Toeteren, fluiten en aanspreken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xDaim

Toeteren, fluiten en aanspreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 10:01

Allereerst hoop ik dat het hier goed staat.

Hoi!
Sinds november vorig jaar heb ik een onwijs leuke uitlaathond (deze hond is van de buren van onze stal). Hier wandel ik elke dag mee als ik op stal ben. De route die ik altijd wandel is langs een 60 km weg, waar ook een fiets-/voetpad naast loopt.

Nu is het dus zo dat er elke middag wel getoeterd word naar me, of mensen dingen uit de auto schreeuwen zoals ‘chickie’, fluiten etc. Natuurlijk een compliment, maar ik voel me hier gewoon niet lekker bij.

Gisteren spande de kroon. Een tegemoet komende scooter reed langzaam langs me, stopte vlak voor me en hij begon vervolgens kushandjes te geven naar me. Ik heb dit genegeerd en ben doorgelopen. Hij reed ook verder. 5 minuten later hoorde ik een scooter langzaam achter me rijden waarop ik mij omdraaide, het was dezelfde man weer. Of ik met hem mee wilde gaan achterop zijn scooter, met hem op date wilde en nog wel een paar vragen waar ik mij niet fijn bij voelde. Ik he de man gezegd dat ik al een vriend heb (deze heb ik dus niet, maar kon zo snel niks anders verzinnen om hem weg te krijgen) vervolgens probeerde die het nog een keer maar volgens mij zag hij aan mijn gezicht dat het nu ook echt wel klaar was. Er was op dat moment niemand op de weg/in de buurt.

Ik weet ook niet echt wat ik met dit topic wil bereiken, vnl van me af schrijven want ik heb vannacht best slecht geslapen, ik voelde me gisteren op dat moment best wel angstig.

Begrijp me niet verkeerd, een beetje geflirt hoort erbij, maar het voelt soms net als een vleeskeuring als ik daar loop. Ik vrees dat er weinig aan te doen valt, gewoon negeren. Maar ik wilde het toch even van me af schrijven...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:14

Ik weet dat ik nu half Bokt over me heen krijg maar: Hoe kleed je je? Wat had je aan toen dit gebeurde?
Het is niet altijd een garantie en ik weet dat mannen vrouwen ook moeten respecteren als ze bloter gekleed gaan maar vaak is dit wel een trigger voor mannen om vrouwen te benaderen.

Ik heb het ook vaak en het beste werkt om gewoon even vriendelijk te lachen en te zwaaien/te groeten, meer niet.
Als je ze boos negeert en wegkijkt blijven ze vaak nog langer doorgaan.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 10:17

Suzanne F. schreef:
Ik weet dat ik nu half Bokt over me heen krijg maar: Hoe kleed je je? Wat had je aan toen dit gebeurde?
Het is niet altijd een garantie en ik weet dat mannen vrouwen ook moeten respecteren als ze bloter gekleed gaan maar vaak is dit wel een trigger voor mannen om vrouwen te benaderen.

Ik heb het ook vaak en het beste werkt om gewoon even vriendelijk te lachen en te zwaaien/te groeten, meer niet.
Als je ze boos negeert en wegkijkt blijven ze vaak nog langer doorgaan.

Vergeten te vermelden inderdaad hoe ik was gekleed. Maar ik loop op stal (en tijdens het wandelen met de hond) gewoon in mijn paardrij kloffie. Dus rijbroek, gympen, (‘s winters dan een winterjas) met lekker weer een shirt en gisteren een hemdje. Naar mijn idee totaal niet bloot, want ik houd er zelf al niet van om te bloot rond te gaan lopen. Al helemaal niet bij de paarden, daar word je toch altijd wat viezer als dat je op straat rond loopt. :)

Oké, ik was juist bang dat als ik m’n hand op zou steken het misschien werd gezien als een uitnodiging om een gesprek met me te beginnen of iets. Maar misschien werkt dat wel beter inderdaad als negeren.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:23

Zijn het steeds dezelfde mensen of veel verschillende?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:26

Ja, vervelend is dat hè :(:) .
Het goede nieuws is: er komt een dag dat ze daar mee stoppen :Y) .

De beste reactie is waar jij je het beste bij voelt. Terug fluiten, zwaaien, negeren. Het maakt niet zoveel uit, je kan het toch niet goed doen. De ene vindt je een bitch als je negeert, en de andere ziet terug zwaaien juist als uitnodiging, dan had je maar moeten negeren 8)7 .

Je zou een t-shirt kunnen maken met op de rug de tekst “toeteren/fluiten hoeft niet, hond is doof”. :+

xDaim schreef:
Vergeten te vermelden inderdaad hoe ik was gekleed. Maar ik loop op stal (en tijdens het wandelen met de hond) gewoon in mijn paardrij kloffie. Dus rijbroek, gympen, (‘s winters dan een winterjas) met lekker weer een shirt en gisteren een hemdje. Naar mijn idee totaal niet bloot, want ik houd er zelf al niet van om te bloot rond te gaan lopen. Al helemaal niet bij de paarden, daar word je toch altijd wat viezer als dat je op straat rond loopt. :)
Tja, ik weet bij monde van meerdere mannen dat die zo'n strakke paardrijbroek wel sexy vinden >;).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:27

Nou lekker dan als men toetert en fluit en chickie naar me roepen tracteer ik ze op mijn liefste glimlach

Kan me hier niet druk om maken en ook ik maak het vaak mee
Werk op internationaal bedrijf voorzien van lading truckers uit Oostblok

Dus tja geniet ervan :D

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 10:27

Dani schreef:
Zijn het steeds dezelfde mensen of veel verschillende?

Veel verschillende. Het is een soort, ja hoe noem je dat, sluipweggetje om van ons dorp naar de stad te gaan zonder dat je over een grote doorgaande weg hoeft te gaan. Het is er vaak erg druk, met bepaalde momenten dat het wat rustiger word.

Roodvos: dat van het shirt is wel een goede! Ik ga eens kijken waar ik zoiets kan laten maken.

Hm, misschien dan toch eens geen rijbroek aandoen maar een gewone broek. :) Kijken of dat wat helpt. Bedankt voor je tips!

Tita: aan de ene kant heb ik inderdaad zoiets van: waar maaak ik me druk om? Misschien moet ik het ook meer opvatten als complimentjes.
Laatst bijgewerkt door xDaim op 29-05-18 10:32, in het totaal 2 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:29

Die kerel heeft gewoon zijn kans gewaagd... Een nee heb je, een ja kun je krijgen...

Als het een mooie jongen van jouw leeftijd was geweest dan had je waarschijnlijk anders gereageerd op net dezelfde situatie...
Dan had het topic: " ik heb een leuke jongen ontmoet" oid geheten.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:32

Roodvos schreef:
Je zou een t-shirt kunnen maken met op de rug de tekst “toeteren/fluiten hoeft niet, hond is doof”. :+

:') :')

Gebeurt mij ook nog wel eens, maar gezien mijn leeftijd kan ik daar meestal alleen maar van genieten!! :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:34

Ik heb juist wel het idee dat mannen paardenmeisjes aantrekkelijk vinden ofzo :') Misschien vond hij het juist wel leuk dat je paardrijkleding aan had..

Veel meegemaakt terwijl ik op het paard zat. Laatste keer was een jongen op een scooter die heeeel langzaam langs me reed en me aanstaarde en naar me floot (fluitte? :')). Hij bleef kijken en langzaam rijden toen hij me passeerde, totdat hij bijna viel doordat hij niet naar achteren keek en te langzaam reed _O- _O- Toen moest ik heel hard lachen.
Ook wel eens een man op de dijk gehad die aan het plassen was, toen ik er aan kwam bleef hij nog even aan z'n leuter zitten %) :r Dat was echt heel vies.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:35

Het lastige is volgens mij dat je er alleen loopt en dan kan ik me heel goed voorstellen dat je je niet prettig voelt.
Ook al is het onschuldig geflirt.

Voor je zelfvertrouwen zou je een cursus zelfverdediging kunnen volgen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:35

Je kunt er weinig tegen doen, maar ik zou het bloed irritant vinden..
het is niet complimenteus (schei toch uit :') ) maar eerder denigrerend..

maar mannen doen dat blijkbaar, en blijkbaar moeten vrouwen gewoon vriendelijk teruglachen :j

Ik vind het persoonlijk socialer wanneer iemand vriendelijk groet, dan wanneer ze "chickie!!!" roepen, maar dat zal een generatiekloof zijn...

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 10:36

Eileen_ schreef:
Ik heb juist wel het idee dat mannen paardenmeisjes aantrekkelijk vinden ofzo :') Misschien vond hij het juist wel leuk dat je paardrijkleding aan had..

Veel meegemaakt terwijl ik op het paard zat. Laatste keer was een jongen op een scooter die heeeel langzaam langs me reed en me aanstaarde en naar me floot (fluitte? :')). Hij bleef kijken en langzaam rijden toen hij me passeerde, totdat hij bijna viel doordat hij niet naar achteren keek en te langzaam reed _O- _O- Toen moest ik heel hard lachen.
Ook wel eens een man op de dijk gehad die aan het plassen was, toen ik er aan kwam bleef hij nog even aan z'n leuter zitten %) :r Dat was echt heel vies.

:')

Misschien reageer ik ook gewoon wel te overdreven, en moet ik er juist trots op zijn dat ik blijkbaar de moeite waard ben om naar gefloten te worden.

Justkid: ik heb 7 jaar lang op vechtsport gezeten, maar misschien toch handig om dat weer op te pakken inderdaad voor mijn zelfvertrouwen.

Cer: ik weet niet echt of het wel een generatiekloof is, misschien wel. Maar ik ben zelf ook 17, en vind het ook totaal niet prettig en netjes. Ik bedoel als ik een leuke jongen zie benader ik hem ook niet met: hunk!!! Maar goed, dat verschilt misschien inderdaad ook per persoon.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:41

Waarom moet ik toch direct hieraan denken. Vanaf 0:35 :+

Maar het is inderdaad vervelend als je jezelf niet veilig/op je gemak voelt op dat moment. Vroegtijdig van je af bijten met duidelijke taal/opmerking helpt over het algemeen wel.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 29-05-18 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:42

ik kan me wel voorstellen dat wanneer je ergens alleen loopt het best bedreigend kan zijn als ze ook echt bij je gaan stoppen.
Maar doorgaand is het niet zo serieus.
Ik had het van de week nadat ik de trap had geschilderd toen ik in een oude trainingsbroek, schoenen met verfspetters en een vaal shirt met mijn paard buiten aan het wandelen was :') Jongen reed langs met de auto, stopte en vroeg om mijn nummer. Ik heb er erg om gelachen en hem weer zijn weg nummerloos laten vervolgen.
Toen was ik nog wel even trots, dat ik zelfs in die outfit blijkbaar aandacht kreeg :+ _O-
Maarja ik was volgens mij bijna 15 jaar ouder dan de fluitende praatjesmaker en een keurig getrouwde vrouw, dus ik heb er niets aan... maar het is wel ene een ego boost :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:42

Naar mijn idee kun je dit op twee manieren opvatten:
Je gevleid voelen of er aanstoot aan nemen.

Fluiten, toeteren en of roepen reageer ik niet op maar ben wel gevleid, of het nu een 20-jarige is of een 80-jarige.
Dat die scooterrijder zo dichtbij kwam lijkt me wel eng ja. Ik had waarschijnlijk gedreigd iemand te bellen, flikker op.

Overigens toeter ik ook weleens naar mooie mannen hoor. Gewoon een beetje emancipatie. :Y)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:45

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:46

Ik let er maar niet op, vind het zelf erg irritant als ze het doen. Het enige echt vervelende is dat ik weleens ben achtervolgd, stapvoets dat ze achter me bleven rijden, 1x 20 minuten lang (dat was dan in het buitenland). Die keerde dan ook om als ik dan een andere kant op ging. Dat vind ik wel intimiderend maar ik loop dan maar gewoon door.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 29-05-18 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:47

Vreselijk is dat, compliment kan het ook amper zijn.
De ellende is dat je er zo weinig aan kan doen, zij vinden zichzelf het mannetje en lachen bevestigd dat weer en als je boos word ben je gewoon een rotmens oid. Je kan nog proberen een foto van ze te nemen, vinden ze vast niet zo leuk :Y)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:49

Nou zeg. Als je hier niet van gediend bent dan hoef je het ook niet complimenteus te vinden hoor, kom nou :')

Frustrerend. Zeker omdat jíj probeert om een oplossing te zoeken, terwijl het eigenlijk belachelijk is dat ze zich überhaupt zo gedragen. Mij gebeurt het ook regelmatig. Dé oplossing is het zeker niet, maar alle kleine frustraties gedurende de hele week opsparen en ze op zo'n moment fulmineren kan wel heel bevrijdend werken en dat is ook al wat :D

Je kleding gaat in die zin ook geen gedragswijzigingen opleveren; rokje, jurkje, broek, paardrijbroek, shirt, hemd, bikini, naakt - als het dusdanig veel opmerkingen zijn, dan (leert mijn ervaring in elk geval) verandert dat niets. Behalve die laatste (twee) misschien, maar als je dat doet dan laat je toch al zien dat je behoorlijk wat lak aan de hele situatie hebt en dat scheelt ook al. Of het aan te raden is, is een tweede ;)

Hoe dan ook, ik heb wel wat jochies van de fiets afgeschopt (gebruikte trap afgekeken van de vreugdebokken van mijn paard) en als ik een waterflesje open in mijn hand had is er ook weleens een klots door het open raam gegaan. Vooral dat is leuk om te doen, maar doe het wel als je sterk in je schoenen staat, want je kunt er natuurlijk een reactie op terugkrijgen. Als iemand je echt aanspreekt/blijft narijden mag je er na een initiële 'ik ben hier níet van gediend' (want of jij wel of niet een vriend hebt heeft hier niets mee te maken) echt wel op los schelden als dat bij je past. Een iets subtielere, doch duidelijke 'donder op, ik was duidelijk genoeg dat ik niets van je wil' zou ook duidelijk moeten zijn.

En tot slot, hoe stom ook, als het voorbij is even diep ademhalen, eventueel nog eens vloeken, en alles uitblazen. Ze zijn je energie niet waard. (En alleen dat is al lastig zat, ik word al chagrijnig van je post alleen :') ). Succes!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:54

Hond een tuigje om doen met 'pas op ik bijt'? Werkt denk ik alleen als het een hond is met een beetje formaat...

Ik kan er ook niet van genieten hoor als mensen zo doen. Meestal zegt mijn blik voldoende om ze op afstand te houden (instant bitchface modus activated). 'Gelukkig' heb ik tegenwoordig mijn gewicht mee en heb ik er nu minder last van, maar toen ik nog maatje 38 had... pff. Kansloze gasten altijd, ik word er altijd alleen maar chagrijnig en boos van. Ik heb het trouwens nooit meegemaakt dat het een lekker ding was, meestal buitenlanders of vieze mannetjes die gewoon minimaal een generatie ouder zijn als jezelf.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:57

Oh het kan dus ook op de andere manier

Zo ben ik van de week gevolgd en gefilmt door 2 snotjochies van 14 die de hele tijd "youtube" zeiden etc. Ook vaak uithescholden voor k*er brilsmurf en veel meer dingen. Niemand in de buurt ook, dus stiekem foto van gemaakt en melding gedaan bij de politie voor het gefilmt worden. Ik durfde niks terug te zeggen oid voor het geval het inderdaad op youtube oid terecht komt.

Maar zolang ze alleen zijn en je kan wat zou ik zelf ook uithalen. Of gewoon terug lopen en naar stal gaan. Ik ben uiteindelijk totaal de verkeerde kant uit gefietst omdat hun richting mijn huis uitgingen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:02

Zucchero schreef:
Roodvos schreef:

:') :')

Gebeurt mij ook nog wel eens, maar gezien mijn leeftijd kan ik daar meestal alleen maar van genieten!! :')

Dat heb ik ook, vaak veel jongere knullen dan ik ben, ben 49, ik voel me dan wel gevleid, maar eerlijk ook ongemakkelijk als in een vleeskeuring..
Dat laat ik echter niet merken en afhankelijk van mijn bui negeer ik het of ik zwaai met een grote grijns terug... Ik zou soms echt hun moeder kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:09

Vreselijk vervelend! Hier gebeurd het ook. Toppunt was een tijdje terug dat ik op de heenweg een scooter met 2 jongens 5 cm naast me langs kreeg, over het voetpad heen. Ik liep met mijn hond (met gebruiksaanwijzing) en als hij net opzij had gestapt dan hadden ze hem zo aangereden.. %)
En op de terugweg weer getoeter en dat er iemand naar mij toe kwam dat ik er echt wel wat van mocht/moest zeggen. Ik was er goed klaar mee en lette heel erg op dat ik geen korte broek aanhad als ik met de hond ging lopen. Van de week niet opgelet en gelijk weer raak :roll:

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:12

Snap niet dat mensen nog steeds opperen dat je het als een compliment moet zien en je er niks van moet aantrekken... Hoe ver gaat dat dan? Moet je het dan ook als een compliment zien als ze je ongevraagd op je billen tikken? Of schunnige seksueel getinte opmerkingen maken?

En nee, het is absoluut niet zo dat ik vind dat je niemand op straat mag aanspreken. Maar er is een immens verschil tussen nageroepen, nagefloten en achtervolgd worden, of iemand die gewoon netjes vraagt "hé, ik vind je een leuke meid, en ik vroeg me af of ik misschien je nummer zou mogen hebben". Die laatste zou ik door gevleid zijn en een vriendelijk antwoord mogen verwachten, de situatie van TS zou ik me heel naar bij voelen.

Gewoon aangeven dat je er niet van gediend bent (zie hierboven al een aantal goeie uitspraken voorbijkomen!). Ik ben zelf ook al meer lastig gevallen in paardrijkleding dan in 'normale' kledij. Denk inderdaad dat veel mannen kicken op die strakke broeken := maar dat hoeft niet jouw probleem te zijn.