Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marie_Anne schreef:Van de Microsoft site:Citaat:Voor mensen zonder creditcard is er een alternatieve verificatieprocedure waarbij de ouder een kopie van zijn/haar legitimatiebewijs moet opsturen.
Ik zou mooi weg wezen!
karuna schreef:Een copy van legetimatie bewijs inclusief je bsn nummer. Goede keuze kunnen ze je identiteit meteen overnemen.ja goede keuze in kader van privacy hihi
Te zot voor woorden.
Maar waarom eigenlijk de controle vroeger mocht je gewoon een mailadres hebben ongeacht je leeftijd.
Ceffyl schreef:Kun je niet gewoon je geboortedatum veranderen zodat het lijkt alsof je volwassen bent? Toen ik dat ooit invulde is dat echt nooit nagetrokken.
ireika schreef:De nieuwe wet schrijft gewoon ook voor dat de bedrijven verantwoordelijk gesteld worden dat ze het bewijs moeten hebben dat de gebruiker de privacy statement heeft goedgekeurd, en bij een minderjarige moét dat inderdaad door de ouders gebeuren... en dan moeten bedrijven dus inderdaad creatief worden om zeker te zijn dat het wel echt de ouders zijn die de goedkeuring geven. Indien een bedrijf zich hier niet aan houdt kan het een sanctie krijgen tot 4% van zijn wereldwijde omzet... reken maar uit hoeveel dat is voor Microsoft. Vandaar dat ze dit dus doen. 'Troost' is wel dat ze met deze nieuwe wet ook duidelijk moeten aangeven welke data ze van je bijhouden, waarvoor en hoelang, en die data mag niet meer dan het noodzakelijke zijn, en de termijn ook niet meer dan noodzakelijk, bovendien heb je ten alle tijde het recht om je data op te vragen en/of te laten wissen.
Telpeva schreef:Komt dit echt van microsoft? Ik vind het hele 'stuur ons je bankgegevens anders krijg je geen mail meer' en 'maar je kan ook een kopie van je identiteitsbewijs sturen' juist nogal klinken als oplichterij... wat ontzettend raar
Brainless schreef:Telpeva schreef:Komt dit echt van microsoft? Ik vind het hele 'stuur ons je bankgegevens anders krijg je geen mail meer' en 'maar je kan ook een kopie van je identiteitsbewijs sturen' juist nogal klinken als oplichterij... wat ontzettend raar
Komt echt van microsoft.
Dit zijn ze nl verplicht ivm de nieuwe privacywet.
Want nu krijgen ze juist veel meer gegevens. Ik zou echt geen creditcardgegevens of legitimatie bekend willen hebben