Buitenrit app met alarmfunctie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Buitenrit app met alarmfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 15:52

De onderwerpen die ik kon vinden zijn inmiddels verouderd. Evenals de SafeRider app die ik altijd gebruikte. Deze app functioneert helaas niet meer op mijn iPhone als het gaat om het verzenden van een alarm bij een val. Hij doet het überhaupt erg slecht trouwens.

Rider SOS klonk veelbelovend maar stuurt slechts een mail. Geld over de balk helaas want ik wil echt graag een sms alarmfunctie.

Aangezien ik regelmatig alleen op pad ga met mijn paard ben ik op zoek naar een goedwerkend alternatief. Een iPhone app die bij voorkeur een sms verstuurt in geval van nood.

Wie o wie helpt mij (en de ongeruste thuisblijvers) uit de brand?

MarliesV

Re: Buitenrit app met alarmfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:54

Ga je ver van huis?

Anders zou je kunnen overwegen om je live locatie via Whattsapp te delen. Als je paard dan thuis komt lopen, ben jij iig vindbaar.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:54

Ik lees even mee. Alleen dan voor opties die ook in Android worden aangeboden.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 15:59

MarliesV schreef:
Ga je ver van huis?

Anders zou je kunnen overwegen om je live locatie via Whattsapp te delen. Als je paard dan thuis komt lopen, ben jij iig vindbaar.

Dat zou mijn laatste ‘redmiddel’ zijn, maar het verlangt van de volger dat ze me continu in de gaten houden en dat is onhandig. Ik ben voor mijn vriend te volgen via de Vriendenapp, maar hij is vaak aan het werk en heeft dan wel wat beters te doen dan mij in de smiezen houden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:25

Bij mij gaat het niet om buitenritten maar ik denk dat je beste optie toch is om je live locatie aan te zetten in een app (WhatsApp of Vrienden inderdaad) en je vriend even te laten weten wanneer je op buitenrit gaat, hoe lang je verwacht weg te zijn en of hij even wil checken als je langer dan een bepaalde tijd na de tijd waarop je terug wou komen nog niet iets van je hebt laten horen. Ideaal is het niet maar het is in ieder geval iets.

Je zou kunnen kijken naar Companion, daar kan je live locaties op delen en je kan sms alerts sturen naar bepaalde contacten als je op een bepaalde knop drukt of van je route afwijkt bijvoorbeeld, maar dat is niet automatisch wanneer je valt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:30

Endomondo, degene die thuisblijft, heeft de app ook en kan je volgen.
Als ik lang op 1 plek stilsta (de app dus) belt mijn man ongerust op :+ Meestal sta ik dan gewoon met een bekende te kleppen, maar als ik niet opneem, ben ik via die app zo te lokaliseren

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:32

Samsung heeft een standaard SOS functie. Als ik 5x mijn aan/uitknop snel achter elkaar indruk, stuurt hij een SOS bericht naar de ingestelde contactpersoon. Bij dat SOS bericht stuurt hij de locatie mee en 2 foto's die de front en normale camera hebben gemaakt. Erg handig! Ook de foto's ben ik erg blij mee, zie je meteen wat er aan de hand is.
Ik wist niet dat dit kon, maar ben hier op gekomen omdat ik ergens zag dat IPhone een soortgelijke functie heeft. Volgens mij was dat 3x de aan/uitknop indrukken. Misschien is dit wat voor je. :)

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:36

De buitenrij app die op dit moment voor de KNHS word ontwikkeld heeft een alarmfunctie, deze app zit als het goed is in de afrondende fase

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:39

5x aan/uit bi iPhone doet niks. Kan je alleen uitzetten, 112 bellen, of je medische ID tonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:47

Trui schreef:
5x aan/uit bi iPhone doet niks. Kan je alleen uitzetten, 112 bellen, of je medische ID tonen.

Apple doet dit zeker wel. Als je nood contactpersonen instelt en je drukt 5 keer op de knop kan je op SOS drukken en als je daarop drukt krijgen je contactpersonen ook een bericht. Dat het automatisch 112 belt kan je weer uitschakelen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:53

Emmaa_ schreef:
Trui schreef:

Apple doet dit zeker wel. Als je nood contactpersonen instelt en je drukt 5 keer op de knop kan je op SOS drukken en als je daarop drukt krijgen je contactpersonen ook een bericht. Dat het automatisch 112 belt kan je weer uitschakelen.

112 bellen is nit automatisch. Maar ik kan nergens vinden hoe je dan automatisch een bericht verstuurd hoor?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:03

Ik heb voor mijn hond een Trackimo Mini gekocht, een kleine tracker waarmee ik haar positie op mijn Iphone kan volgen. Dit toestelletje heeft ook een SOS-knop waardoor een email verzonden wordt.
Ik plande ook al die trackimo zelf mee te nemen wanneer ik de volgende keer alleen op buitenrit ga. Mss is dit een idee?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 19:15

Goh! Ik had geen idee van de noodsms via de iPhone. Maar het kan dus echt! Moet je wel bij kennis zijn natuurlijk.
Afbeelding

De KNHS app wacht ik dan met smart af. Ik zoek echt een app die alarmeert als er iets is. Zoals SafeRider dat ook deed voorheen. Wil niet verwachten van m’n vrienden dat ze 1,5 - 2 uur op hun telefoon moeten kijken :')

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:31

Ik heb een Samsung s8, ik kan 3x de aan/uitknop snel achter elkaar indrukken. Dan stuurt hij een SOS bericht naar het telefoonnummer dat ik heb ingesteld (die SOS functie moet je dus handmatig activeren voor je het kunt gebruiken). Dat houdt in, de locatie, een geluidsopname een foto van beide camera's.

JvS1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:03

Calixae schreef:
Samsung heeft een standaard SOS functie. Als ik 5x mijn aan/uitknop snel achter elkaar indruk, stuurt hij een SOS bericht naar de ingestelde contactpersoon. Bij dat SOS bericht stuurt hij de locatie mee en 2 foto's die de front en normale camera hebben gemaakt. Erg handig! Ook de foto's ben ik erg blij mee, zie je meteen wat er aan de hand is. :)

Hoe zet je dit aan bij samsung?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:12

Olympia96 schreef:
Goh! Ik had geen idee van de noodsms via de iPhone. Maar het kan dus echt! Moet je wel bij kennis zijn natuurlijk.
[ [url=m/H42Uok.png]Afbeelding[/url] ]

De KNHS app wacht ik dan met smart af. Ik zoek echt een app die alarmeert als er iets is. Zoals SafeRider dat ook deed voorheen. Wil niet verwachten van m’n vrienden dat ze 1,5 - 2 uur op hun telefoon moeten kijken :')

Dit heb ik ook. Maar bij de noodmelding bel ik dus 112 ipv sms.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:19

JvS1998 schreef:
Calixae schreef:
Samsung heeft een standaard SOS functie. Als ik 5x mijn aan/uitknop snel achter elkaar indruk, stuurt hij een SOS bericht naar de ingestelde contactpersoon. Bij dat SOS bericht stuurt hij de locatie mee en 2 foto's die de front en normale camera hebben gemaakt. Erg handig! Ook de foto's ben ik erg blij mee, zie je meteen wat er aan de hand is. :)

Hoe zet je dit aan bij samsung?

Als je zoekt onder instellingen op 'SOS' kom je het wel tegen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:35

Hier niet te vinden hoor (J3)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:42

Samsung: Instellingen --> Geavanceerde functies --> SOS berichten verzenden.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:37

Hier geen geavanceerde functies..

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:31

Olympia96 schreef:

Als je niet bij kennis bent en iemand vindt jou maar heeft geen telefoon bij zich dan kan diegene ook op die manier met jouw telefoon alarm slaan :Y)

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:49

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:36

Olympia96 schreef:
De onderwerpen die ik kon vinden zijn inmiddels verouderd. Evenals de SafeRider app die ik altijd gebruikte. Deze app functioneert helaas niet meer op mijn iPhone als het gaat om het verzenden van een alarm bij een val. Hij doet het überhaupt erg slecht trouwens.

Rider SOS klonk veelbelovend maar stuurt slechts een mail. Geld over de balk helaas want ik wil echt graag een sms alarmfunctie.

Aangezien ik regelmatig alleen op pad ga met mijn paard ben ik op zoek naar een goedwerkend alternatief. Een iPhone app die bij voorkeur een sms verstuurt in geval van nood.

Wie o wie helpt mij (en de ongeruste thuisblijvers) uit de brand?

Wil je dat je telefoon automatisch iets stuurt bij een val? (dan moet je eerder kijken naar zo'n klok apparaat voor ouderen, als die vallen, misschien zijn daar ook wel apps van). Of dat je zelf nog ergens op moet drukken?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 09:03

Ja precies Aight. De post van Kitty zette me aan het denken! Dat leek een super oplossing, maar de reviews zijn helaas bizar slecht van dat product.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:30

Voor de buitenritten op mijn werk zijn we momenteel een noodknop aan het testen. Instructeur heeft deze bij zich.
Momenteel is deze nog niet verkrijgbaar.

Het idee is dat je alleen de knop in hoeft te drukken en dan GPS locatie verzonden wordt naar je Noodcontact. Ook wordt dit contract direct gebeld. Er zit een multi simkaart in dus vrijwel overal bereik.
Er zit ook een bewegingssensor op maar deze vonden wij niet goed genoeg werken.

Wanneer ik meer weet zal ik dit updaten.