Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 10:25

Wat betalen jullie als bijdrage voor een vrijgezellenfeest?
Een vriendin van mij gaat in juli trouwen en zal medio juni haar vrijgezellenfeest houden.
Daarbij gaan we varen, bowlen en uit eten. De kosten hiervoor bedragen 220 euro per persoon.
In dit bedrag zit een percentage voor de kosten van de bruid, want die hoeft uiteraard niet mee te bepalen en dat betalen wij dus als groep.

Op zich geen probleem, maar het is wel een flink bedrag en ik heb in totaal nog eens 3 vrijgezellenfeesten deze zomer waarbij de bijdragen vergelijkbaar of zelfs hoger zijn. Mijn man vind het nogal overdreven om zoveel geld uit te geven aan een vrijgezellenfeest en ik vind het zelf ook een beetje de spuigaten uitlopen.

Hoe staan jullie tegenover zulke kosten?

ReadTheRulez

Re: Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:27

Wauw! Dat zijn best hoge bedragen. Dat mag wel een luxe feestje zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:28

Woooow, dat is een behoorlijke duit Euro's.

Tja, in het ene milieu is het nu eenmaal gebruikelijk (en mogelijk) drie keer per zomer zo'n bedrag neer te tellen, in het andere milieu zal dit niet voorkomen.
Dus op Bokt ga je denk ik horen: "prima" tot "hoe halen ze het in hun hersens?"

Persoonlijk ben ik hier nogal star in. Vind ik het 't geld niet waard, dan zeg ik dat eerlijk en zal dan ook niet aan het festijn deelnemen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:28

220 euro voor een dagje varen, bowlen en uit eten? Op wat voor luxe jacht in Ibiza gaan jullie?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:29

Ik zou dit ook niet betalen, wat een geld. Dan maar geen feestje

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:30

O wauw dat is wel echt hoog, weet je zeker dat je alleen gaat varen, bowlen en eten?
Ik heb nu 3 vrijgezellenfeesten gehad en hebben we voor 150 euro, 1 activiteit, eten en overnachting kunnen betalen (en kosten voor de bruid verdeeld)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:30

rien10 schreef:
Tja, in het ene milieu is het nu eenmaal gebruikelijk (en mogelijk) drie keer per zomer zo'n bedrag neer te tellen, in het andere milieu zal dit niet voorkomen.

Dus op Bokt ga je denk ik horen: "prima" tot "hoe halen ze het in hun hersens?"

Dit. Ik vind het haast onmogelijk om daar een passend antwoord op te geven. Ik heb vriendinnen die dit met gemak neer zouden leggen en ook zeker zouden doen en ik ken er die als het de twee tientjes zou overstijgen meteen in de weigermodus springen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 10:30

Winged schreef:
220 euro voor een dagje varen, bowlen en uit eten? Op wat voor luxe jacht in Ibiza gaan jullie?

Was het maar waar :+ Volgens mij is het varen in Amsterdam en gaan we daar ook uit eten (wel redelijk luxe).

Tijdens een ander vrijgezellenfeest gaan we ook overnachten.
Ik vind de kosten echt veel en veel te hoog, maar tot nu toe ben ik blijkbaar de de enige die er over klaagt, dus ik dacht dat het aan mij lag :')
Ik neig er sterk naar om de kosten te beperken door een aantal dingen gewoon niet de doen, maar dan zal ik wel de partypooper zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:31

Ik vond 10 jaar geleden als studentje de kosten van 100 euro al veel hahaha. Meestal was het zo 100 euro maar ja als je veel leuke dingen wil doen en fatsoenlijk wil eten en taxi kost het al gauw 150 euro denk ik.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:31

_O- bowlen ook.

Maar het is wel echt belachelijk veel geld voor zo'n dagje. Bij ons is het meestal rond de € 100 ergens all in. En daar zit de bruid/bruidegom vrijhouden dan ook in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:32

Ik vind het echt belachelijk wat er allemaal tegenwoordig met die vrijgezellenfeesten wordt gedaan. Soms zelfs hele weekenden. Wat een geld :=

Mijn vrijgezellen gingen we cocktails proeven en erna lekker eten en even op stap. Was hartstikke gezellig en geloof iets van 75 pp.

Als het boven de 100 komt sla ik over.

Selina

Wow, dat zou ik echt nooit betalen :=
Mijn max. zou 80 euro zijn.
Ga zelf ook trouwen en sommige vrienden hebben het niet ruim dus van mij hoeft het niet duurder dan 50 euro pp te worden, dan voel ik me alleen maar schuldig. Vaak hebben ze namelijk ook nog kosten aan nieuwe kleding en een cadeau.
Laatst bijgewerkt door Selina op 18-05-18 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama3

Ik vond 125 euro voor mijn nicht al veel geld. En het was niet eens iets wat zij zelf leuk vond.

Ik zou zeker geen 225 euro betalen voor een vrijgezellenfeest.

Bij het vrijgezellenfeest van een vriendin is er vooraf geïnformeerd naar een budget en zijn ze daarna een uitje gaan plannen. En dat was een veel leuker feestje. Leuk en gezellig hoeft niet heel duur te zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 10:33

NiNa_14 schreef:
O wauw dat is wel echt hoog, weet je zeker dat je alleen gaat varen, bowlen en eten?
Ik heb nu 3 vrijgezellenfeesten gehad en hebben we voor 150 euro, 1 activiteit, eten en overnachting kunnen betalen (en kosten voor de bruid verdeeld)

In eerste instantie zouden we ook nog een escaperoom doen, maar volgens mij is dat idee alweer afgeketst.
Ik vind het een flinke bak geld en dan moet het kado voor het bruidspaar er ook nog bij -O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-05-18 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:33

Oh, een topic die ik had kunnen openenen. Ik heb ook een vrijgezellenfeest en de kosten zijn echt bizar hoog. Daarbij was er geen overleg, maar kregen we het gepresenteerd of ze even 160 willen overmaken. Dit is exclusief reiskosten, parkeerkosten, feest + drankjes later in de avond. Ofwel, dan komt het al snel op hetzelfde bedrag als van jou uit, als het niet hoger is.

Voor mij zorgt dit voor een groot dubio en problemen. Ik sluit waarschijnlijk maar een klein deel aan om deze reden. Al hebben ze op mij gerekend (ik heb immers aangegeven dat ik die datum kon en erbij wilde zijn - maar er is geen overleg geweest qua kosten) waardoor ik dus wel een bijdrage zal 'moeten' leveren ook voor de activiteiten waar ik niet bij ben.

Ook ik heb er meerdere dit jaar. De andere was een weekend, dus ook wat duurder, maar nog steeds niet zo duur als dit dagje }:0 En in overleg. Dat vind ik ook al een wereld van verschil.
Als ik in diezelfde maand nog 2 bruiloften erbij heb + de kleding die erbij hoor en de kado's ben ik failliet -O-
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 18-05-18 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 10:35

Tancreda, dat probleem heb ik dus ook. En het kado voor het bruidspaar (evenlopje) komt er ook nog bij...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:36

Ik vind het belachelijk veel geld. := In sommige groepen is het wel gebruikelijk volgens mij, zulke dure vrijgezellenfeesten. In jouw omgeving blijkbaar ook aangezien het bij alle 4 zoveel moet kosten. Maar zelf zou ik niet eens willen dat er zoiets duurs voor mij georganiseerd werd, zou me daar schuldig bij voelen. Zeker als het bedrag niet in overleg met alle genodigden is afgesproken, dat vind ik echt asociaal. Je kunt toch niet in de portemonnee van een ander kijken? Check dan vooraf even wat iedereen ongeveer wil uitgeven.

Jij zou dus bijna 1000 euro kwijt zijn aan vrijgezellenfeesten in één zomer? Ik zou dat er niet snel voor over hebben hoor, kan m'n geld wel leuker uitgeven. :D

Maar ja, anderen vinden dit inderdaad normale bedragen. Het scheelt ook wat je gaat doen, dit (rondvaart, bowlen, diner) klinkt best suf. Als je met z'n allen gaat parachutespringen is het bedrag logischer en is het voor jezelf ook een bijzondere ervaring. Nu ben je veel geld kwijt aan iets wat eigenlijk niet zo bijzonder is.

Tancreda4

Cayenne schreef:
Tancreda, dat probleem heb ik dus ook. En het kado voor het bruidspaar (evenlopje) komt er ook nog bij...

Ik ben misschien krenterig of iets. Maar ivm de bedragen voor beide vrijgezellenfeesten, is mijn bijdrage aan een kado minimaal. Simpelweg omdat ik die kosten gewoon niet kan dragen (nu, en zo kort achter elkaar)

Roos04

Inderdaad, leuk en gezellig hoeft niet duur te zijn. 220 euro, moie.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:37

Ik zou hier ook voor passen. Feestjes zijn leuk, maar mogen qua kosten toch binnen de perken blijven, zeker als je er nog 3 andere gepland hebt staan.
Ik zou dan wel de partypooper zijn, maar er toch vriendelijk voor bedanken.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:37

Ik zou naar een feestje gaan, was eerst 200,-, daarna 90,-. Ik heb uiteindelijk besloten niet te gaan. Ik vind dat echt te veel geld. Er zijn genoeg dingen die je kunt doen die niet zoveel kosten. Het was ook een beetje de manier waarop het ging hoor, ik had er gewoon niet zoveel zin meer in :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:38

Mag je de bowlingbal en boot daarna houden ofzo? :=
Is het geen rekenfout? Ik vind het een bizar bedrag voor varen, bowlen en uit eten.

Maar je zegt dat je er nog meer hebt voor ongeveer zo'n bedrag. Dus een rekenfout zal het dan ook wel niet zijn :')
Ik zou zelf vriendelijk bedanken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:38

100 euro ben je zo kwijt als je een activiteit en eten doet.. Maar 220 vind ik echt absurd :n

Ex en ik hadden eens 2 bruiloften in een maand, beide close, dus daggasten en 4 vrijgezellenfeesten. Waren in die maand 1000 euro kwijt aan alles (cadeau, kleding, vgf, enz) Dure grap!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:39

Ik zou niet deelnemen.

Deze kosten lopen de spuigaten uit..

Ik vind 50-70 euro toch wel de max..
Maar dat is mijn mening.

denk dat de meningen algemeen gezien heel erg verdeeld zullen zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:39

220 euro, prima..
Maar toch zeker niet voor bowlen en varen :') :')
Gaan jullie 7 uur bowlen en 5 uur varen?

Ik zou eerst vragen waar de kosten vandaan komen. Bowlen is 30 euro per baan per uur? (Dus stel vier mensen per baan en twee uur bowlen is 15 pp)
En varen doe je met nog meer en kostte mij in Den Haag 30 euro pp en hadden we eigen boot met ons clubje.