Grapjurken van CoolBlue

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Grapjurken van CoolBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 17:54

Afgelopen weekend een subwoofer en 2 mooie boxen (micropods) besteld bij Coolblue. Deze zouden maandagavond geleverd worden.
Vriend en ik pakken de doos uit, zien daarin een doos met de subwoofer en een doos met 1 box. 2e box is nergens te bekennen. Er zit ook geen pakbon in de doos.
Ik heb uiteraard direct met coolblue gebeld en die hebben het doorgezet naar de juiste afdeling waar ik zsm wat van zou horen.
Nu krijg ik vandaag een mail van een dame van CoolBlue waarin staat dat zij de gegevens nagekeken heeft en alles bij hun klopt (schijnbaar wegen ze de pakkette, want ze had het over gewicht). En of ik er niet overheen gekeken had :roll: Maar ik mis dus nog steeds een box! En die zijn best duur kan ik je vertellen.

Het probleem is vooral dat wij op geen enkele manier kunnen bewijzen dat wij de box niet ontvangen hebben en ergens snap ik ook wel dat ze mij niet direct op mijn grote groene ogen vertrouwen.
Maar ik ben wel heel benieuwd of meer mensen zoiets als dit meegemaakt hebben en hoe dat oplost is.
Ik heb iig rechtsbijstand, dus mocht het echt nodig zijn kan ik die in ieder geval nog inschakelen

upendo

Re: Grapjurken van CoolBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:01

Wat bizar, zeker van een zaak als Coolblue.. :=
Raar ook dat de pakbon er niet bij zat. Ik heb geen advies voor je, maar ik hoop dat het snel opgelost wordt. Ik ken Coolblue wel als een coulante zaak.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:03

Wat gek. Ik heb eigenlijk niks dan positieve ervaringen met CoolBlue en hun klanten service.

Ik zou ze even op Twitter aanspreken op het probleem. Coolblue is heeeeel erg op de klantvriendelijkheid en mensen tevreden houden. Publieke klachten vinden ze niet leuk. Zou zomaar kunnen als je ze publiekelijk aanspreekt, dat je dan zo geholpen bent.

Sowieso gooi ik 9 van de 10 klachten met bedrijven op twitter. Mijn ervaring is dat dat echt significant effectiever is dan welke telefonische klantenservice dan ook.

Als ze het over gewicht heeft zou je ook nog even de spullen terug in de doos kunnen doen en zelf ook wegen. Dan kun je in ieder geval controleren of dat overeen komt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:10

Heb je ook vermeld dat er geen pakbon inzat? De doos was wel goed dichtgetaped zoals je van coolblue zou verwachten. Op dezelfde manier dus als de doos van de subwoofer? Anders zou je zeggen dat de doos open is geweest en er een box inclusief pakbon is zoekgeraakt. Doos wegen is een goede.

Coolblue staat ook hier bekend als goed betrouwbaar en erg goede service.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:10

Zelf heb ik ook alleen maar positieve ervaringen, maar ken ook 1 heel erg slecht verhaal over hun.

Wat ik zou doen is nog een keer bellen met de boodschap: ik heb niet gekregen waar ik voor betaald heb. Los het op, of ik stuur het terug en wil m'n geld terug.

Mochten ze dan nog niet meewerken, zou ik het via social media gaan doen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:11

Ik ben zelf ook een klantenservice medewerker (wel een ander bedrijf) maar als wij een dergelijke mail sturen is het idd puur om even na te vragen of er niet toevallig overheen is gekijken. Ik zou dit niet meteen op social media gooien of wat dan ook, gewoon even reageren op de betreffende mail dat je er écht niet over heen hebt gekeken, gewoon het verkeerde artikel ontvangen hebt en graag nog een box wilt ontvangen.

Ik geloof dat het dan gauw zat zal zijn opgelost ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 18:12

De doos zit helaas al in stukjes in de oud papierbak

Heb wel teruggemaild dat ik een doos van 30x30 heus niet over het hoofd zie en dat ik een nalevering wil of mijn geld terug van die ene box.
Ben erg benieuwd wat ik daar aan reactie op krijg

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:24

Waarom gooi je de doos dan al weg voordat je alles bekeken en uitgeprobeerd hebt? Je weet toch niet van te voren al of alles erbij is en of alles goed werkt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:36

Als ik iets mis dan maak ik direct een foto ervan, inclusief de doos idd. De artikelen even wegen samen met de versnipperde doos is misschien een goed idee ja.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:39

Coolblue is wel goed qua service. Dus zou toch opgelost moeten worden!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:49

Maar als je dat wat je wèl hebt gekregen weegt en dat aan hun doorgeeft, kunnen ze toch zien of er nu iets mist? Denk niet dat het gewicht van de doos erg veel verschil maakt, maar die missende box is vast wat zwaarder... :+
En inderdaad wel even erachter aan, hoop dat je je product alsnog krijgt!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 18:49

Texas02 schreef:
Waarom gooi je de doos dan al weg voordat je alles bekeken en uitgeprobeerd hebt? Je weet toch niet van te voren al of alles erbij is en of alles goed werkt?

De dozen van de producten zijn gewoon bewaard hoor
Verder ging ik er ook niet bepaald van uit dat er moeilijk gedaan zou worden, maar dat er gewoon een box nageleverd werd

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:08

Het is natuurlijk wel logisch dat ze niet iedereen iets nasturen die zeggen “iets te missen”. Dan zullen ze snel failliet zijn. Weeg gewoon even de boxen die je wel nog hebt en een kartonnen doos zal misschien een paar honder gram wegen. Ik neem aan dat die box die mist significant zwaarder is. Volgens mij weegt PostNL de pakketten ook die zij versturen. Dus als er een verschil is tussen het gewicht van de doos in het magazijn en wat PostNL heeft gewogen kan iemand in het magazijn hem eruit hebben gehaald (wellicht erg ver doorgedacht maar je weet nooit tegenwoordig).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 10:01

Nee daarom zeg ik ook dat ik het ergens wel snap.

Ga morgen het spul even wegen bij mijn ouders (heb zelf geen weegschaal)

Heb overigens nog niet weer wat van CoolBlue gehoord.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:48

Mjah, maar andersom kunnen zij ook beweren wat ze willen dat het wél verstuurd is. Uiteindelijk moet je hun daar ook in geloven. Ik bedoel, mensen maken fouten, en systemen hebben bugs. Dus om dan de bewijslast helemaal bij de klant te leggen, is ook niet terecht vind ik. Zeker niet als de pakbon ontbreekt (maar ook dat is weer niet te bewijzen).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 14:34

Klopt ook Shiloh, dat maakt het ook zo lastig gok ik.

Heb van PostNL ook het gewicht van het pakket. Ben benieuwd of dat overeenkomt met wat ik zelf weeg en met het gewicht dat CoolBlue heeft

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:24

Had er nog een tweede box in de coolblue doos gepast?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:49

Ik ken coolblue ook alleen als zaak die in alles meedenkt en een oplossing zoekt.
Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen voor je.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:52

(doe ik dit topic open en krijg ik direct 'coolblue' reclame)

ik zou ook de boel wegen,incl de doos in stukje die je nog vindt.

is de box idd groot of niet?als die bv onmogelijk in de doos gepast had(dus die 2de box er nog bij),en je kan door te puzzelen nog aangeven wat de maten van de doos waren,dan heb je ook al iets.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 16:00

Keet schreef:
Had er nog een tweede box in de coolblue doos gepast?

Ja dat had net gepast

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:13

Oh haha. Ik dacht eerst dat dit topic zou gaan over het grapje op de site.... namelijk zoeken op ' vibrator'.

Maar het gaat over iets heel anders.
Succes TS. Ik denk dat het wegen een goed idee is om in ieder geval te kijken of dat overseen komt.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:15

Wij hebben ook een heerlijke ervaring gehad met Coolblue, dagen op en neer bellen, voor thuis blijven om het zeker niet te missen. Binnen de 30s op facebook als recensie had ik een manager aan de chat, binnen het half uur een oplossing.
Laat je niet naaien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:17

Texas02 schreef:

Mijn gedachten.

NOOIT iets weggooien als het niet in orde is...
Nooit niet...

Direct foto's maken.. wegen... en het bezorgingsbedrijf ook contacten.
Die weten wie waar geleverd heeft.

Ik ken Coolblue als een zeer goede zaak, met goede contactmogelijkheden.
Probeer het anders eens via FB?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:41

Hoppit schreef:
Wij hebben ook een heerlijke ervaring gehad met Coolblue, dagen op en neer bellen, voor thuis blijven om het zeker niet te missen. Binnen de 30s op facebook als recensie had ik een manager aan de chat, binnen het half uur een oplossing.
Laat je niet naaien.

Dit. Gewoon op FB of twitter iets neerzetten, en het wordt snel geregeld gok ik zo

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 19:36

Heb inmiddels een bericht op facebook gepost, contact gehad met een medewerker. Maar helaas nog geen oplossing.
Er is een onderzoek ingesteld bij postNL, maar ik weet inmiddels dat die hetzelfde gewicht geregistreerd hebben als CoolBlue zelf.

Dus ben erg benieuwd wat het gewicht zal zijn als ik het morgen zelf naweeg.
1 box incl verpakking is 1,4 kilo. Dus dat moet aan te tonen zijn