Vermaak voor kinderen op bruiloft.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ARCTN

Vermaak voor kinderen op bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 15:01

Normaal gesproken ben ik best creatief, maar wat betreft dit onderwerp ben ik totaal blanco -O-

Eind september ga ik trouwen en om de kids te vermaken ben ik opzoek naar een cadeautje, waarmee ze zich kunnen vermaken totdat we gaan eten.

Het gaat om 8 kids in de leeftijd tussen 1,5 en 7 jaar, allemaal jongens. Ze moeten zich een kleine anderhalf uur vermaken, waarbij al een deel opgevuld is met plakje cake versieren en opeten. :9

Eisen:
-Kinderen moeten (voor zover dat mogelijk is met kinderen) wel wat netjes blijven.
- Liefst voor iedereen hetzelfde zodat we geen ruzie krijgen omdat Pietje dit en Jantje dat heeft gekregen.
-geschikt voor op klinkers.
-geen Nanny want dat vind ik te duur. Het moet geen vermogen gaan kosten dus.

Ik had hoepels bedacht, maar of jongens dat nou zo leuk vinden... En dan zou er nog iets voor de 3 kleinsten (1.5 jaar) moeten komen..

Bokkers met leuke, originele ideeën?

tengeltje11

Re: Vermaak voor kinderen op bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:03

springkasteel huren?
kan vaak voor een prikje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:03

Een springkasteel geen optie?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:04

Voor 1.5 tot 7 jaar zijn bouwdingen eigenlijk altijd leuk toch? Ergens een mega bak blokken lenen? Een bal en een paar doeltjes? Badminton rackets?

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:04

Wat leuke kleurplaten, desnoods gewoon gratis uitprinten via een site! Of een paar goedkope ballen, zijn veel jongens hartstikke blij mee!! Kan je zelfs nog 2 kleine goaltjes kopen oid.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:05

hoe lang moeten ze zich ermee vermaken?
moet het bij goed en slecht weer bruikbaar zijn?

(iets van duplo/playmobil, hotwheels autootjes op een speelmat, zachte voetballen met een doeltje, bellenblaasmachine voor de kleinsten)
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 07-05-18 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:05

Wij hebben onze bruidskinderen digitale camera's gegeven, maar dat wordt wel prijzig voor acht kinderen.
Misschien kan je wegwerp camera's kopen?

Verder hebben we een pakketje gemaakt met onder andere een bal, klei, kleurpotloden, kleurboek en nog wat kleine dingetjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:06

Jongens vermaken zichzelf overal mee. Geef ze een paar ballen, wat stoepkrijt en je hoort ze de hele dag niet :=
Of idd zo’n springkasteel, maar vaak heb je dan wel wat bloedneuzen en bloedvlekken op de foto’s :')
Een hele berg blokken is ook een leuk idee! Van die grote en erg veel waarmee ze hutten kunnen bouwen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:06

Leuk dat je daar rekening mee houdt! :j Ik denk dat je het niet te moeilijk moet maken. Je hebt al een activiteit met het cake versieren/eten, en de dag zelf is ook vermoeiend voor die kleintjes. Als je wat verschillend speelgoed neerlegt (duplo, kleurplaten, hoepels, auto'tjes) kunnen ze zelf kiezen wat ze leuk vinden. Voor een uurtje vermaak moet dat wel genoeg zijn.

Springkasteel huren is ook heel leuk ja. Al vinden de kleine kindjes het misschien minder fijn om daarop te gaan als de oudere kinderen druk aan het springen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:07

Springkasteel doet het altijd goed. Of leuk speelgoed halen bij de action. Met stoepkrijt/(voet)ballen/bellenblazen/kleurplaten vermaken ze zich hier altijd goed. :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:07

tv screen aanzetten met een leuke film en ballonnen en bellen blaas. Dan vermaken ze zich prima.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:08

en is er budget?(zoja,wat had je in gedachten)

is er geen spelo-theek in de buurt waar je gewoon een boel speelgoed kan huren voor die dag?(kost vaak 2 keer niets)

laatst was er op en feest een man die zo ballonnen plooide voor de kids.echt enorm mooie dingen!
heel erg leuk vonden ze dan!

ook bv een goochelaar kan ze enorm boeien,maar kost natuurlijk allemaal wel iets.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:10

Zou ze juist niet voor een tv zetten. Als je wilt dat ze ook nog een tijdje stil zitten met het eten, zou ik ze lekker laten rennen :Y) Het zijn wel jongens :+
Maar als ze moe zijn en even op moeten laten is een filmpje juist wel even leuk en goed voor ze. Maar dat doen dan vast de ouders zelf wel. Tenminste, ik voel mn kind daar wel op aan iig.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:34

Ik zou kijken of ik ergens een berg lego kon huren/lenen.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:54

moonfish13 schreef:
Ik zou kijken of ik ergens een berg lego kon huren/lenen.

lego is niet geschikt voor de kleinsten...dan liever megablocks, brics, duplo etc

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:57

Ik heb op mijn bruiloft voor alle kids tasjes gemaakt met hun naam er op en daarin kleine cadeautjes. Van bellenblaas tot springtouw, speelgoedautootjes, stoepkrijt, kleurboekje met potloden, de vonden het geweldig :-) Doordat de leeftijden nogal uiteen liepen, was het handig om per kind een passend tasje te maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:59

Een photobooth is de laatste jaren helemaal hip voor op de bruiloft, en kinderen kunnen zich ook best een tijdje amuseren met de props :D

Maar met mooi weer zou ik inderdaad wat buitenspeel-spelletjes klaarleggen als de locatie zich daar voor leent. Als ze buiten even hebben kunnen rennen dan zijn ze lekker rustig daarna :D
En misschien een tafel met wat kleurplaten voor de rustige en creatieve kinderen? Vooral leuk als de tekening op die kleurplaat dan het bruidspaar is :j

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:05

Uit ervaring....als er maar WiFi is.
Kunnen de ouders ipad of telefoon meenemen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:06

Is het voor die kinderen niet lekkerder om even lekker voor de tv te hangen? Even chillen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:07

Misschien kan je het ook aan de ouders voorleggen? Elk kind is anders en die kennen het kind het beste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:12

Ik weet niet op wat voor tijdstip het is etc, maar misschien is dat een goede tijd om dutjes in te plannen voor de echte kleintjes? Ik vond het op m'n achtste ook prima om nog even te slapen overdag. Vaak zijn dat soort dagen echt super overweldigend voor kinderen en als ze aan het einde van de dag bekaf zijn worden ze misschien wel heel vervelend.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 16:13

Wat veel reacties al, thanks!
Ik zie al dat ik veel te moeilijk aan het denken ben, het leven kan soms zo simpel zijn... :')

Springkussen is leuk maar zal de kids kennende huilen worden, dus die valt af.

Speel-o-theek ga ik eens naar zoeken. Nog nooit van gehoord. Als dat niet al te duur is, is dat misschien wel een optie.

Filmpjes afspelen heeft niet de voorkeur. Ze hebben dan de ceremonie al gehad en cake versierd. Word dan wel weer tijd om uit te razen. *\%/*

Ik vind die grote bouwblokken ook wel heel leuk! Even neuzen of dat hier ergens te huren is.

Iemand vroeg naar budget.
Dat vind ik altijd wat lastig, we hadden zo iets van: een cadeautje voor ieder kind van max 10 euro. Maar als die megablokken bijv 100euro kosten, dan is dat het wel waard zeg maar.

Jongens vinden voetballen natuurlijk helemaal leuk, maar ik denk dan weer aan de overige gasten die telkens het gevoel hebben ogen in hun achterhoofd te moeten hebben vanwege rondvliegende ballen hihi. Op de locatie is geen mogelijkheid een apart stuk voor voetballen te creëren.

Figuren makende ballonnen man/vrouw is ook wel heel leuk! Eerst spelen en daarna nog even 'opletten' en er ook nog wat leuks aan overhouden! Ik ga eens kijken wat zo iets moet kosten.

In ieder geval al bedankt voor het meedenken! Als iemand nog een ander leuk idee heeft dan hoor ik ze graag.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:42

Wij hebben onlangs ons 5-jarig huwelijksfeest gevierd met familie en vrienden. Dat duurde van 15 tot 20u en er waren zo'n 14 kinderen bij in de leeftijd van bijna 2jr tot 11jr, jongens en meisjes.
We hadden een aparte tafel met verschillende kleurboeken, potloden, stiften, schaartjes, plakstift enz. Paar gekke zonnebrillen. Knutseldozen met gekleurd karton, van die gekleurde ragers, plakoogjes. Dierenmaskers om zelf te versieren. Alles van de Action.
Grote doos Duplo meegenomen van thuis. En een vriendin had aangeboden om te schminken. Dat bleek uiteindelijk niet nodig want alle kinderen hebben zich prima vermaakt.
Locatie was binnen (een zaaltje) maar er was ook een terras waar ze buiten konden rennen en spelen met een bal.
Nou was dit denk ik korter en vrijblijvender (geen echte officiele momenten, of in elk geval niet veel) dan jullie feest, en incl diner dus op dat moment hadden ze al wat te doen.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 16:56

Emmaa_ schreef:
Ik weet niet op wat voor tijdstip het is etc, maar misschien is dat een goede tijd om dutjes in te plannen voor de echte kleintjes? Ik vond het op m'n achtste ook prima om nog even te slapen overdag. Vaak zijn dat soort dagen echt super overweldigend voor kinderen en als ze aan het einde van de dag bekaf zijn worden ze misschien wel heel vervelend.

We zijn om 16.00 klaar met ceremonie. Het gaat om het stukje van dan tot ong. 17.30. Dan gaan we eten en rond 18.00/18.30 worden de kids opgehaald door desbetreffende oppas.

We hebben al rekening gehouden met de slaaptijden. De jongste 3 van anderhalf (waaronder ons eigen kind) slapen ongeveer van 1 tot 2 á 3.
Scheelt dat het allemaal neefjes zijn waardoor we veel kunnen overleggen met onze broers en zussen.

Voordeel is ook dat de ceremonie en woonplaats van neefjes in de dorpen naast elkaar zijn, kids hoeven hierdoor niet van bed geplukt te worden omdat er nog gereisd moet worden.
We zetten wel campingbedjes neer voor het geval dat...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:35

Tof dat de kinderen zo welkom zijn en betrokken worden bij jullie dag!
Er zijn al veel goede opties genoemd. Hou er erger rekening mee dat cake versieren en opeten bij jongens een activiteit van 5 minuten is en je dus behoorlijk wat tijd over houdt.
Grote lego blokken (je ziet ze bij binnenspeeltuinen) nogal eens, zijn fantastisch speelgoed maar maken ook herrie. Nou ja, dat doen kindjes sowieso en jongens in het bijzonder :+
Misschien is dat ook nog iets om over na te denken? Mag herrie?