Wat doen jullie met je spaargeld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Wat doen jullie met je spaargeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 12:39

naar aanleiding van het pensioen-topic vroeg ik me af wat jullie met spaargeld doen,en waarom je daarvoor kiest.
Daar het op de bank amper iets opbrengt,denk ik dat verl mensen met iets van spaargeld alternatieven zoeken van beleggingen tot de beurs of zelfs goud of vastgoed of ......

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:43

...paarden :D

Neem een paar pony's, een jaartje wat tegenslag en je probleem van geldoverschot is opgelost :)*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:44

Als je echt veel geld hebt dan kan je het beter in vastgoed stoppen. Huizen kopen of panden. Eventueel studentenhuizen en dan verhuren. Op de bank kost het alleen maar geld.
Ik heb mijn centjes in mijn huis zitten en op de bank. Maar als ik echt veel geld zou hebben waardoor ik belasting zou moeten betalen daarover dan zou ik het in iets anders stoppen. Het is eigenlijk belachelijk dat je gestraft wordt voor je harde werken en sparen. Belasting over je loon, oké. Maar dan niet nogmaals over je spaargeld.

WinSel

Re: Wat doen jullie met je spaargeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:46

Sparen voor eigen geld zodat we een huis kunnen kopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:46

Sparen? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:47

De wet is krom, ik zit financieel onder de bijstandsnorm (red me prima hoor, werk er wel voor maar situatie is nou eenmaal even niet anders :D ).

Als ik spaargeld op de bank heb word ik daar voor 'gestraft'. Toeslagen en andere dingen worden dan flink gekort, heel logisch natuurlijk als je het kan betalen maar in nederland is het zo dat je meer gekort word dan dat je kunt sparen dus op die manier word je een soort van gedwongen om het kleine beetje dat je kunt sparen voor leuke dingen in een zogenaamde oude sok bewaard.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:11

Elinaa schreef:
De wet is krom, ik zit financieel onder de bijstandsnorm (red me prima hoor, werk er wel voor maar situatie is nou eenmaal even niet anders :D ).

Als ik spaargeld op de bank heb word ik daar voor 'gestraft'. Toeslagen en andere dingen worden dan flink gekort, heel logisch natuurlijk als je het kan betalen maar in nederland is het zo dat je meer gekort word dan dat je kunt sparen dus op die manier word je een soort van gedwongen om het kleine beetje dat je kunt sparen voor leuke dingen in een zogenaamde oude sok bewaard.

Wat een onzin, wees blij dat er in Nederland zoiets is als toeslagen etc. Je mag 30.000 eigen geld hebben, dan krijg je alsnog huurtoeslag voor zorgtoeslag is dit zelfs nog veel hoger. Als je 30.000 euro aan eigen geld hebt en dan alsnog gaat zeuren dat je geen toeslag hebt ben je in mijn ogen echt beetje de weg kwijt... Lekker makkelijk om je handje op te houden terwijl je niet voor niks gespaard hebt. Waarom moet de overheid het oplossen als je zelf gewoon prima nog geld hebt. Zodra je onder de 30.000 komt krijg je gewoon weer de toeslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:12

Zorg altijd dat er een X bedrag op staat voor eventuele DA kosten.
De rest gaat voor mij naar tattoo's en vakanties :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:14

A.s dinsdag komt de dierenarts...die mag het hebben.
Krijg ook nog een rekening van de ostheopaat (voor mijzelf deze keer). Die krijgt daar dan ook een beetje van.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:27

Sparen en vooral vakanties. Alhoewel dat eerste nu niet meer gaat lukken, door de 4 cijfers kostende vakantie :') . Maar ik probeer ruim boven de 4 a 5 cijfers altijd te zitten verder.

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:31

Yonker schreef:
Elinaa schreef:

Wat een onzin, wees blij dat er in Nederland zoiets is als toeslagen etc. Je mag 30.000 eigen geld hebben, dan krijg je alsnog huurtoeslag voor zorgtoeslag is dit zelfs nog veel hoger. Als je 30.000 euro aan eigen geld hebt en dan alsnog gaat zeuren dat je geen toeslag hebt ben je in mijn ogen echt beetje de weg kwijt... Lekker makkelijk om je handje op te houden terwijl je niet voor niks gespaard hebt. Waarom moet de overheid het oplossen als je zelf gewoon prima nog geld hebt. Zodra je onder de 30.000 komt krijg je gewoon weer de toeslagen.

Iets vriendelijker mag ook wel..
Er bestaat nog veel meer dan huur en zorgtoeslag. Als jij 30.000 op de bank hebt staan heb je echt geen recht op voedselbank en zo nog veel meer dingen die je dan echt niet krijgt.

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:32

Wij zorgen voor een x bedrag spaargeld op de rekening voor onverwachtse dingen wat er verder over blijft van die maand lossen we gelijk van onze hypotheek af, dit scheel een hoop rente!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:42

Wij hebben gespaard voor ons nieuwe huis.. dus daar gaat het geld nu aan op. :+

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:44

Huilend uitzwaaien.

Ik ben nu vooral aan het sparen voor wanneer ik uit huis ga, maar omdat ik nu alvast wat spullen aan het zoeken ben voor m'n uitzet, zoals servies en wat meubels kijken, gaat het redelijk rap.
Laatst bijgewerkt door Pharootz op 09-06-18 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:44

Sparen voor een autootje, koophuisje en als ineens de wasmachine of de laptop ajuus zegt.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:53

hier gaat al het spaargeld straks op aan mijn eerste huisje en inboedel (en paard, maar die is er al). Vind sparen heel makkelijk gelukkig, maar het gaat mij altijd veel te langzaam. Krijg echt neiging tot 7 dagen in de week 24 uur per dag werken gewoon zodat het wat vlotter gaat, maar ben pas 20 dus krijg iets van 4 a 5 netto per uur, schiet niet op zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:55

Ik wil graag verschillende spaardoelen hebben.

1. een buffer (voor als je plotseling je baan kwijt raakt, als de auto stuk gaat of andere grote rekeningen)
2. toekomst (uit huis e.d.)
3. voor mijn eigen paard. (voor DA kosten, tandarts, hoefsmid, maar ook voor haar pensioen uit eindelijk. Dat ik haar kan onderhouden als ze met pensioen is)

Ik heb verschillende spaarrekeningen. Ik had ook een 30-dagen rekening bij de rabobank. Maar dat is niet zo handig als je ineens geld moet opnemen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:56

Ik heb heel hard gespaard om weer een opleiding te kunnen doen en daar start ik in September dan ook mee, ondertussen heb ik (natuurlijk) spaargeld voor als er iets met de katten is of als bijvoorbeeld de wasmachine of tv kapot gaat dat ik een nieuwe kan kopen of het kan laten repareren.
Verder staat er nog een auto rijbewijs en borstvergroting op mijn lijstje dus spaar ik rustig door, en ik hoop eind dit jaar toch wel met mijn rijbewijs verder te kunnen zodat ik volgend jaar mijn rijbewijs heb en dan buiten de stad kan gaan wonen, maar niet meer afhankelijk ben van mijn brommer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:56

Dani199764 schreef:
hier gaat al het spaargeld straks op aan mijn eerste huisje en inboedel (en paard, maar die is er al). Vind sparen heel makkelijk gelukkig, maar het gaat mij altijd veel te langzaam. Krijg echt neiging tot 7 dagen in de week 24 uur per dag werken gewoon zodat het wat vlotter gaat, maar ben pas 20 dus krijg iets van 4 a 5 netto per uur, schiet niet op zo.

:wow: dat is echt heel weinig. Ik kreeg toen ook niet zoveel, maar 4 a 5 euro... Dat was het salaris wat ik kreeg op mijn 16e als koekebakker en afwasser bij La Place :oo

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:57

nancyyy6 schreef:
Yonker schreef:

Iets vriendelijker mag ook wel..
Er bestaat nog veel meer dan huur en zorgtoeslag. Als jij 30.000 op de bank hebt staan heb je echt geen recht op voedselbank en zo nog veel meer dingen die je dan echt niet krijgt.

Als jij 30.000 op de bank hebt staan heb je in mijn ogen ook geen voedselbank nodig.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:58

Deel versneld de hypotheek aflossen/op termijn investeren in vastgoed en een deel voor reizen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:58

Ik was aan t sparen voor mn sleeve en na 3 dagsessies is dat al aardig ver weg nu :+
Daarbij werd mn hondje weer ziek en brengt nu ook weer flinke kosten met zich mee en we zijn er helaas nog niet.
Ik spaar dus voor dingen die ik graag wil en daarnaast heb ik altijd een pot voor als de dieren ziek worden oid.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:59

Ohja. Sparen. Daar ging het over.
Ik heb gespaard voor een auto.
Maar dat heb ik ook weer uitgegeven ( aan de auto)
Nu spaar ik voor een gave vakantie.
En ik probeer wat reserve te sparen voor het geval er iets kapot gaat.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:00

Momenteel gewoon sparen om te sparen :+ binnen 2-3 jaar studeer ik af dus dan zal het snel opgebruikt worden om alleen te gaan wonen .
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 09-06-18 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:00

Wat is sparen? :')