereen vrienden wil zijn (wat helaas in het verleden wel heel erg tegen hem heeft gewerkt, hij is erg goed van vertrouwen), maar het wordt de laatste tijd steeds lastiger om met hem om te gaan, ook voor mijn ouders. Verder werkt mijn broer 3 dagen per week in de dagbesteding in een horecabedrijf en gaat hij waarschijnlijk binnen nu en een jaar op zichzelf wonen in een woongroep.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier mee willen kletsen. Uiteraard zijn ouders van of mensen werkzaam in de verstandelijk gehandicaptenzorg ook welkom om hun ervaringen of verhalen te delen!