Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Er zijn banen maar in het notariaat juist niet. Misschien je blik verruimen en SJD gaan doen, daar zijn steeds meer banen in te vinden, bij gemeentes, schuldhulpverlening enz.
En notarieel recht op de uni leid op voor notaris, daar zijn dus weinig banen in te vinden. HBO SJD en dan eventueel een paar masters erbij. Gewoon voor jezelf kijken wat je prettiger vind, hbo prodedeuse en dan drie jaar uni of vier jaar HBO SJD . Denk dat je met de laatste opleiding veel meer banenkans hebt.
Magrathea schreef:Niet zoveel tips voor je, maar voor het geval je dit nog niet gedaan hebt, kijk goed naar de toelatingseisen voor de universiteit! Sinds een aantal jaar is een HBO-P niet (altijd) meer voldoende om toegelaten te worden. Soms heb je nog bijv VWO-niveau Engels of iets vergelijkbaars nodig.
Minoes schreef:Magrathea schreef:Niet zoveel tips voor je, maar voor het geval je dit nog niet gedaan hebt, kijk goed naar de toelatingseisen voor de universiteit! Sinds een aantal jaar is een HBO-P niet (altijd) meer voldoende om toegelaten te worden. Soms heb je nog bijv VWO-niveau Engels of iets vergelijkbaars nodig.
Ik heb me daar zeker in verdiept! De universiteit waar ik heen wil accepteert nog alleen een P gelukkig.
Dit kan altijd nog veranderen natuurlijk.
Ik kreeg dit zelf namelijk ongeveer te horen bij de balie van de studentenadministratie waar ik klaar stond met mijn diploma's en verklaringen
. Uiteindelijk bleek dat de invoering van de extra eisen een jaar werd uitgesteld dus ik ben er toen onderuit gekomen.
Minoes schreef:Mijn interesse in het recht is best breed maar SJD is een van de dingen die mij echt niet liggen.
De lonen binnen het sjd werkveld lijken mij ook juist erg laag vergeleken met de andere takken.
Wat mij is verteld kun je met notarieel recht net zo goed advocaat e.d. worden alleen is de opleiding notariaat gericht.
Minoes schreef:Magrathea schreef:Niet zoveel tips voor je, maar voor het geval je dit nog niet gedaan hebt, kijk goed naar de toelatingseisen voor de universiteit! Sinds een aantal jaar is een HBO-P niet (altijd) meer voldoende om toegelaten te worden. Soms heb je nog bijv VWO-niveau Engels of iets vergelijkbaars nodig.
Ik heb me daar zeker in verdiept! De universiteit waar ik heen wil accepteert nog alleen een P gelukkig.
Dit kan altijd nog veranderen natuurlijk.
Bijna bij alle juridische functies bij de overheid die ik tegen ben gekomen is dit mogelijk. Ook is het vaak mogelijk een dag thuis te werken, misschien dat dat al scheelt? 

Minoes schreef:Frummels schreef:Ik heb als jurist in de rechtsbijstand gewerkt, en meer dan de helft van mijn collega's werkte parttime. Was bij ons in elk geval helemaal niet gek.
En van het geld dat je daarmee verdient kun je jezelf ook onderhouden zonder afhankelijk te zijn van een aanvullende uitkering?