Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 18:16

Ik kijk wekelijks naar Sister Wives en zo zag ik nu ook een nieuw programma 'Seeking Sister Wife'. Ik denk er regelmatig over na hoe ik het zou vinden om in zo'n gezin te leven.

Ik ben al mijn hele leven alleen en woon ook al sinds mijn 22e op mijzelf. Ik denk dat ik het erg lastig zou vinden dat ik bijna nooit meer alleen ben. Er is altijd iemand (man, kids of zuster vrouw) in huis. Of zou je daar gewoon aan wennen?

Ik vind het fijn alleen maar als ik hele gezinnen samen zie zou ik dat ook stiekem wel willen hebben. Gewoon altijd iemand om je heen waar je mee kan praten of tegen aan kan liggen.

Maar het is nogal een verandering...en ik weet niet of ik dat zou kunnen. Maar ik sta er wel open voor, vindt het programma wel heel interessant.

Ik gok dat het gros van de mensen hier het niet zouden kunnen en/of willen. Waarschijnlijk omdat je je vriend/man niet met een ander wil delen. Klopt dat? Is er iemand die hier wel open voor zou staan?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:22

Ik vind het een heel tof programma, maar het zou niet mijn eigen keus zijn! Überhaupt niet om mijn vriend/man te delen, dat op de eerste plaatst. Maar vier van zulke grote families .. nee dankje. Is voor mij een beetje to much en te veel drukte. Ik ben erg op mezelf en daar past echt nog wel iemand bij in de vorm van een vriend/man maar ik hoef daar niet nog drie vrouwen en 20 kinderen bij te hebben :o

Maar, ik vind het een tof programma en heb respect voor een ieder die er wel voor open zou staan! Aan de andere kant is het wel iets moois en heb je altijd iemand om op terug te vallen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:23

Waar ik woon is het best normaal dat de hele familie in een groot huis woont. De man van de dochter trekt daar dan in. Of de dochter trekt in bij schoonouders, afhankelijk van de situatie. Hun kinderen wonen daar dan uiteraard ook. Samen eten, op elkaars kinderen passen, boodschappen doen met alle vrouwen....

Eerlijk? Ik zou gillend gek worden.

tylando

Re: Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:27

Ik vind het een vreselijk programma. Die vent voelt zich echt het mannetje en die vrouwen zijn stel mutsen bij elkaar.
Je ruikt gewoon de overheersing van die vent in sommige dingen.
Nee ik zap gelijk weg erbij. Heb t uit verveling ooit gekeken, maar :r

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:31

Ik denk dat ze enkel de mooie kanten tonen... Ik krijg er altijd een beetje een harem-gevoel bij.

Er bestaat ook zoiets als cohousing als je volk in huis wil hebben...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:32

vind het heel raar om te zien dat het altijd 1 man is een dan meerdere vrouwen. zelf zou ik dat niet willen. ben ook nogal op mijn rust gesteld.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:38

Ik krijg bij dat soort programma 's altijd flink de kriebels. Lijkt neer op een soort sekte net als van die poligamy groepen. Vooral omdat het altijd meerdere vrouwen zijn en nooit andersom.

Kan me niet voorstellen dat alles zo reuzegeur en maneschijn is als dat ze voor doen. Blijk bij die familie met die 20 kinderen ook dat er wat vreemde dingen gebeuren en dit dam vaak allemaal in de naam van God.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 18:40

Je bedoelt dat gezin van 13 and counting? (wat ondertussen al 19 is ofzo) Die oudste zoon schijnt idd met zijn jongere gezinsleden 'iets' gedaan te hebben..maar dat is gewoon 1 man en 1 vrouw met gewoon veel kids. :')

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:41

Het lijkt mij echt ideaal in de omgekeerde vorm. Oftewel, ik als vrouw met 3 mannen! *\o/*

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:41

Hoe ga je dat doen ? :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:43

tylando schreef:
Hoe ga je dat doen ? :=

Dat kan denk ik beter over de PB besproken worden. :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:43

Ik zou er best voor open staan, mits de echtgenoot ook open staat voor brother-husbands en er vooraf goed overleg is, met veto-recht.

Alleen als man meerdere partners mogen hebben maar de vrouw niet vind ik overigens schandalig sexistisch.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:45

Als je je alleen voelt en graag iemand om je heen wilt hebben zal je daar toch echt zelf iets aan moeten doen.
Of dit nu het antwoord daarvoor is :?

Ik zou graag de volledige aandacht van mn partner willen hebben, niet enkel op 1 vaste dag per week :')
Ik snap niet dat mensen hier voor kiezen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:45

alice0cullen schreef:
Ik krijg bij dat soort programma 's altijd flink de kriebels. Lijkt neer op een soort sekte net als van die poligamy groepen. Vooral omdat het altijd meerdere vrouwen zijn en nooit andersom.

Kan me niet voorstellen dat alles zo reuzegeur en maneschijn is als dat ze voor doen. Blijk bij die familie met die 20 kinderen ook dat er wat vreemde dingen gebeuren en dit dam vaak allemaal in de naam van God.

zijn ook nog wel 'woongemeenten' precies andersom, maar die stappen al helemaal niet openbaar natuurlijk..

1. de halve wereld kijkt al naar polygamie alsof t een sekte is.
2. als het al 'mag' vanuit geloof, dan is het altijd 1 man met meerdere vrouwen..

groep 2 wordt door groep 1 al vaak verworpen..

en groep 2 zegt aldus de bijbel kan 1 vrouw dus nooit meerdere mannen hebben.. Ergo, dan wordt je niet door de halve maar zo'n beetje de hele wereld verguist..

ik ken 2 'stellen' via via via via, waarbij een 1 vrouw leeft met 2 mannen en 1 waarbij 1 vrouw leeft met 4 mannen.. ze worden daar waar ze wonen al met de nek aangekeken, laat staan dat ze er op zitten te wachten te gaan openbaren dat polygamie niet alleen man met meerdere vrouwen is.

ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'zijn net sekte net als 'polygamie groepen'..
die regligieuze sektes met 1 'vader' staan compleet los van polygamie.. daar gaat het niet om houden van, maar follow the leader.. en de leider neemt meerdere vrouwen als zijn vrouw.. bij polygamie is het de vrouw die kiest om in een relatie met een man te stappen (of andersom), waarbij vooraf polygamie al op tafel ligt, of waartoe beiden besluiten.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 04-03-18 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:46

Wildgirl schreef:
Het lijkt mij echt ideaal in de omgekeerde vorm. Oftewel, ik als vrouw met 3 mannen! *\o/*

Pff ik word soms al moe van 1 man, moet er niet aan denken dat ik er 3 zou hebben :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:46

tylando schreef:
Ik vind het een vreselijk programma. Die vent voelt zich echt het mannetje en die vrouwen zijn stel mutsen bij elkaar.

Dit inderdaad, wat een zelfingenomen arrogante vent.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:47

tylando schreef:

Dit gevoel krijg ik ook inderdaad.

Ik ben wel bekend met polygame relaties waarbij ze verliefd zijn op elkaar en ieder op het zelfde niveau verkeren in de hiërarchie. In die situatie zou ik open staan voor een andere vrouw. Maar ook echt alleen wanneer we alle dezelfde gevoelens voor elkaar hebben en op dezelfe plaats staan.

Situaties zoals in sisterwives krijg ik alleen maar kriebels. Ze lopen allemaal maar achter die vent aan. Ik vind dat er maar weinig sprake is van gelijkheid. Iets wat voor mij een van de belangrijkste punten is in een relatie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 18:48

Onali schreef:
Als je je alleen voelt en graag iemand om je heen wilt hebben zal je daar toch echt zelf iets aan moeten doen.
Of dit nu het antwoord daarvoor is :?

Ik zou graag de volledige aandacht van mn partner willen hebben, niet enkel op 1 vaste dag per week :')
Ik snap niet dat mensen hier voor kiezen.

Ik zeg toch ook niet dat ik dit wil doen? := Ik zet hier mijn gedachten over neer.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:50

TS: Als ik het zo lees mis je soms wel het hebben van een partner, maar ben je ook gehecht aan je me-time.
Misschien een gekke tegenvraag, maar is een Lat-relatie, of misschien zelfs een fwb niet wat je zoekt?
Bij het hebben van sister wives zou je ook geen fulltime partner hebben, vandaar mijn vraag.

Om jouw vraag te beantwoorden: Nee ik zou er niet voor open staan. Ik kan heel veel dingen delen, maar geen partner :Y) . Lijkt me ook lastig om met de andere partner rekening te moeten houden.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 04-03-18 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:51

Het lijkt me wel wat moois hebben als je echt een hele goede (al dan niet liefdes) relatie hebt met je sister wife(s). Meerdere kerels zou ook zijn positieve punten wel kunnen hebben.

Maar realistisch gezien verwacht ik vooral veel drama en jaloezie (van mij :+ )
Ik zoek wel gewoon een paar goede vrienden :')

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:55

Goof schreef:
Wildgirl schreef:

Pff ik word soms al moe van 1 man, moet er niet aan denken dat ik er 3 zou hebben :')

Al die slingerende was etc. Eh, no thanks :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:55

Goof schreef:
Wildgirl schreef:

Mijn gedachte :')

Het lijkt me ergens best gezellig. Een vrouw erbij die je begrijpt zoals vrouwen elkaar begrijpen.
Heb je qua huishouden vast ook meer aan :+

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:56

Is ook niks voor mij hoor. Wil sowieso geen kids, en zo'n vent zo ik ook niet willen. Zou em flink de waarheid vertellen en dan buiten schoppen :=

Denk ook niet dat Bellatrix dit wil..ze vroeg zich alleen af wie daar voor open zou staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 18:58

Nou ik denk dat ik meer geschikt ben voor een LAT relatie dan een gewone relatie ja. :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:00

Ik kijk het programma vaak.
Ik zou er zelf niet aan moeten denken om mijn man te moeten delen met meerdere vrouwen.
En dan al die kinderen,neuh. Laat maar.

Een woongemeenschap kan ik mij voorstellen als ik alleen zou zijn.
Samen eten, wel je eigen ruimtes. Samen klussen en tuinieren. Lijkt mij wel gezellig.