.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:03

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Re: Waar maak jij je badkamer mee schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:06

Jemako sanitairreiniger. Dat is tenminste ook nog lief voor het milieu :=
Al die chemische zooi die we door de putjes spoelen... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:08

.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:09

Kalkvlekken? Daar vind ik antikal het fijnst voor. Half uur laten inwerken en dan met veel water en een schuursponsje de laatste vlekken wegpoetsen. Droogvegen, klaar.
Voor bijhouden kun je ook minder agressieve en dure middeltjes gebruiken, maar voor de grote schoonmaak zou ik toch even een goed middel aanschaffen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:09

Met schoonmaakazijn en groene zeep.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:12

Je bedoelt de wandtegels? Ik weet niet hoe erg het is, ik heb badkamerreiniger van Lidl die gebruik ik altijd op de wandtegels, maar tegen kalk haalt dat niks uit. De tegels binnenin de cabine en de cabine zelf doe ik altijd met neppe Antikal van de Lidl.
Een goed warm sopje met een niet te zuinige scheut allesreiniger doet het ook goed voor de tegels buiten de cabine, dan moet je alleen wel nadrogen denk ik, anders blijf je strepen zien (op mijn tegels wel in elk geval).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:13

.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:15

De grootste kalk en vlekken haal ik altijd weg met schoonmaakazijn. Ruikt misschien niet lekker, maar daarna een alles reiniger erover en het ruikt weer naar bloemetjes!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:21

In mijn badkamer worden de witte voegen tussen de (vloer)tegels heel snel bruin door de kalk in het harde water. Wat werkt behalve schrobben met badkamerreiniger?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:22

vloeibare groene zeep, niet duur en maakt goed schoon.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:40

Maar ontkalkt niet zo goed vind ik.

Natuurazijn,fles is 50 cent? -even met heet water en de boel er mee in soppen en laten intrekken . En afspoelen.
Of als je sterker wil,kijk even of er ergens aanbieding is van antikal (kruidvat vaak wel).doet het meestal ook wel erg goed.

Baking soda schijnt ook als een tierelier te werken, geen idee hoe dat te gebruiken.
En eventueel kan gewone simpele bleek ook,krijg je in elk geval wel de boel weer wit mee

Succes met poetsen :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:52

Schuurmiddel, je hebt er ook eentje met een beetje bleek erin wat ideaal is als je schimmel plekken hebt. Ik heb daarnaast ook nog eens een schrobborstel wat ook handig is. Schuurmiddel (met of zonder bleek) gebruik ik ook echt alleen af en toe voor de echt grote schoonmaak/voegen schoonmaken.

En voor kalk gebruik ik altijd goedkoopste antikalk product van de action werkt prima!
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 19-06-18 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:53

Eigen merk anti kalk spray van bijvoorbeeld de jumbo werkt ook prima. Ook al is het geen kalk, dat spul maakt echt goed schoon.
Ik kan geen anti kalk en azijn meer gebruiken, maar allesreiniger werkt echt minder goed.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:05

Annet_Dottie schreef:
Nee geen kalkvlekken. Weet niet hoe dat spul heet maar is in ieder geval viezigheid van vooral het vervangen van die buis van 2 week geleden. En her en der wat verf druipers langs de muur van gisteren.
Allesreiniger heb ik gisteren dus ook de vloer mee gedaan maar was nog best pittig om het goed voor elkaar te krijgen.
Volgens mij heb ik ook nog wel iets van badkamer reiniger in huis ik zal eens kijken moet eerst naar een afspraak daarna even op speurtocht :P

De verfdruppen had je beter kunnen weghalen toen de verf nog nat was, maar daar heb je nu niks meer aan... ik zou ze daarom te lijf gaan met een plamuurmes (het ergste eraf krabben) en daarna de restjes met terpentine. Daarna zou je alles nog eens kunnen afnemen met een sopje (met gewoon allesreiniger).

Aangezien de viezigheid van het vervangen van de afvoerbuis er blijkbaar al twee weken zit, schat ik in dat je die even moet laten weken om het goed weg te kunnen halen. Ik zou een sopje maken met heet water en allesreiniger en dit op de vieze plekken deppen (mag behoorlijk nat). Halfuurtje laten zitten en dan kijken of je het eraf krijgt. Is dat niet voldoende, dan zou ik met bleek in de weer gaan.

Voor een 'gewone' badkamerpoetsbeurt gebruik ik trouwens vrijwel alleen maar azijn (tegen kalk) en zilversoda (maakt alle sanitair en kranen weer glimmend). Af en toe bleek of allesreiniger om bijvoorbeeld verkleurde voegen weer netjes te maken. Maar als je regelmatig je badkamer poetst, heb je echt geen agressieve of dure middeltjes nodig.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:26

Ik gebruik altijd de badkamerreiniger en de ontkalker van dasty (gebruik voor bijna al het schoonmaakwerk in huis wel iets van dasty). Kost niet veel en werkt super. En als ik dat niet meer in huis heb en geen tijd heb om naar de wibra te rijden dan gebruik ik antikal.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:36

Bleu wonder ,zit in een spuitfles en kost 1.99 bij de action.En hij ruikt lekker.Daar krijg ik eigenlijk alles mee schoon.De spuitfles met allesreiniger want je hebt er ook 1 met antikalk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:46

Wennii schreef:
Ik gebruik altijd de badkamerreiniger en de ontkalker van dasty (gebruik voor bijna al het schoonmaakwerk in huis wel iets van dasty). Kost niet veel en werkt super. En als ik dat niet meer in huis heb en geen tijd heb om naar de wibra te rijden dan gebruik ik antikal.

Dit inderdaad. Dasty is echt geniaal :+:

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:49

Even een rondje door de action lopen Veel a-merken voor b- prijzen Blue wonder vind ik fijn werken.
Het is er voor vloer, sanitair, desinfectie en alles reiniger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:07

.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:12

Gewoon schoonmaakazijn, ontkalkt super!

Producten als antikal etc zijn niet alleen erg slecht voor je zelf en het milieu, maar tast ook nog eens het glazuur van je tegels aan en de waterdichtheid van de wd voegen. Hierdoor krijg je alleen maar sneller last van kalkvorming
Gewoon regelrechte troep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:13

.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:01

Het ligt er dan idd helemaal aan wat voor vlekken het zijn.
Azijn enzo werkt echt alleen tegen kalk, dus daar heb je niks aan. Sowieso ook geen goed idee als je hardsteen of een andere natuursteen in de badkamer hebt.
Tegen vetvlekken heb je iets nodig dat ontvet, en dan werkt afwasmiddel vaak nog het best.
Tegen verkleuring wordt vaak chloor gebruikt, dat neemt het vuil niet weg maar bleekt en ontsmet wel. Werkt ook bij schimmelvlekken.
Verf is meestal op oliebasis en gaat er dan vaak alleen met terpentine of wasbenzine af, maar dat zou beter lukken toen het nog nat was.
Dik en aangekoekt vuil en vieze hoekjes kun je het beste met cif of een soortgelijk schuurmiddel en schuursponsje aanpakken. Wel voorzichtig met kunstof en poreuze tegels.
En dan heb je nog de standaard schoonmaakflessen allesreiniger. Dat ontvet een klein beetje, ontsmet een klein beetje, maar geeft vooral een frisse geur en het gevoel dat alles weer schoon is, maar werkt gewoon niet voldoende in vieze badkamers. Maar prima om een schone badkamer mee bij te houden.

Ik heb zelf jaren in de schoonmaak gewerkt, af en toe echt de meest smerige huisjes van demente mensen, en hoe graag ik ook natuurmiddeltjes en milieuvriendelijk spul gebruik, het is zeker niet altijd de oplossing.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:16

Als het verf is kun je dan niet het beste Sint Marcs allesreiniger gebruiken? (of hoe dat precies heet)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:31

Als het plafond gedaan is, zal het latex zijn en dat veeg je zo weg.

Voegen doe ik met bleek en borsteltje.

Kalk met azijn.

Aanslag in bad en op tegels doe ik met de badkamer reiniger van Lidl.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:32

Als ik dit zo lees schaam ik me diep. Ik maak oa de wc's gewoon schoon met bleekmiddel :o